Beantwoord

E-mail account verhuizen naar ander KPN abonnement als alias

  • 14 July 2019
  • 5 reacties
  • 314 keer bekeken

Mijn Email account ......@kpnmail.nl op het abonnement van mijn vader wil ik verhuizen naar mijn eigen abonnement. Ik zie echter geen optie's in MijnKpn (Zowel op mijn vaders account als op mijn account) om dit te doen.
Ik hoop dat iemand mij hierbij opweg kan helpen.
PS: Niet als alias (zoals in de titel) maar als gewoon mail adres bij de huidige 3 mail adressen.
Met Vriendelijke groet,
Alex.
icon

Beste antwoord door Susan_ 15 July 2019, 15:13

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Veldm014, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is mogelijk een e-mail alias te verplaatsen van klantnummer naar klantnummer. Dat is geen enkel probleem! Het kan alleen niet bij een hoofd e-mailaccount.

Er zijn 2 opties:
  1. Ik verplaatst het e-mailadres van klantnummer naar klantnummer. Hiervoor hoef jij niks te doen, behalve wat gegevens doorgeven. Echter kan ik het alleen als alias verplaatsen. Ik kan het dus niet al e-mail account toevoegen aan het andere klantnummer, maar wel als alias.
  2. Je verwijdert het e-mail adres onder het klantnummer. Het mailadres komt dan in een bewaring (van ongeveer 2 maanden) terecht. Ik kan die reservering eraf halen zodat het e-mailadres weer beschikbaar komt om opnieuw aan te maken. Dit kan jij dan vervolgens doen onder het andere klantnummer (bij @kpnmail.nl als account i.p.v. alias, bij @hetnet.nl bijvoorbeeld alleen als alias).
In beide gevallen heb je mij nodig, dus ik hoor graag voor welke optie je kiest! Ook heb ik in beide gevallen enkele gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer van jouw vader en van jou en het mailadres waar het om gaat (bij persoonlijke opmerkingen)? Dit is ter verificatie en heb ik nodig om het uit te voeren. Geef even een seintje als het gelukt is, en dus voor welke optie je kiest 😉
Hoi Susan_
Dank voor je hulp. Ik ga voor optie 2.
De gevraagde gegevens heb ik aangevuld en het betreffende Email adres is verwijderd.
Graag hoor ik als het vrijgeven gelukt is zodat ik deze weer kan aanmaken.
Met vriendelijke groet,
Alex Veldman.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Veldm / @Veldm014, ik heb het mailadres uit de bewaring verwijderd. Je kan hem als het zo goed weer aanmaken, onder het andere klantnummer!

Laat je weten of dit gelukt is?
Hoi Susan_

Het is gelukt.
Aanmaken ging goed en makkelijk.
Daarna even wachten en werken.

Dank voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
Alex Veldman.
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te lezen! Geen enkel probleem, graag gedaan! En wie weet tot een volgende keer op het Forum 😉

Reageer