Beantwoord

E-mail mappen in outlook (PC) overzetten naar Webmail

  • 30 June 2019
  • 2 reacties
  • 641 keer bekeken

Goedemiddag,

Na installatie van e-mail op de Ipad komen we erachter dat alle e-mail mappen op de PC staan i.p.v. gesynchroniseerd worden met de server en dus ook niet in de webmail staan.

Kan dat makkelijk worden overgezet? zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor jullie hulp..
icon

Beste antwoord door Tycha 30 June 2019, 14:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Ruud82

Zie het advies van wjb
https://forum.kpn.com/e-mail-10/veel-mappen-na-overstap-naar-imap-474849/index2.html#post782801

Gebruik op één PC/laptop een POP account waarbij
ingesteld is dat de mails niet van de server verwijderd mogen worden totdat de mail in de mailcliënt verwijderd wordt.
Gebruik op alle andere apparaten (laptops, telefoons en/of tablets) IMAP.

Op de PC/laptop wordt het archief opgebouwd van alle mails die je wilt bewaren, zelfs als deze van de mailserver verwijderd worden.
Ontvang je een mail op een IMAP apparaat die je wilt archiveren, verwijder deze niet totdat je de mail op jouw PC/laptop gesynchroniseerd hebt zodat deze gearchiveerd wordt.
Ontvang je een mail die na lezen niet bewaard hoeft te worden, dan gooi je hem weg, nog voordat je de PC/laptop laat synchroniseren.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Ruud82! Tycha's (/wjb's) antwoord lijkt me de oorzaak van dit probleem en geeft goede tips hoe je Outlook het best kunt instellen. Het probleem is nu dat Outlook alle e-mails heeft gedownload van de mailserver en ze vervolgens van de mailserver heeft verwijderd. Dat voorkomt dat de mailbox vol raakt maar zorgt er ook voor dat je de mail nu niet op de iPad binnenkrijgt.

Voor zover ik weet is er geen makkelijke manier om de e-mail te exporteren vanuit Outlook en toe te voegen op de iPad. Ik heb wel een manier gevonden om de mail terug te krijgen op de mailserver, waardoor de iPad ze ook kan binnenhalen. Daarbij moet ik aangeven dat ik dit niet zelf heb getest en niet zeker weet of het werkt. Meer informatie op How to Restore Mail to the Mail Server. Samengevat maak je een 2e account aan met hetzelfde e-mailadres, maar dit keer met IMAP in plaats van POP3. Vervolgens verplaats je de mail van het ene naar het andere account.

Alternatief is om het zo te laten en oude mails op de PC terug te kijken. Als je de instelling aanpast dat mails niet van de mailserver worden verwijderd kun je nieuwe mails vanaf dat moment altijd op alle apparaten lezen. Die instelling vind je hier: POP3-e-mailberichten lezen op meerdere computers - Outlook

Als je tegen problemen aanloopt of als dit niet helemaal duidelijk is, laat het weten.

Reageer