Beantwoord

E-mail adres van KPN wordt gebruikt als Apple ID

  • 7 June 2020
  • 9 reacties
  • 425 keer bekeken

Goedendag,

Lange tijd geleden was ik klant van KPN (niet meer) en heb ik op een oude I pad het e-mailadres van KPN gebruikt als Apple ID. Nu dit e mailadres niet meer in gebruik is (althans als je geen klant bent ) kan ik geen installaties van IOS updates of apps aangemaakt via dit Apple ID meer doen. Nu kun je een ander Apple ID aanmaken natuurlijk maar geen update via een ander Apple ID doen, alleen degen die is gebruikt als standaard. Sommige apps draaien echt alleen onder de nieuwe update, bijvoorbeeld Netflix. . Gevolg dat ik bepaalde apps niet meer kan gebruiken en niet meer kan inloggen op bepaaalde apps. Ook via Apple  komen ze er niet. Nu zou ik graag alleen een e mail adres van KPN willen gebruiken zodat ik in ieder geval mijn wachtwoord kan resetten en weer mijn Apple iD van kpnmail kan resetten. Anders kan ik mijn I pad niet meer gebruiken.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 14 June 2020, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... stel je hebt tijdenlijk weer even toegang tot dat KPN email adres, kun je dan dat email adres wijzigen? Zodat je een ander email adres aan dat appel id hangt wat niet van KPN is? Zodat je daarna dat KPN adres niet meer nodig hebt?

Reputatie 7

Dus het onderstaande werkt niet?

 

Het e-mailadres voor uw Apple ID wijzigen

Als u het e-mailadres van uw Apple ID wilt wijzigen, logt u uit bij alle Apple voorzieningen en apparaten die uw Apple ID gebruiken. Vervolgens voert u deze stappen uit

 

Bron.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Pippihuis 
Da's niet handig  nee :sunglasses:
Log in op icloud.com
Vul daar bij je gegevens het nieuwe e-mailadres in als 2e e-mailadres.
Daarna zal er een bevestiging naar je oude e-mailadres gestuurd worden wat je natuurlijk niet kunt ontvangen.
Maak contact met Applesupport en zij kunnen je verder helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Pippihuis 
Da's niet handig  nee :sunglasses:
Log in op icloud.com

Dat lukt dus al niet want topicstarter weet het wachtwoord niet meer. Als ik het goed begrijp.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Pippihuis 
Da's niet handig  nee :sunglasses:
Log in op icloud.com

Dat lukt dus al niet want topicstarter weet het wachtwoord niet meer. Als ik het goed begrijp.

 

ook dan is de enige juiste optie Applesupport bellen.

Reputatie 7
Badge +21

Overigens als het al een oude iPad is zoals je zegt, zul je ook het nieuwste IOS niet kunnen installeren en een hoop apps dus ook niet.
Beter een nieuwe iPad kopen en dan een nieuw AppleID aanmaken, dat is de kortste klap (wel de duurste)

Reputatie 7
Badge +24

Er vanuit gaande dat dat email adres inmiddels uit quarantaine is en niet geregistreerd is door een ander:

Een KPN gebruiker zou dat email adres kunnen registreren, topicstarter zou vervolgens een wachtwoordreset aan kunnen vragen en de KPN gebruiker zou dan de reset link die per mail word toegezonden via een priveberichten aan topicstarter kunnen doorgeven.

Reputatie 7

Er vanuit gaande dat dat email adres inmiddels uit quarantaine is en niet geregistreerd is door een ander:

Een KPN gebruiker zou dat email adres kunnen registreren, topicstarter zou vervolgens een wachtwoordreset aan kunnen vragen en de KPN gebruiker zou vervolgens de reset link die per mail word toegezonden via een priveberichten aan topicstarter kunnen doorgeven.

Klopt, dus zou topicstarter het beste even kunnen aankloppen bij vrienden en kennissen die een KPN abonnement hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Pippihuis, welkom op het forum. 

Ik zie dat er al goede adviezen zijn gegeven.

Verbeter me als ik het mis heb; je kunt die iPad toch ook simpelweg helemaal resetten en opnieuw instellen met een nieuw Apple ID? Als het alleen gaat om de updates van iOS mochten die er nog zijn voor oudere tablets.