Vraag

E-mail instellen ipad

  • 5 September 2019
  • 7 reacties
  • 3921 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer mijn kpnplanet mail in te stellen op de ipad.
Alle stappen heb ik gevolgd om internet in te stellen. Vervolgens krijg ik de melding dat de IMAP-server niet reageert.
Daarbij als ik een mail wil versturen krijg ik de melding; de server accepteert de ontvanger ***@kpnplanrt.nl niet omdat de server relaying niet toestaat.

Kan iemand mij helpen zodat email instellen wel werkt..
Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Niemand?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Kees! Deze foutmeldingen betekenen meestal dat er toch iets niet helemaal goed zit in de instellingen. Is dit de handleiding die je hebt gevolgd? Toestelhulp Apple - iPad Air 10.5 inch (2019) - E-mail - Handmatig Instellen | KPN (exacte iPad versie maakt niet heel veel uit)

Dit zijn de instellingen voor elk e-mailprogramma, kun je controleren of het zo staat ingesteld?
Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen)
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Ja bovenstaande gegevens zijn ingevuld en nog doet de mail het niet.
Ik krijg nu de melding dat het wachtwoord verkeerd is maar deze is zeker weten niet verkeerd, omdat ik deze pas heb veranderd en precies hetzelfde wachtwoord invul. Op de computer werkt dit wachtwoord namelijk wel met de mail..
Wat kan ik hieraan doen?
Reputatie 7
Badge +28
@Kees990: Heeft dit geholpen of heb je nog last van dit probleem? Ik hoor het graag.
Nee het heeft niet geholpen en het probleem is dus nog niet opgelost.
Inmiddels opgelost!
Reputatie 7
Badge +25
Inmiddels opgelost!
Mooi zo! Wat was het probleem uiteindelijk?