Beantwoord

E-mail instellen Samsung Tab A

  • 29 June 2019
  • 8 reacties
  • 944 keer bekeken

Ik probeer al de hele avond email op mijn nieuwe Tab A 2018 te installeren maar tot nog toe lijkt het onmogelijk. Ik krijg maar geen "verbinding met de server". Tot overmaat van ramp wilde ik op m'n Nokia 8 kijken hoe het daar ingesteld stond (gekoppeld aan gmail), wis ik m'n account daar en krijg dat ook niet meer aan de praat.
Ik heb ook al een ander email programma gedownload via Play Store, ook dat werkte niet.
Ik ben er al eens vaker mee aan het donderjagen geweest, terwijl het zo makkelijk zou moeten zijn.
Ik heb alles 5 x gedubbelchecked, de poorten heb ik goed ingesteld. Ook het serveradres klopt (imap.kpnmail.nl bij mijn hetnet adres).
Iemand nog goede tips voor ik idioot word?
Alvast bedankt.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Ingetjuu 1 July 2019, 15:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Ingetjuu

Heb je toestel hulp al geprobeerd? Zie https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm


Hallo Tycha,
Ja, ook dat heb ik gecheckt. De Nokia 8 staat in de lijst en pakt niet, de Samsung T590 staat er niet in maar heb ik volgens de aanwijzingen van de T595 gedaan en pakt niet. Nu nog niet.

Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Plaats eens screenshots (geen foto's) van elke stap van de installatie procedure.
Poets hierbij wel jouw persoonlijke gegevens even weg.
Hallo wjb,

We hebben ongeveer een jaar geleden, denk ik, een nieuwe V9 gekregen omdat de vorige ook problemen veroorzaakte. Met deze is het niet veel beter, nog steeds valt internetradio weg (bedraad) en wil de smart tv niet (altijd) verbinden met internet (ook bedraad), en daar was het ons om gedaan.
Ik heb screenshots gemaakt maar zie wederom niets vreemds.
Even de volgorde omdraaien, sorry daarvoor.
Ik heb op 'overige' geklikt en daarna handmatig instellen. Ook automatisch geeft hetzelfde resultaat. Ik ben beperkt handig met dit soort dingen dus graag een eenvoudig antwoord.


Reputatie 7
Dat ziet er inderdaad prima uit.
Zou je het instellen ook eens kunnen proberen terwijl je met de telefoon via 4G verbonden bent en met de tablet bij buren, familie, vrienden of kennissen?
Dat is inderdaad een optie. De tablet gaat nog even duren maar de telefoon heb ik meteen geprobeerd en is wederom mislukt. Met een aparte app en via een extra account in Gmail.
Ik vermoed nu al dat de tablet weer hetzelfde resultaat gaat geven.
Jullie gaan het niet geloven! Het is me gelukt, op beide apparaten. Als je simpelweg het juiste wachtwoord invoert gaat dat natuurlijk ook een stuk gemakkelijker. 🙄😣
Ik had deze op 2 verschillende plekken genoteerd en het is ooit veranderd en maar 1 ervan is mee veranderd. Probeer ik uiteraard steeds de verkeerde.
Ik ga me even diep schamen, jullie in ieder geval hartelijk dank voor jullie support en het meekijken.
Weer wat geleerd........
Reputatie 7
Hé @Ingetjuu, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Fijn dat het is opgelost. En, dat overkomt de beste 😉 Bedankt voor de terugkoppeling!

Reageer