Beantwoord

E-mail instellen op nieuwe iPhone X lukt niet

  • 27 March 2019
  • 3 reacties
  • 1453 keer bekeken

Ik heb een hetnet email adres en probeer mijn mail (zoals ook op mijn vorige telefoon) op mijn nieuwe telefoon te zetten.
Via "Instellingen"
naar "Wachtwoorden en accounts"
-"nieuw account"
-"andere"
-"voeg mailaccount toe"
Ik vul naam emailadres en wachtwoord in (zie foto) - volgende
Dan klik ik "POP" aan en vul in
Server inkomende post:
Hostnaam: pop.kpnmail.nl ook geprobeerd met pop.hetnet.nl
Gebruikersnaam: ...@hetnet.nl
Wachtwoord: wordt automatisch ingevuld

Server uitgaande post:
Hostnaam: mail.kpnmail.nl

Ook geprobeerd met IMAP:
zie foto's

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 March 2019, 19:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @NicDuin, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat lastig dat het niet lukt om je e-mail in te stellen op je nieuwe iPhone. Dat is natuurlijk wel een optie waar je gebruik van wil gaan maken! Ik zie in bovenstaande bericht meerdere instellingen die je geprobeerd hebt. Wil je eens kijken of het lukt met de serverinstellingen van KPN?

IMAP - aanbevolen
Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ik hoor graag of dit gelukt is. Zo niet, dan weet je me te vinden!
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het is gelukt ☺️ Het lag aan het wachtwoord wat niet meer bleek te kloppen. Samen met jouw tips is het goed gekomen 👍🏼
Reputatie 7
Badge +21
@NicDuin, oh kijk super! Goed om te lezen dat het gelukt is en je e-mail op je iPhone hebt 😉 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet je ons te vinden! 😌

Reageer