Beantwoord

E-mail instellen

• 3 december 2015
  • 2 reacties
  • 1819 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer voor een kameraad van mij zijn e-mail in te stellen op Outlook 2010.
Hij heeft 2 accounts die hij ingesteld wilt hebben, een en een account.
Nu probeer ik de accounts in te stellen alleen gaat dit helaas zonder succes.
Bij het aanmelden van de server voor inkomende mails gaat het goed, maar bij beide accounts krijg ik een foutmelding bij het testen van het verzenden ven een e-mail.
Bij het zonnet account maak ik gebruik van de smtp.versatel.nl mail uitgaande server.
Bij het hetnet account maak ik gebruik van de smtp.kpnmail.nl mail uitgaande server.
Het rare is wanneer ik dit op mijn pc (thuis) probeer, dat beide accounts kunnen versturen en ontvangen wanneer ik de uitgaande mailservers (van beide accounts) aanpas naar mijn router (kpn; mail.kpnmail.nl).
Dit heb ik ook bij hem geprobeerd (ook kpn), maar dan kom ik op een (misschien bekende) fout; De reactie van de server was: 550 5.7.1
Online op webmail inloggen lukt wel allemaal, en het maakt niet uit welk programma ik gebruik (op thunderbird en Windows live mail precies hetzelfde probleem).

Ik wist namelijk niet helemaal zeker of hij daadwerkelijk kpn heeft, maar een simpele test op http://whatismyipaddress.com/ vertelde mij dat hij daadwerkelijk gebruik maakt van een KPN netwerk.
Wie-o-wie kan mij helpen want ik ben ten einde raad?

Alvast bedankt!

---------------------------------------------------------------------------------

* Update

---------------------------------------------------------------------------------

Zojuist contact gehad met de ICT afdeling van KPN.

Deze hebben de instellingen van Hetnet account aangepast, deze werkt nu dus ook.

De instellingen voor het Zonnet account staan volgens de ICT afdeling correct.

Echter zei de persoon aan de telefoon dat er nog iets geactiveerd of geopend moet worden om vanuit andere e-mail accounts berichten te sturen.

Nadat ik een andere afdeling van KPN had gesproken zeiden ze dat dit niet mogelijk was.

Ik word dus telkens doorgestuurd om 1 e-mail account correct in te stellen!

Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen en wat ik hieraan kan doen?

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 3 december 2015, 22:58

Voor HetNet KPNmail en andere KPN mailadressen wil je deze uitgaande instellingen gebruiken: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/348101
Met deze instellingen kan je je KPNMail van alle soorten verbinding versturen. Ook vanaf Ziggo of de hotspot bij de MacDonalds

Voor Zonnet wil je de SMTP server van Zonnet gebruiken, maar de vraag is hoe hun instellingen staan en of je die mag gebruiken vanaf het KPN Netwerk.

Robin
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Voor HetNet KPNmail en andere KPN mailadressen wil je deze uitgaande instellingen gebruiken: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/Overal-mail-versturen-nu-mogelijk-Authenticated-smtp-server/td-p/348101
Met deze instellingen kan je je KPNMail van alle soorten verbinding versturen. Ook vanaf Ziggo of de hotspot bij de MacDonalds

Voor Zonnet wil je de SMTP server van Zonnet gebruiken, maar de vraag is hoe hun instellingen staan en of je die mag gebruiken vanaf het KPN Netwerk.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Welkom ,

Wat leuk dat je je vraag op het forum stelt! Ben je voldoende geholpen met het antwoord van ? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het ons dan weten?

Reageer