Beantwoord

E-mail alias omzetten van een @planet.nl naar een @kpnmail.nl account

  • 21 October 2021
  • 11 reacties
  • 320 keer bekeken

Hey,

Kan ik een e-mail alias omzetten van mijn @planet.nl account naar een @kpnmail.nl account, waarbij ik wel het @Planet mailadres behoud?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 29 October 2021, 19:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @T.Schutte 

Je kan dat niet zelf, er zijn daarvoor geen mogelijkheden (in MijnKPN).

Een KPN moderator kan dit wel voor je regelen.

Zet daarvoor je gegevens (Privé) in jouw Forum profiel, alleen zichtbaar voor KPN en jijzelf.

Noem het e-mailalias en de beide accounts (van → naar) in het veld "Persoonlijke opmerkingen”.
Geef hier een seintje als je dat gedaan hebt.

Houd rekening met een reactietijd van een moderator van 1-2 dagen.

Reputatie 7

Hoi @T.Schutte, welkom op het forum. Een alias verplaatsen kan je inderdaad niet zelf doen, maar als je de gegevens die Ruud al noemt op je profiel invult kan ik daar met je naar kijken. Ik zie daar nog geen gegevens staan, daardoor kan ik nu nog niet meekijken.

Dank Jasper! Ik heb de gegevens in mij profiel gezet.

Reputatie 7
Badge +10

@T.Schutte 

Zorg ervoor dat je nog een extra emailadres/-alias (naast dat ene @planet emailadres) hebt. Want de email die bij dat @planet hoort blijft achter. Die email moet je zelf verplaatsen naar dat nieuwe account.

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @T.Schutte, zo te zien staan beide e-mailadressen ook onder verschillende klantnummers. Ik krijg bij de te verplaatsen alias geen optie om deze te verplaatsen. Ik heb daarom eerst een verzoek gedaan om beide e-mailadressen onder hetzelfde klantnummer te zetten, daarmee zal je beide adressen ook in MijnKPN zien staan. Nu zie je alleen het e-mailadres waar de alias heen moet daar staan als het goed is. Zodra dat is samengevoegd zal ik de alias voor je kunnen verplaatsen, ik hou je op de hoogte :slight_smile:

Reputatie 7

Hier ben ik alweer even @T.Schutte, het samenvoegen is gelukt! Het verplaatsen van de alias lukt alleen nog niet niet. Daarvoor schakel ik hulptroepen in en als ik een terugkoppeling heb geef ik dat hier weer aan.

Reputatie 7

Ik blijf vrij snel terugkomen @T.Schutte :slight_smile: De hulptroepen geven aan dat het verplaatsen van de alias niet lukt omdat deze als verzendadres staat ingesteld. Zou je met het @planet e-mailadres kunnen inloggen op email.kpn.com en daar het verzendadres aanpassen naar een van de andere adressen? Als je daarna een seintje geeft kunnen we het verplaatsen nogmaals proberen.

Mocht je het wachtwoord van het @planet adres niet meer weten, die kan je nu ook via MijnKPN wijzigen.

Ik blijf vrij snel terugkomen @T.Schutte :slight_smile: De hulptroepen geven aan dat het verplaatsen van de alias niet lukt omdat deze als verzendadres staat ingesteld. Zou je met het @planet e-mailadres kunnen inloggen op email.kpn.com en daar het verzendadres aanpassen naar een van de andere adressen? Als je daarna een seintje geeft kunnen we het verplaatsen nogmaals proberen.

Mocht je het wachtwoord van het @planet adres niet meer weten, die kan je nu ook via MijnKPN wijzigen.

Dank Jasper!! 
🚨heel snel, fijn!

“Het verzend e-mailadres is succesvol gewijzigd.”

Reputatie 7

Ik blijf vrij snel terugkomen @T.Schutte :slight_smile: De hulptroepen geven aan dat het verplaatsen van de alias niet lukt omdat deze als verzendadres staat ingesteld. Zou je met het @planet e-mailadres kunnen inloggen op email.kpn.com en daar het verzendadres aanpassen naar een van de andere adressen? Als je daarna een seintje geeft kunnen we het verplaatsen nogmaals proberen.

Mocht je het wachtwoord van het @planet adres niet meer weten, die kan je nu ook via MijnKPN wijzigen.

Dank Jasper!! 
🚨heel snel, fijn!

“Het verzend e-mailadres is succesvol gewijzigd.”

Top, dat had je snel gedaan inderdaad @T.Schutte  :slight_smile:

Ik heb de alias bij deze ook kunnen verplaatsen naar het hoofdaccount. Alle mail die vanaf nu naar het @planet-adres wordt gestuurd, zal op het hoofdaccount binnenkomen.

Dank voor je hulp!

Reputatie 7

Graag gedaan @T.Schutte! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: