Beantwoord

E-mail adres verkopen?

  • 5 December 2019
  • 10 reacties
  • 288 keer bekeken

Hallo,

Sinds jaar en dag heb ik een e-mail adres tolk@planet.nl dat ik gebruik voor mijn beroepsmatige activiteiten als tolk en vertaler. In de loop van de tijd hebben veel zakelijke contacten mij gezegd of geschreven dat ze dit een mooi adres vinden.

Ik word over enkele dagen 66 jaar en ook al denk ik nog lang niet aan stoppen met werken, toch zal er een moment komen dat mijn houdbaarheidsdatum als ZZP-er verstreken is. Als het zover is, zou ik graag mijn unieke e-mail adres aan een collega willen verkopen (als ik iemand vind die hier iets voor over heeft …).

Weet iemand hoe zoiets in z'n werk gaat, een e-mail only abonnement bij KPN overdragen aan iemand anders?

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 December 2019, 22:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

KPN zal dit niet facliteren. Je kunt eventueel jouw e-mailadres beëindigen. 

Maar zover ik weer kun je geen nieuw planet-emailadres meer afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +24

Maar zover ik weer kun je geen nieuw planet-emailadres meer afsluiten. 

Dat wel volgens mij. Maar het adres word enige tijd in quarantaine gezet. Dan kan de nieuwe eigenaar er dus niet aankomen.

Reputatie 7
Badge +28

Dan kun je jouw e-mailadres laten beëindigen door KPN. 

En na drie maanden komt het dan weer beschikbaar voor de collega die daarin geïnteresseerd is. 

Die collega moet er dan wel snel bij zijn….. 

(Soms wil een moderator hier op het forum de blokkade van drie maanden op het e-mailadres eraf halen als daar een goede reden voor is.)  

Dus wie weet wat er in overleg mogelijk is. Maar KPN gaat jou vast niet faciliteren in een commerciele verkoop van jouw e-mailadres. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Habor, welkom op het forum. 

Aan de verkoop van het doorgeven van e-mailadressen werken wij niet mee, hopelijk kun je dat begrijpen. Als eigenaar van je contract staat het je uiteraard vrij om je contract te laten overnemen door iemand anders nadat je hebt overgezet op e-mail only, of ervoor. Mocht die persoon ook internet en tv bij ons willen afnemen. Dit kan dan in een KPN winkel (waar beide partijen aanwezig horen te zijn) of online. 

Weet je zo voldoende?

Beste moderator,

Zoals ik schreef, is mijn vraag op de toekomst gericht en is deze overdracht nu nog niet aan de orde, alleen in de toekomst, als ik besluit te stoppen met mijn beroepsmatige activiteiten.

> Als eigenaar van je contract staat het je uiteraard vrij om je contract te laten overnemen door iemand anders nadat je hebt overgezet op e-mail only,

Ik heb op dit moment “e-mail only". Mag ik uit bovenstaande mededeling afleiden dat ik mijn contract door een geïnteresseerde collega (nadat ik die gevonden heb) kan laten overnemen en dat ik hiervoor alleen naar een KPN-winkel hoef te gaan in begeleiding van de betrokken collega?

Bedankt,

met vr. groet,

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik heb op dit moment “e-mail only". Mag ik uit bovenstaande mededeling afleiden dat ik mijn contract door een geïnteresseerde collega (nadat ik die gevonden heb) kan laten overnemen en dat ik hiervoor alleen naar een KPN-winkel hoef te gaan in begeleiding van de betrokken collega?

 

Alex_P schreef : 

 

Als eigenaar van je contract staat het je uiteraard vrij om je contract te laten overnemen door iemand anders nadat je hebt overgezet op e-mail only, of ervoor. Mocht die persoon ook internet en tv bij ons willen afnemen. Dit kan dan in een KPN winkel (waar beide partijen aanwezig horen te zijn) of online. 

 

Dan lijkt me het antwoord van Alex duidelijk: Het kan dus….. :grinning:

 

Reputatie 7
Badge +21

Maar waarom zou de ander het over willen nemen tegen betaling?
Neem een domeinnaam bij een provider je hebt ze al voor 1 euro p/maand ex btw en je kunt een zelf bedacht e-mailadres maken.
Je registreert de domeinnaam dinges.nl (voorbeeld) en je maakt dan een e-mailadres aan met tolk@dinges.nl.
Voor de persoon veel voordeliger en hij kan minimaal 25 e-mailadressen aanmaken.
Nog een voordeel, ga je van provider wisselen dan blijft je e-mailadres gewoon bestaan.

Beste huistijger,

Volgens mij (en anderen die mij hierover feedback gaven) is tolk@planet.nl een tamelijk uniek e-mail adres. Als ik iemand kan vinden die hier geld voor over heeft, is het een succesvolle transactie. Zo niet, was het gewoon een hersenspinsel van mij.

Reputatie 7
Badge +21

Elk e-mailadres is uniek (gelukkig wel)
Maar als je iemand kunt vinden die jouw adres wilt kopen, is dat wat mij betreft prima hoor.
Verkopen van een  domeinnaam dat gebeurd wel.
Heb je die eenmaal vastgelegd en wil iemand die hebben dan kun je geld vangen.
Mijn domeinnaam is niet te koop :yum:  

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb op dit moment “e-mail only". Mag ik uit bovenstaande mededeling afleiden dat ik mijn contract door een geïnteresseerde collega (nadat ik die gevonden heb) kan laten overnemen en dat ik hiervoor alleen naar een KPN-winkel hoef te gaan in begeleiding van de betrokken collega?

 

Dat is helemaal juist. :)Â