Beantwoord

E-mail instellen op iPhone werkt niet

• 20 juni 2018
  • 29 reacties
  • 1731 keer bekeken

kan iemand mij helpen aan de correcte instellingen zodat ik binnen mijn wifi omgeving, maar ook daarbuiten kpn-mail kan versturen?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 20 juni 2018, 15:07

Momenteel blokkeren wij per dienst. Misbruik van Authenticatd SMTP, zoals in dit geval, zrogt voor een blokkade hierop. Misbruik via webmail zorg voor een blokkade op webmail. Bij misbruik vanaf de aansluiting blokkeren wij de aansluiting en/of blacklisten wij het IP, afhankelijk van het type misbruik.

Waarschijnlijk heb je authenticated SMTP niet eerder gebruikt, waardoor de blokkade niet eerder was opgevallen.

gezien je ten tijde van de mail ook meteen het wachtwoord hebt aangepast zal het misbruik binnen de perken gebleven zijn, daar wij geen antwoord hebben gehad waren wij hier echter niet van op de hoogte en is de blokkade blijven staan.
Bekijk origineel

29 reacties

bij server uitgaande post staat nu
SMTP smtp.kpnmail.nl
hoofdserver mail.kpnmail.nl Uit
als deze Aan staat wordt ook via de wifi geen mail verstuurd
Reputatie 7
Badge +7
Alle email instellingen, plus handleidingen per telefoon, zijn te vinden op kpn.com/email.
De pop3 instellingen heb ik niet gecontroleerd maar de IMAP instellingen zijn zo dat je overal mail kan versturen via KPN.
het gaat om de pop3 instellingen
Reputatie 7
Badge +19
bij server uitgaande post staat nu
SMTP smtp.kpnmail.nl
hoofdserver mail.kpnmail.nl Uit
als deze Aan staat wordt ook via de wifi geen mail verstuurd

Zet deze weer aan.
Je moet bij Identiteitscontrole wachtwoord aankjlikken.
Daarna je gebruikersnaam (inculsief@kpnmail.nl) invullen en je wachtwoord.
Daarna kun je ook mail versturen.
Kies poort 587 voor SMTP en poort 995 voor Pop3 en vink TLS/SSL aan
Reputatie 7
Badge +7
Ook pop3 staat daar, hoewel IMAP aan te raden is. Daarmee blijft de mail op de server staan en is dan ook nog zichtbaar in de mail client op je computer. Wel net even gekeken en de pop3 instellingen zijn ook prima om via andere netwerken te mailen.

Welke foutmelding krijg je nu als je probeert te mailen?
Reputatie 7
Badge +30
Mocht het niet lukken met de tip van @Dennis ABD en @huistijger stuur dan even een screenshot van de SMTP instellingen.
Reputatie 7
Badge +19
Ook pop3 staat daar, hoewel IMAP aan te raden is. Daarmee blijft de mail op de server staan en is dan ook nog zichtbaar in de mail client op je computer. Wel net even gekeken en de pop3 instellingen zijn ook prima om via andere netwerken te mailen.

Sommige mensen waaronder deze huistijger preferen POP3
Ik zal; ook nooit een IMAP account aanmaken
Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal he? 🐈
ik heb inmiddels opnieuw een aantal varianten geprobeerd, en nu elke keer de iphone opnieuw opgestart na wijziging.
indien de hoofdserver aan staat volgt melding server accepteert ontvanger niet omdat server relaying niet toestaat, zowel met als zonder wifi.
indien hoofdserver uit staat, en bij andere smtp servers mail.kpnmail.nl is toegevoegd, met alleen serverpoort 25 wordt de mail met wifi verzonden, zonder wifi weer de melding dat server relaying niet toestaat
Reputatie 7
Badge +30
Via 25 gaat het sowieso niet werken zonder Wifi. Heb je een screenshot van de SMTP instellingen van de "hoofdserver"?
@RobinFlikkema,
misschien niet zo slim, maar hoe stuur ik een screenshot naar jou?
Reputatie 7
Badge +30
Als je een screenshot gemaakt heb kan je die toevoegen via het icoontje onderaan het vak waarin je je bericht typt. Dat icoontje lijkt op een schilderij, daarna kan je "upload afbeelding" doen.

Het probleem "moet" namelijk wel zijn dat er iets met identiteitscontrole mis gaat.

Betreft dit wel een kpnmail/hetnet/planet/etc adres?
Reputatie 7
Badge +19
poort 25 is geen veilige poort
misschien kan @Dennis ABD vertellen wat relaying veroorzaakt.
Het kan zijn dat je geblokt bent.
Ben even de url vergeten waar je dit kunt zien, zal hem even opzoeken of misschien heeft iemand anders deze bij de hand?
Reputatie 7
Badge +7
Dat klinkt als een blokkade door ons, veel telefoons geven dan de "relaying denied" foutmelding helaas.

Je kan dit zelf controleren op http://blacklist.kpnmail.nl. Mocht er inderdaad een blokkade op het email adres staan, verander dan je wachtwoord (stappenplan op kpn.com/wachtwoordwijzigen) en stuur een mail naar abuse@kpn.com. Daar word het dan verder opgepakt.

Via poort 25 via wifi word er niet via je gebruikersnaam en wachtwoord verstuurd, waardoor dit wel werkt. Via een verbinding anders dan een vaste aansluiting van KPN staan wij dat niet toe, waardoor dit inderdaad nooit gaat werken verder.

Edit: @huistijger: ik was al aan het typen 😃
Reputatie 7
Badge +19
Op de iPhone6 maak je een screenshot door de Hometoets tegelijk met de uittoets in te drukken
Je kunt dan direct met je vingers de privé gegevens even wegpoetsen met een kleurtje
Daarna zoals Robin verteld hoe je het moet versturen.

Hoop dat het zo de bedoeling is
Ik las ergens in een topic dat Robin vroeg of er sprake was van een zakelijk account.
Zou het kunnen zijn dat het feit dat mijn mobiele abonnement 3 jaar geleden onderdeel is geweest van een zakelijk pakket iets uitmaken?
Het is toen overgegaan van zakelijk naar particulier
Reputatie 7
Badge +30
Dit ziet er volgensmij allemaal goed uit. Engiste is dat je die mailserver nu "uit" hebt staan, maar dat is als test neem ik aan.

Heb je nog naar de tip van Dennis gekeken? Een paar berichten naar boven?
Ik ben maandag de 18de 2 keer ruim een uur in de KPN winkel bezig geweest om de instelling correct te krijgen. Hier is ook gecontroleerd of er een blokkade op mijn e-mail account zou zitten.
Dit wasniet het geval
Als ik de mailserver aan zet wordt er niets meer verzonden
Reputatie 7
Badge +7
Even verder gekeken, met dank aan @Nadia. Er staat inderdaad een blokkade, al enige tijd ook. Je hebt hier destijds een mail over ontvangen.

Wel zie ik dat het wachtwoord al is aangepast en heb ik de blokkade opgeheven. Het zou nu wel moeten werken.
Reputatie 7
Badge +15
Hay Pjotross, welkom op het KPN forum. Cool, probleem boven water. Gelukkig heeft Dennis nu je account gedeblokkeerd. Wil je het eens opnieuw proberen? 😃
@Dennis ABD
Kan nu mail sturen, ook zonder wifi.
Voor mij een raadsel waar deze blokkade vandaan komt.
Heb even teruggezocht in m'n mail.
5 april vorig jaar een mail ontvangen van KPN.
Dacht eerst aan phishing, daarom meteen contact opgenomen met KPN, vervolgens wachtwoord gewijzigd en daarmee zou alles weer verholpen zijn.
Maandagmiddag was er volgens de medewerker in de KPN winkel geen blokkade, waar komt deze dan vandaan?
Reputatie 7
Badge +7
Ik durf niet te gokken waarom er in de winkel vast gesteld was dat er geen blokkade aanwezig was.

De blokkade was geplaatst daar er mail is verstuurd vanaf uw account door een buitenlandse verbinding welke ditzelfde in korte tijd via meerdere accounts heeft gedaan. Dit is in eigenlijk alle gevallen een teken dat er account gegevens in handen van derden terecht zijn gekomen. Vandaar de automatische blokkade en de mail van ons.
Ik heb na jouw tip ook nog eens gekeken en meen gezien te hebben dat mijn account en op adres niet geblokkeerd waren, maar mijn gebruikersnaam wel.
Toen ik deze blokkade op wilde heffen kreeg ik als antwoord dat er geen blokkade was.
Of ik heb niet goed gelezen en er was geen blokkade, of er was wel een blokkade die toevallig op hetzelfde moment door jou werd verholpen.
Maar waarom zou de gebruikersnaam wel, en het gelijknamige account niet geblokkeerd zijn?
Op adres moet zijn ip adres

Reageer