Beantwoord

E-mail komt niet aan bij KPN-ontvangers

  • 10 March 2019
  • 11 reacties
  • 2246 keer bekeken

Beste KPN,

Wij kampen nu een paar weken met de foutmelding 550 5.0.0 Mail rejected naar alle kpn mailserverdomeinen (hetnet.nl, kpnplanet.nl, planet.nl, wxs.nl, telfort.nl etc.). Met andere woorden onze email naar klanten komt niet aan bij de klant. Wij versturen zelf vanaf een gmailaccount waarin onze domeinnamen als standaard staan ingesteld. Onze provider is Ziggo. Het is buitengewoon vervelend dat er steeds foutmeldingen komen en wij klanten niet kunnen reply-en. We hebben hier alles gecontoleerd. Email naar andere dan KPN komt gewoon aan. Wat is er aan de hand??

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 11 March 2019, 08:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @GFloris, welkom! Mail rejected betekent dat de mail wordt geweigerd om af te leveren. Dit wordt vaak gedaan op basis van de inhoud van het bericht en/of de afzender. Voeg je misschien een bijlage toe die te groot is? Ik denk dat je het beste even kunt mailen naar onze afdeling Abuse. Dat doe je door één van de mails als bijlage door te sturen naar abuse@kpn.com. Mijn collega's daar, kunnen je hier dan verder mee helpen.
Ik heb de raad opgevolgd en een voorbeeld van een email doorgestuurd naar abuse@kpn.com. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.
Reputatie 7
Wij versturen zelf vanaf een gmailaccount waarin onze domeinnamen als standaard staan ingesteld.
Wil je hiermee zeggen dat je als afzender een domein anders dan @gmail.com gebruikt?
Onder welk(e) domein(en) worden die mails dan verstuurd?
In gmail kun je standaard verzenden vanaf een eigen domeinnaam. Normaliter staat die domeinnaam ingesteld. Wij hebben echter ook al gewoon vanaf gmail verzonden. Het probleem blijft dan bestaan dus daar ligt het niet aan. Bovendien geldt het probleem ook nog voor een andere gmail adres. Ook daar hebben we getest. De domeinen zijn @kunstwolf.nl en @olflo.com. Die heb ik beide gecheckt via jullie optie blacklist.kpnmail.nl/ en daar komt niets uit. Dat geldt tevens voor het IP adres.
Reputatie 7
Als mails afkomstig van die domeinen regelmatig door KPN abonnees als spam aangemeld worden of dat er frequent naar niet (meer) bestaande KPN e-mailadressen gemaild wordt, dan zal het domein geblokkeerd worden.
Dat is niet het geval, het zijn klanten die ook verontwaardigd reageren dat ze geen email hebben ontvangen. Ik weet natuurlijk niet, bij verzending naar een groep, welke adressen allemaal zijn opgeheven. Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 7
Dat zal het abuse team van KPN moeten doen.
Zorg dus dat je met hun in contact komt.
Wellicht heeft @Dennis ABD tips voor je.
Reputatie 7
Badge +7
Er zal iets in de mail zitten wat als spam aangemerkt is door gebruikers. Dat kan een gebruikt domein zijn, maar ook het verzendende IP en nog een flink aantal andere zaken. Stuur een voorbeeld van de originele mail naar samples@kpnmail.nl en laat het even weten hier of via abuse@kpn.com en ik pak het op 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Heb je het inmiddels kunnen regelen met de collega's van Abuse, @GFloris?

De e-mail van diverse afzenders  komt niet aan bij mij als KPN gebruiker. Helaas zitten daar ook hele belangrijke mailtjes bij. Ik kan ze ook niet in mijn webmail terug vinden of de spam map . Dit werkt heel vervelend .Temeer dat er ook dringende mailtjes kunnen verdwijnen van de behandelend arts in het UMC ziekenhuis .Ik heb al bij diverse mensen alles laten controleren en  het blijft vreemd   De meeste mails komen wel binnen, maar ik kan er niet meer op vertrouwen . Helaas zal ik moeten overwegen een andere provider te nemen om meer zekerheid te hebben dat de dringend noodzakelijke mails  ,van oa het ziekenhuis, wel goed binnen komen. In de hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen onderteken ik .

***

Admin: e-mailadresverwijderd en opgeslagen in je profiel

Reputatie 7
Badge +30

Ha @wanders.geerts, ik heb je e-mailadres weggehaald en doorgegeven aan onze technische collega's. Deze gaf volgende tip: Deze klant heeft mail filter rules die ervoor zorgen dat er mail niet wordt afgeleverd. Graag adviseren de mail filters weg te gooien of te disablen via Webmail. Wil je die opvolgen? Dan moet dit helemaal goed komen!Â