Beantwoord

E-mail bij verhuizing naar verzorgingshuis

  • 19 May 2019
  • 7 reacties
  • 520 keer bekeken

Hallo, mijn ouders verhuizen binnenkort naar een verzorgingshuis. Mijn vader heeft nog een planet.nl e-mailadres en wil dit graag behouden. Maar het verzorgingshuis heeft centraal TV, internet en telefonie geregeld dus hij zal daar geen zelfstandig abonnement meer hebben bij een provider.

Hoe kan ik regelen dat hij nog wel zijn planet.nl mailadres kan behouden?

Hij heeft ook een mobiele telefoon abo via KPN. Is dat wellicht een haakje?

Alvast dank voor de reactie.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 May 2019, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Dat kan met E-mail only zie voor informatie https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-only-abonnement-462516
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, A van Westerloo! Tycha geeft het antwoord al, het is inderdaad mogelijk om het mailadres te behouden.

Neem contact op met de klantenservice (0800-0402) voor de opzegging van het abonnement van je ouders, en geef daarbij aan dat ze de mail willen behouden. De collega zal dan, in plaats van alles op te zeggen, het abonnement wijzigen naar een E-mail Only. Er verandert dan verder niets voor je vader. Hij kan van zijn mailadres gebruik blijven maken zoals hij nu ook doet.
Als jij zelf internet thuis van KPN hebt kun je een aparte e-mail box voor je vader met zijn adres toevoegen (dus geen alias onder je huidige box )

Je kunt 5 e-mailboxen hebben. En elk daarvan kan ook weer 5 aliassen bevatten.

Een KPN moderator hier kan het embargo van je vaders adres afhalen zodra zijn abo gestopt is. Jij kunt het dan direct als extra box toevoegen bij je email. (dan gewoon de 'voorgedrukte' aanduiding @kpnmail negeren maar @planet.nl erachter typen.

@Erik_ .
Reputatie 7
Badge +21
Jij kunt het dan direct als extra box toevoegen bij je email. (dan gewoon de 'voorgedrukte' aanduiding @kpnmail negeren maar @planet.nl erachter typen.

Een nieuw e-mailaccount met mailbox kan alleen met @kpnmail worden aangemaakt. (bron)
Een planet adres kan wel worden toegevoegd als e-mail alias in een (nieuw aangemaakt) account.
Dat is dan óók een prima oplossing (zie RBxx)
Reputatie 7
Badge +24
Kun je dat zelf doen? Een planet adres als alias toevoegen? Ik ben daar ook wel eens mee aant stoeien geweest, maar ik kon niks anders dan een kpnmail adres aanmaken.
Reputatie 7
Badge +21
@Nick83, als je bij het invoerveld "gewoon" doortypt (inclusief planet.nl) dan verdwijnt de toevoeging kpnmail.nl vanzelf. Hier een voorbeeld met hetnet.nl maar planet.nl gaat hetzelfde.