Beantwoord

e mail foutcode 0x80072f89

  • 11 March 2019
  • 5 reacties
  • 2744 keer bekeken

Ik kan geen e-mail verzenden en krijg de foutcode 0x80072f89
e mail inkomend geen problemen
Windows 10 en Norton alles ge-update
instellingen kloppen voor in en uitgaande mail
icon

Beste antwoord door chefarjan 13 March 2019, 17:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Arjan, welkom op het forum!

Deze foutcode heeft te maken met een certificaat van de mailserver dat niet wordt vertrouwd door het mailprogramma. Nou hebben we gisteren inderdaad werkzaamheden uitgevoerd aan het beveiligingscertificaat van de uitgaande mailservers. Hierbij werd minimale impact verwacht, behalve bij hele oude mailprogramma's. Daarom ben ik benieuwd: welk mailprogramma gebruik je? Kun je ook eens testen terwijl je Norton (tijdelijk!) uitschakelt?
Joran dank voor bericht

inmiddels Norton eruit gedaan en kpn veilig er voor in de plaats
had eea al gedaan met uitschakelen uitgaand email en compleet ook
helaas blijft probleem hetzelfde
ik draai mail windows 10 versie 16005.11231.20192.0

kan het zijn dat Microsoft account niet goed werkt ?
hij is per abuis op leeftijd van mijn dochter gekomen en kan dit niet aanpassen waardoor hij meldingen geeft en ik wil het wel veranderen maar dat lukt niet, alles werkt verder en kan denk ik ook niks mee te maken hebben
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk niet dat het Microsoft account hiermee heeft te maken maar hoe je dat kan oplossen weet ik helaas ook niet..

Kun je voor de zekerheid de accountinstellingen controleren middels deze stappen? KPN e-mail: Windows 10 instellen, controleren, verwijderen. Als het daarna nog niet werkt lijkt het me verstandig het account te verwijderen en opnieuw in te stellen. De instructies daarvoor staan ook op dezelfde pagina.
Hoi Joran,

Probleem is met te verwijderen en opnieuw in te stellen opgelost :-)
Zal denk ik dan toch met Norton te maken hebben gehad ook omdat op alle andere apparaten ik geen problemen had en daarop geen Norton heb draaien.
Reputatie 7
Badge +28
Super! Het zou goed Norton kunnen zijn of een combinatie met de werkzaamheden aan onze kant. Antivirus/firewall software kan zich met inkomende en uitgaande verbindingen bemoeien met als doel de verbinding veiliger te maken. Heel af en toe veroorzaakt dat problemen. Belangrijkste is dat het bij jou weer werkt, helemaal top! 👍

Reageer