Beantwoord

E-mail instellen op nieuwe laptop

  • 28 June 2019
  • 8 reacties
  • 514 keer bekeken

Ik zit met een dergelijke probleem, sinds kort heb ik een nieuw laptop aangeschaft en daar zou ik mijn email instellen.
Echter, kreeg een mededeling dat het wachtwoord te oud is en een ander wachtwoord moet kiezen.
Mijn vraag is, weet iemand of het ook veranderd moet worden bij mijn andere apparaten?
Want bij de andere apparaten, mobiel en oude laptop werkt nog prima.
het lijkt mij te omslachtig.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 July 2019, 11:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Wachtwoord email instelling, welkom! Op het moment dat je op één apparaat je wachtwoord wijzigt, dan moet je dit inderdaad op andere apparaten ook doen. Het is niet verkeerd, als je al járen hetzelfde wachtwoord gebruikt, om deze eens te wijzigen. Vooral als je dat wachtwoord ook voor meerdere accounts gebruikt. Dan is het risico dat iemand achter je wachtwoord komt, bijvoorbeeld door een datalek op een website o.i.d., nog groter. Mocht je meer vragen hebben, laat je het dan weten?
Dank voor het advies..
ik zal nu proberen eerst een nieuw wachtwoord aan te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Succes! Ik kan me goed voorstellen dat dit niet iets is wat je heel vaak doet, dus mocht je ergens tegenaan lopen, weet je ons te vinden!
Reputatie 7
Badge +24
Lijkt me raar. Wij zijn 20 jaar geleden ofzo met internet beginnen bij planet internet. Dat wachtwoord wat we toen aangemaakt hebben voor het planet email adres, dat hebben we nog steeds. Ik ben nooit gevraagd om het wachtwoord te vervangen. Welk email programma gebruik je?
Is dat nou niet raar. vreemd?
Dit is nou mijn 2e keer dat er door KPN gevraagd wordt om mijn wachtwoord te wijzigen om in Mijn KPN te komen/ forumbericht te lezen.
Dus voor de zoveelste keer de wachtwoorden wijzigen in mijn andere app..
Reputatie 7
Badge +30
Dat is inderdaad heel erg raar. Hoe krijg je die melding? Kan je eens een printscreen maken als dit jou nog een keer gebeurt? Voor zover ik weet, vragen we hier alleen maar om als we het idee hebben dat jouw e-mailadres gelekt is, bijvoorbeeld als je je e-mailadres hebt ingevoerd op een website waarvan data is gelekt. Als je op zo'n website hetzelfde wachtwoord gebruikt als dat je gebruikt van je e-mail, kunnen onbevoegden op die manier toegang tot je e-mail hebben. Maar dit doen we meestal maar één keer en dat zou dan ook voldoende moeten zijn.
Ik ben echt een leek in dit gebied.
Kan je, Marcia mij vertellen wat het verschil is tussen Mijn KPN (waar de facturen erop staan), KPN Webmail (voor instellingen e-mail), kan van beiden hetzelfde gebruikersnaam van het KPN ID en hetzelfde wachtwoord gebruiken?
Reputatie 7
Badge +30
In MijnKPN log je in met je KPN ID. Dat kan, maar hoeft niet per se, je KPN e-mailadres en een door jou verzonnen wachtwoord te zijn. Als je daar bent ingelogd, kan je via het 'product voor thuis' naar 'informatie en instellingen' onder het kopje 'Abonnementsgegevens'. Daar staat dan in de middelste kolom 'E-mailaccounts', waar je je KPN e-mailadres kunt vinden. Daar log je mee in op de webmail.

Als voorbeeld: ik log in met mijn KPN ID ***@ hotmail.com. Vervolgens klik ik door tot ik bij E-mailaccounts kom en daar staat: ****@ kpnmail.nl. Met het kpnmail e-mailadres log je dus in bij de webmail.