Beantwoord

E-mail instellen op Android telefoon werkt niet

  • 15 February 2020
  • 3 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb zeg maar het zelfde probleem als in dit topic:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-instellen-op-android-lukt-niet-437164

Alleen wordt daar in de oplossing aangegeven dat er SSL aangevinkt moet worden en poortnummers ingesteld moeten worden. Dat lukt bij mij niet. Die opties zijn niet beschikbaar.

Ik kan alleen maar een gebruikersnaam, wachtwoord en servernaam opgeven. Dat zijn alle opties die ik heb, meer kan er niet ingesteld worden. Vervolgens gaat de telefoon proberen te verbinden, en dat mislukt.

Hoe krijg ik dit nou opgelost?

icon

Beste antwoord door RBxx 15 February 2020, 16:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @PatrickZZ , hoe wil je de mail instellen, volgens POP of volgens IMAP?

zowel bij POP als bij IMAP is SMTP altijd poort 587 TLS of SSL

bij POP poort 995 SSL

bij IMAP poort 993 SSL

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @PatrickZZ 

Kan je bij het account aanmaken kiezen voor “overige” en dan “Handmatig instellen”?

Dan kan je meer (=alles) zelf invullen.

Kijk anders ook even op de KPN website naar Toestelhulp bij jouw toestel.

Zoek dan naar E-mail → Handmatig instellen

Succes!

Reputatie 7
Badge +25

Hi @PatrickZZ, welkom. De heren hierboven hebben al hele goede vragen gesteld en tips gegeven zie ik. Kun je daarmee uit de voeten? Ik hoor graag of het lukt!