Beantwoord

E-mail blacklisted?

  • 2 April 2019
  • 8 reacties
  • 409 keer bekeken

Sinds zaterdag afgelopen staat mijn email adres op de KPN blacklist.
Als ik de email adressen controleer via de KPN site staat en dat de adressen niet zijn geblokkeerd.
KPN heeft geen heldere informatie wat er is gebeurd, waarom geblacklist, en wat te doen om het probleem te verhelpen.
De hulpmail van gisteren heeft geen oplossing geboden.
Vandaag nog eens gemaild en nog geen reactie.

Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 3 April 2019, 12:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Alecdepalek, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je opeens op de blacklist staat met je e-mailadres 😞 Dit wordt vaak ook uit voorzorg gedaan, er kan bijvoorbeeld misbruik van gemaakt worden. Heb je op deze website gecontroleerd of ze op de blacklist staan, en krijg je hier dan de melding dat het niet zo is? Want hoe ben je er dan achter gekomen dat ze geblokkeerd zijn?

Op dezelfde website, onder het kopje 'Help', kan je ook andere foutmeldingen vinden én wat je kan doen om het op te lossen. Contact met KPN abuse of er is een FAQ (Frequently Asked Questions) beschikbaar.

Ik hoor graag of je hiermee geholpen bent. Zo niet, dan ontvang ik graag wat meer informatie over jouw probleem. Krijg je een foutmelding (bij verzenden / ontvangen) of heb je andere problemen?
Reputatie 7
Badge +21
@Alecdepalek, ik heb geen reactie meer gehad. Is het probleem met je mail inmiddels opgelost via bovenstaande link?
Hi Susan, dank je voor je reactie. Uiteindelijk heeft de servicedeks van KPN me geholpen. Niemand van het abuse team heeft gereageerd. Servicedesk heeft een alias aangemaakt en downloadt het probleem op.
ondanks het feit dat 1 alias geblokkeerd zou zijn, gild dit voor de andere alias en het hoofd e-mail adres.
Nadat het probleem opgelost was meldde abuse zich en meldde dat ik zelf verkeerde instellingen had gemaakt. Beetje flauw, want dat was niet het geval.
groet, Alec
Reputatie 7
Badge +21
@Alecdepalek, fijn om te lezen dat het opgelost is! Abuse kwam helaas een beetje als mosterd na de maaltijd begrijp ik 😞 Ze zijn momenteel ook erg druk, wel jammer dat ze dan niet met de juiste conclusie zijn gekomen. In ieder geval, het werkt weer! 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Wordt die blaclist gepubliceerd?
Reputatie 7
Badge +21
@AndreWrdn, wat bedoel je precies? Via https://blacklist.kpnmail.nl/ kan je controleren of jouw e-mailadres op de blacklist staat en hoe je dit kan oplossen.
Reputatie 4
Badge +2
als die lijst toegankelijk is kan ik daarop niet alleen zien of mijn email adres op die lijst staat maar ook of een verzender waarvan ik al een tijdje geen mail meer krijg of zij op die lijst staan. Ik mis intussen een paar mails (maandelijkse nieuwsbrief) die in eerste instantie in de spam map werden gemikt door kpn. Als zo'n verzender bij kpn op die lijst staat kan ik ze waarschuwen om zich bij kpn te beklagen!
Reputatie 7
Badge +21
@AndreWrdn, zoals je hebt kunnen zien gaat het ook om het IP-adres 😉 Dus zo makkelijk zal het helaas niet gaan! Je kan het uiteraard wel bij hun melden, zodat ze ernaar kunnen kijken of dit bij meer klanten voorkomt en hoe ze dat kunnen oplossen.

Reageer