E-mail is verdwenen

  • 14 October 2020
  • 11 reacties
  • 217 keer bekeken

Vanmorgen kwam ik plotseling tot de conclusie dat al mijn  webmail was verdwenen op drie na.
Vraag: hoe kan dit en hoe krijg ik die weer terug ?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Rick probleem ,

Welkom op het forum, en wat een frustrerend probleem! Om uit te sluiten dat derden toegang hebben tot je mailbox, zou ik als eerste aanraden om het wachtwoord van je mailbox te wijzigen. Daarnaast heb ik nog de vraag voor je of je de mail uitleest op meerdere apparaten in mailprogramma's, of slechts via de webmail in alle gevallen?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Rick probleem :

Heb je recentelijk nog iets aan de instellingen van jouw emailprogramma of email app veranderd ?

Goedenavond,

ik gebruik mijn email op 4 verschillende apparaten.

Telefoon 1: Imap

Telefoon 2: Imap

PC: POP3

Webmail (alles verdwenen)

Reputatie 7
Badge +10

@Rick probleem :

Bij POP (PC) haalt jouw emailprogramma 1) de emails op van de server en slaat die op op jouw PC en 2) verwijdert dan die emails van de server. Dan zullen jouw 2 telefoons en de webmail ook geen emails meer vinden op de server. Dit kan je voorkomen door op de PC (POP) de optie “Bewaar kopie van emails op server” aan te vinken. Om te voorkomen dat je een gigantische hoeveelheid emails blijft bewaren kun je ook de optie “Verwijder emails van server na XXX dagen” aanvinken. Stel je XXX op 60 dan worden elke keer automatisch, alle emails die ouder zijn dan 60 dagen, gewist.

Een andere mogelijkheid is om op jouw PC ook (!!!) IMAP te gebruiken. Je moet dan naast (!!!) (en niet in plaats van) dat POP account ook nog een extra account aanmaken dat diezelfde emails ophaalt maar dat dan werkt met het IMAP protocol.

POP en IMAP hebben elk zo hun eigen voor- en nadelen. Zoek dat eens op op GOOGLE. Dan kun je je ook een beter oordeel vormen over welk protocol je wilt gebruiken én de consequenties daarvan.

(Ik persoonlijk benader mijn email zowel met het IMAP als POP protocol. Dan heb ik nog een kopie van mijn emails op mijn laptop staan.)

Dank voor het snelle antwoord maar het blijft vreemd dat mijn webmail, zonder dat er wijzigingen waren aangebracht, waren verdwenen.
Sterker nog, dat proces is nog steeds gaande.
Inmiddels diverse wijzigingen in de “mailomgeving” (door mijn zoon btw) aangebracht.
 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Rick probleem :

Ben je zeer recent overgezet van Telfort naar KPN ? Dat zou ook een verklaring kunnen zijn waarom het fout ging met de emails. Waarom exact het dan fout gaat is voor mij een groot raadsel.

Ik zou toch eens mijn suggesties uit mijn vorige antwoord proberen. Als  de mensen een mix van IMAP & POP naast elkaar gebruiken dan kun je er bijna vergif op innemen dat die mensen dit soort probleem krijgen.

Oké, ga je suggesties uit proberen. We houden contact. 

BTW, ik ben niet over gegaan van Telfort naar KPN.

Fijne avond nog. 

Als het een POP instelling probleem is dan zou de inkomende email wel op de computer met POP te zien moeten zijn.

Dan kun je het vandaar uit weer terug zetten op IMAP

Als  de mensen een mix van IMAP & POP naast elkaar gebruiken dan kun je er bijna vergif op innemen dat die mensen dit soort probleem krijgen.

NIET mee eens, als POP ingesteld staat op berichten wel ophalen maar niet weggooien dan is er niets aan de hand, EN je hebt de email ook beschikbaar zonder internetverbinding, of als je wegens ruimte gebrek de berichten van de server moet halen, EN/of als backup.

 

( Uitgaand is nog weer een ander verhaal )

 

( NB, ik zie nu dat je ongeveer dit in een vorig bericht ook schreef (?)  )

Reputatie 7
Badge +10

@KeesYagi :

Als men POP gebruikt dan wordt de opgehaalde email altijd op de lokale computer gezet, ongeacht of men die 2 opties (zie hierboven) wel of niet aanvinkt.

Het probleem zit hem in of men die 2 (POP) opties (zie hierboven) wel of niet heeft aangevinkt. Want die opties bepalen er wat er met de emails op de emailserver gebeurt na het ophalen van de email. En als op die server geen emails meer staan dan weet ik genoeg. Hier op het (KPN & Telfort) forum zijn er diverse voorbeelden van mensen die daarmee het schip ingingen.

Men kan inderdaad de emails die men lokaal bewaard heeft weer op de server zetten. Maar dat is een verhaal op zich.

Je gaf in 2 open een volgende berichten daar een ander idee over (dacht ik), maar laat maar, het is duidelijk nu.

In de tijd van server schaarste deed ik af en toe de laatste zoveel emails weg via webmail, met een beetje handigheid ging dat best goed, maar nu is de capaciteit zo groot dat ik dat voorlopig niet mee mee ga maken.

Maar, in dit geval blijft de vraag hoe een email programma spontaan de “leave mail on server” instelling kan veranderen, dat zou met een (automatische) update kunnen zijn gebeurt, dat zou niet zo mogen zijn, maar ja.

De vraag aan de vraagsteller is nog steeds of de emails nog wel op de POP computer staan.

Vanmorgen kwam ik plotseling tot de conclusie dat al mijn  webmail was verdwenen

Er was hier onlangs een bericht over webmail die even van slag was.

op drie na.

Da’s dan wel weer vreemd, toen was de POP computer nog niet aan geweest ?

 

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Rick probleem, zo te zien ben je al op weg geholpen door Willy en Raymond. Is het gelukt aan de hand van hun tips, is de mail nu wel weer te lezen op alle apparaten en verdwijnt er niets meer?