Beantwoord

E-mail in Mac en mailbox vol

  • 2 September 2019
  • 4 reacties
  • 266 keer bekeken

Mijn mailbox zit vol. Heb via kpnwebmail de grootste bestanden eruit verwijderd: zowel de inbox als de verzonden items als de prullemand. Via mijn Apple Mac heb ik nu nog wel heel veel mails staan. Moet ik die nu ook verwijderen om weer ruimte te scheppen?
En verder: er wordt door KPN geadviseerd om een bepaald 'vinkje' in de instellingen te wijzigen, zodat niet alles dubbel gaat. Waar vindt ik dat vinkje binnen de instellingen? Ben er al 3x keer geweest, echter kan geen vinkje of blokje daarvoor/daarover vinden.

Alvast dankend voor de te nemen moeite van het antwoorden,

M. vr. groet,

Erik S.
icon

Beste antwoord door PeterG 2 September 2019, 14:15

Bekijk origineel

4 reacties

Je kunt bij de e-mail instellingen op je computer aangeven "kopie op server laten staan". Als daar géén vinkje staat (weghalen evt.) dan wordt mail overgezet naar je computer en verdwijnt het uit webmail.
Anders blijft er een kopie op webmail staan en loopt die box dus uiteindelijk vol. (best snel bij grote bijlagen).

Leegmaken van webmail (idd ook prullenbak) is volgens mij voldoende.
Reputatie 7
Badge +24
Je hebt via webmail de grootste e-mails verwijderd 👍 Check nu eens of die specifieke emails die je op de webmail verwijderd hebt op je Mac er nog op staan. Het zou kunnen dat ze daar nu ook weg zijn. In dat geval gebruik je IMAP protocol en zijn die vinkjes waar KPN het over heeft er niet.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @ErikSchok. Welkom op het forum. Ik zie dat PeterG en Nick83 al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Kun je er iets mee? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @ErikSchok. Welkom op het forum. Ik zie dat PeterG en Nick83 al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Kun je er iets mee? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer