Beantwoord

E-mail Foutcode: Delivery Status Notification (Delay)

  • 13 November 2019
  • 8 reacties
  • 625 keer bekeken

Goedendag,

Mijn naam is Hans, de laatste tijd krijg ik erg veel “Delivery Status Notification (Delay)” mail binnen.

De mail is afkomstig van: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com

Het bijgevoegde bestand is een ATT00121.dat bestand

Is dit werkelijk van KPN of is dit weer fake?

het mailadres welke zogenaamd retour komt is bij mij niet bekend en niet door mij verstuurd, hieronder zie je dat hij aan Cindyw7057@yahoo gericht is.

Is dit spam of is er een virus in mijn pc actief welke ongemerkt spam (mail) aan het versturen is die (in dit geval) niet aankomt?

Alvast dank voor het meedenken.

 

 

Hieronder de eigenschappen van zo'n mail, mijn email naam heb ik even door kruisjes vervangen…………..

 

Return-Path: <>
Original-Recipient: rfc822;xxxxxxxxxxx@planet.nl
Received: from cpxmta-msg01.kpnxchange.com (10.94.114.22) by cpxmbs-msg21.support.local (8.6.142)
        id 5DC21760003E994F for xxxxxxxxxxx@planet.nl; Wed, 13 Nov 2019 22:40:08 +0100
Received: from mta.kpnmail.nl (195.121.89.60) by cpxmta-msg01.kpnxchange.com (8.6.060.14)
        id 5DC1FFE601AFBE69 for xxxxxxxxxxxxx@planet.nl; Wed, 13 Nov 2019 22:40:08 +0100
Received: from cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com (unknown [213.75.39.5])
    by mta.kpnmail.nl (Halon) with ESMTP
    id 296da546-065e-11ea-9c1a-00505699693e;
    Wed, 13 Nov 2019 22:40:08 +0100 (CET)
From: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com
To: xxxxxxxxxxxxxx@planet.nl
Date: Wed, 13 Nov 2019 22:40:07 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
    boundary="9B095B5ADSN=_01D582F4F4CD8ECC0093742Acpsmtpb?ews02.kp"
X-DSNContext: 7ce717b1 - 1413 - 00000004 - C00402D1
Message-ID: <pTX5V3Gyk0002d47e@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com>
Subject: Delivery Status Notification (Delay)

This is a MIME-formatted message.  
Portions of this message may be unreadable without a MIME-capable mail program.

--9B095B5ADSN=_01D582F4F4CD8ECC0093742Acpsmtpb?ews02.kp
Content-Type: text/plain; charset=unicode-1-1-utf-7

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

       cindyw7057@yahoo.com

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 18 November 2019, 12:33

Bekijk origineel

8 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zo ongeveer per 5 minuten zo'n bericht, ik weet niet hoe ik er vanaf kom, maar gooi het ogebpnblikkelijk weg ook definitief. Het is heel storend,  help

Reputatie 7
Badge +17

Hi @henzelmen Hans, welkom op ons Forum! Goed dat je hier de vraag stelt, want zo te zien ben je niet de enige met dit probleem @hilbrilly

Klopt het dat jullie allebei precies dezelfde mail keer op keer ontvangen? Wellicht kan @Dennis ABD hier meer over vertellen.

Reputatie 7
Badge +7

Het ziet er naar uit alsof spammers je gebruikersnaam en wachtwoord in handen hebben gekregen. Verander zo snel mogelijk je wachtwoord via kpn.com/wachtwoordwijzigen. Dit lost het op.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Dennis ABD !

Ik ben benieuwd of een wachtwoord reset het probleem voor jullie heeft opgelost @henzelmen en @hilbrilly.


 

Ik wil u bedanken voor het meedenken, echter worden we moe van almaar de wachtwoorden te moeten wijzigen, ik zelf heb er ondertussen een dagtaak aan om wachtwoorden te wijzigen, te onthouden, nieuwe verzinnen, deze ook weer te onthouden, oude wachtwoorden vergeten en wissen uit m'n hoofd en ga zo maar door. Het klinkt misschien vreemd maar ik vindt het gewoon erg 20e eeuws om nog steeds met die malle wachtwoorden te moeten werken, ze worden toch weer gekraakt.

Ik denk dat ik alles maar zo laat, de ongewenste mail die binnenkomt delete ik gewoon, het is helaas niet anders, het is de tol en manco van het "moderne” leven zal ik maar denken.

Met vriendelijke groet,

Hans

Reputatie 7
Badge +17

@henzelmen Bedankt voor je reactie, uit je verhaal maak ik op dat je al vaker te kampen hebt gehad met dit probleem. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is. 
Klopt het dat het wijzigen van je wachtwoord steeds van toepassing is op jou KPN mail voor dit soort taferelen? 

Google Chrome heeft een ingebouwde tool die kan helpen bij het onthouden van een wachtwoord.

  1. Open Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Profiel Wachtwoorden.(zie afbeelding)

Wellicht heb je hier iets aan. Mocht je voor de toekomst nog vragen hebben of een reactie kwijt willen dan horen wij dat natuurlijk graag!

f6e04f68-f0a4-47b0-89e7-0e4a54e80aee.png

Reputatie 7
Badge +7

Ik wil u bedanken voor het meedenken, echter worden we moe van almaar de wachtwoorden te moeten wijzigen, ik zelf heb er ondertussen een dagtaak aan om wachtwoorden te wijzigen, te onthouden, nieuwe verzinnen, deze ook weer te onthouden, oude wachtwoorden vergeten en wissen uit m'n hoofd en ga zo maar door. Het klinkt misschien vreemd maar ik vindt het gewoon erg 20e eeuws om nog steeds met die malle wachtwoorden te moeten werken, ze worden toch weer gekraakt.

Ik denk dat ik alles maar zo laat, de ongewenste mail die binnenkomt delete ik gewoon, het is helaas niet anders, het is de tol en manco van het "moderne” leven zal ik maar denken.

Met vriendelijke groet,

Hans

 

Dit is, zeker bij mail, heel erg onverstandig. Mail is de sleutel tot bijna alles op het internet en toegang tot mail betekend tevens toegang tot alle accounts die aan dat adres gekoppeld zijn. Denk aan Bol, Facebook, Linkedin, Twitter, wehkamp, enz.

 

Wachtwoorden worden doorgaans niet gekraakt, maar lekken uit door een combinatie van hacks en hergebruik van hetzelfde wachtwoord. Een wachtwoord manager zoals keepass of Lastpass kan hierbij helpen.

 

Als laatste gaan we uitgaande mail blokkeren op het moment dat wij zien dat deze gebruikt word om spam te versturen, dan zal de mail (uitgaand) helemaal niet meer werken.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer