E-mail foutmelding Delivery Status Notification (failure)

  • 21 April 2021
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Goedemiddag,

Ook bij ons komen een aantal mailtjes niet binnen, de verzender krijgt de melding: Delivery Status Notification (Failure),550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. Hoe kunnen wij dit oplossen.

MvG

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Raymondt 2 jaar geleden

Hoi @Geert0 ,

De beheerders van het spamfilter hebben me gisteren bevestigd dat ze het probleem opgelost hadden, maar kennelijk hadden ze dat niet. Nu hebben ze dat alsnog gedaan (en ik heb het gecontroleerd), en dit keer zou het echt opgelost moeten zijn. Excuses voor deze onhandigheid!

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Geert0 ,

Welkom op het forum! Graag ontvang ik een privébericht van je met daarin vermeld jullie eigen e-mailadres, en 1 of 2 voorbeelden van e-mailadressen die proberen te mailen, maar die deze foutmelding krijgen. Ik zal dan kijken wat er aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Geert0 ,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Je berichten werden tegengehouden door het spamfilter, en dat heb ik aan laten passen. Ik ga er vanuit dat je de berichten weer kan ontvangen dus.

Dank je wel, de mailtjes getest en het gaat goed!

Goedemiddag,

Wij hebben een tijd terug ook deze foutmelding doorgegeven en het bleek met de spamfilter te maken te hebben. Nu krijgen in ieder geval weer 2 mailadressen (*************** en ************) die een mail sturen naar mij deze foutmelding. Kan dit snel aangepast worden. Alvast dank.

 

Mvg Geert


Admin: e-mailadressen weggehaald vanwege privacy

 

Reputatie 6
Badge +10

Ik roep @Raymondt er even weer bij voor jou @Geert0.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Geert0 ,

Het is weer opgelost!

Goedemiddag,

Het is helaas nog niet opgelost. Het mailadres ********** heeft net getest en de mail die ze gestuurd heeft kreeg ze gelijk weer terug met foutmelding. 

MvG Geert

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Geert0 ,

De beheerders van het spamfilter hebben me gisteren bevestigd dat ze het probleem opgelost hadden, maar kennelijk hadden ze dat niet. Nu hebben ze dat alsnog gedaan (en ik heb het gecontroleerd), en dit keer zou het echt opgelost moeten zijn. Excuses voor deze onhandigheid!

 

Getest en nu komen de mailtjes weer binnen. Dank!

Goedemiddag, het is vandaag maandag 7 juni en de mailtjes komen weer niet door o.a. via *****************. Die krijgt de volgende melding: 

<*********l> delayed: DNS error: Temporary DNS error resolving
planet.nl
Reporting-MTA: dns; mailrelay3-2.pub.mailoutpod1-cph3.one.com
Received-from-MTA: dns; smtpclient.apple (2a02:a444:8b73:1:b889:1760:7943:a462)
Arrival-Date: Mon, 07 Jun 2021 09:03:21 +0000
X-Original-ID: 35242acf-c76f-11eb-8cd9-d0431ea8bb03

Kan dit z.s.m. worden opgelost, zou heel fijn zijn. Alvast hartelijk dank.

MvG Geert

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag @Geert0 ,

Deze worden momenteel niet tegengehouden door het spamfilter. Het probleem hier is dat de mailserver van de verzender moeite heeft met het vinden van de mailserver van KPN. Ik gok echter dat dit een tijdelijk probleem zal zijn.