Beantwoord

e-mail in Outlook instellen op Samsung S7 Edge

• 21 juli 2018
  • 12 reacties
  • 337 keer bekeken

Het lukt me niet om mijn hetnet.nl account toe te voegen aan Outlook/Microsoft op mijn mobiel, een Samsung S7 Edge.
Mijn Ziggo account is geen enkel probleem, maar helaas mijn hetnet account (waarvoor ik notabene elke maand extra betaal om het als e-mailadres te kunnen behouden) niet.
Ik kan alleen imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl invullen met daarbij het hoofd emailadres van mijn hetnet account en bijbehorend wachtwoord.
Ik heb echter geen mogelijkheid om voor de inkomende server SSL aan te vinken en poort 993 in te vullen en voor de uitgaande server STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aan te vinken en poort 587 in te vullen.
Op mijn laptop is het wel gelukt om mijn hetnet account toe te voegen aan Outlook
HELP
icon

Beste antwoord door Ice minelandr 21 juli 2018, 21:18

Beste Haanekevhvg,

Achter het IMAP adres zet je :993
Voorbeeld: imap.server.com:993
Achter het smtp adres zet je :587
Voorbeeld: smtp.server.com:587
Vergeet de dubbele puntjes niet!

Ssl wordt als het goed is automatisch gedetecteerd

Met vriendelijke groet,
Ice minelandr
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Beste Haanekevhvg,

Achter het IMAP adres zet je :993
Voorbeeld: imap.server.com:993
Achter het smtp adres zet je :587
Voorbeeld: smtp.server.com:587
Vergeet de dubbele puntjes niet!

Ssl wordt als het goed is automatisch gedetecteerd

Met vriendelijke groet,
Ice minelandr
Helaas lukt het nog steeds niet met de tip van Ice minelandr.
Ik heb zoals door hem/haar geadviseerd :993 achter imap adres en :587 achter smtp adres gezet.

Vervolgens moet ik dan imap gebruikersnaam en wachtwoord en smtp gebruikersnaam en wachtwoord opgeven...…
is dat dan steeds het emailadres van mijn hoofdaccount bij KPN met bijbehorend wachtwoord?
ik neem aan dat mijn wachtwoord oke is als ik mijn webmail kan bekijken
Reputatie 3
Badge +2
Beste Haanekevhvg,
Voor de gebruikersnaam gaat het om e-mailadressen eindigend op @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl .

Voor het Wachtwoord: Volgens mij hetzelfde als het hoofdaccount van kpn.

Met vriendelijke groet,
Ice Minelandr
Beste Ice minelandr
Volgens mij heb ik alles correct ingevuld maar ik krijg steeds de melding: 'je e-mailservercertificaat is ongeldig. Wil je toch aanmelden?' Als ik dan vervolgens voor aanmelden kies krijg ik de melding 'inlog fout: controleer je e-mailadres en wachtwoord en probeer het opnieuw'

Ik ben zo langzamerhand hopeloos en zou gewoon iemand willen spreken

mvrgr Hanneke
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Hanneke, dit klinkt alsof de inloggegevens niet goed zijn. Heb je het hele e-mailadres ingevuld als gebruikersnaam? Kun je eens proberen op de KPN Webmail in te loggen met deze gegevens? Dan weten we direct of ze kloppen.

Edit: Excuses, je had al aangegeven dat de webmail wel werkt. Kun je jouw adresgegevens/klantnummer eens invullen in je profiel? Dan controleer ik aan onze kant wat de goede instellingen zijn.
profiel is aangevuld. Zoals ik al aangeef is het enige product dat ik gebruik mijn e-mailadres bij hetnet waar ik maandelijks voor betaal. Het zou kunnen zijn dat het abonnement op naam van mijn man Cor *** staat. Nu dit allemaal zo problematisch gaat overweeg ik mijn hetnet account misschien toch maar op te zeggen...….
mvrgr
Hanneke

Admin: Achternaam weggehaald ivm privacy
Reputatie 7
Badge +28
We komen er ongetwijfeld wel uit, zeker als het op de laptop al werkt. Ik kon me nog herinneren dat Outlook op Android een aantal eigenaardigheden heeft, daarom heb ik zelf de installatie ook doorlopen en wat screenshots gemaakt, die zie je hieronder.

1. Vul eerst het hele e-mailadres in dat je wil gebruiken (mag een alias zijn, of de mailbox). Druk op doorgaan
2. Vul het wachtwoord in en druk op het vinkje bij Geavanceerde instellingen
3. De mailservers zouden al goed moeten staan. Als dat niet het geval is, pas ze dan aan als op deze screenshot. Vul op beide plekken het wachtwoord nog een keer in.
4. Waarom een foutmelding over het certificaat komt is me niet duidelijk maar dat lijkt elke keer te gebeuren, ook al is het certificaat geldig. Druk hier op aanmelden.

Dit zouden alle stappen moeten zijn. Als je dit account al hebt ingesteld, kun je die dan eerst verwijderen en het nog eens proberen? Ben benieuwd.
deze stappen heb ik al meerdere keren doorlopen Alleen de allereerste keer op 13 juli, heeft het daarna even gewerkt. Ik heb toen na de melding van het laatste screenshot voor aanmelden gekozen. De foutmelding leek toen genegeerd te worden en zowel mijn Hetnet mail en mijn agenda uit Outlook kon ik ook in Outlook op mijn mobiel gebruiken. Dit heeft echter maar 1 dag geduurd. Daarna werd me weer opnieuw naar wachtwoorden gevraagd. Ik heb het account toen verwijderd en geprobeerd het opnieuw te te voegen. Helaas zonder resultaat. Ook bij de helpdesk van Outlook zijn ze er over aan het denken. Ik heb ook geprobeerd de KPN toestelhulp te gebruiken.. Als je daar je merk en type mobiel kiest krijg je een soort van stap voor stap uitleg maar daarin loop ik al meteen vast want de moet dan kiezen voor je besturingssysteem en hebt alleen de keuze tussen Android 6.0 en 7.0. Mijn Samsung S7 Edge gebruikt echter Android 8.0......
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat de stappen van Android 7 ook wel werken, Toestelhulp Samsung - Galaxy S7 edge - E-mail - Handmatig Instellen | KPN. Het lijkt me wel een goed idee een ander mailprogramma te gebruiken. Dit probleem lijkt niet door jou of ons op te lossen. Met de instellingen is niets mis en het e-mailaccount werkt wel op andere apparaten.

De instructies bij de toestelhulp gaan over de standaard meegeleverd mailapp van Samsung. Je kunt ook andere mailapps in de Play Store vinden: Best Android Email Apps To Keep Your Inbox Organized In 2018. Gmail is vaak al geïnstalleerd, hier kun je ook andere accounts aan toevoegen.
Als ik eerlijk ben vindt ik dit geen bevredigend antwoord. Net als op mijn laptop wil ik ook op mijn mobiel mijn Hetnet account kunnen gebruiken in Outlook. In de link die u stuurt mbt emailapps voor android wordt Outlook ook gewoon genoemd. En ik begrijp ook niet waarom het op 13 juli 1 dag wel gewerkt heeft en nu niet meer. Mijn lijkt toch dat daar door iemand een uitleg aan gegeven kan worden...…. Het is te warm om me druk te maken maar ik baal hier verschrikkelijk van temeer omdat ik elke maand moet betalen voor het gebruimvan mijn Hetnet account
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap de reactie, maar als er een fout in het e-mailprogramma zit kan ik dat vanuit KPN niet oplossen. We kunnen de conclusie trekken dat het e-mailaccount in orde is, werkzaam is op andere apparaten en dat er niets mis is met de inloggegevens. De oorzaak zit dus niet in het Het Net account. Als de gegevens net zo ingevuld zijn als op bovenstaande screenshots lijkt het mij beter te zoeken naar een werkend alternatief. Het is natuurlijk een optie om de reactie van de helpdesk van Microsoft/Outlook af te wachten. Zij hebben expertise met deze e-mailapp. Ik hoop dat daar nog een oplossing uit komt en hoop ook dat je die kunt delen op het forum.
Omdat ik niet zomaar opgeef heb ik nog wat zitten proberen. Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar toen ik bij het toevoegen van mijn Hetnet account het e-mailadres van een van mijn aliassen invulde en daarmee de hele procedure doorliep, werd het account wel toegevoegd aan mijn Outlook app op mijn mobiel. Het enige vervelende wat er nu nog is, is dat bij het verzenden van mail ook dat aliasadres (lang) gebruikt wordt terwijl ik liever mijn andere (korte) Hetnet e-mailadres kenbaar maak aan anderen. Ik heb al geprobeerd om bij het aan te melden account het korte e-mailadres op te geven en dan vervolgens bij de geavanceerde instellingen het aliasadres op te geven, maar dat werkte helaas niet Maar voor nu ben ik deels tevreden........

Reageer