Beantwoord

E-mail only abbonement; kosten.

  • 31 March 2020
  • 13 reacties
  • 14516 keer bekeken

Er is bij mij onduidelijkheid over het e-mail only abbonement.

Ik lees hier op het forum dat het 7,50 euro per maand kost.

De medewerkster die ik zojuist sprak had het over 2,50 euro per maand.

Wat is nu het juiste bedrag?

 

En waarom is deze informatie totaal niet terug te vinden op de kpn website?

Ik zal het niet op de frontpage zetten, maar ook deze informatie moet toch gewoon vindbaar zijn?

 

Met vriendelijke groet,

Alexander

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 1 April 2020, 14:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het E-mail Only-abonnement kost 7,50 euro per maand, en is alleen aan te vragen bij het telefonisch wijzigen van een KPN-internetabonnement. Dus je moet niet je KPN-internetabonnement opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement. In de praktijk betekent dit natuurlijk wel dat je KPN-internetabonnement wordt stopgezet. Je moet overigens bellen naar de afdeling Opzeggingen van KPN. :wink:

Tip: als je overstapt van KPN naar een internetabonnement van XS4ALL betaal je het eerste jaar geen abonnementskosten voor het E-mail Only-abonnement. En als je overstapt van KPN naar een internetabonnement van Solcon betaalt Solcon de kosten van je E-mail Only-abonnement.

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

…… En waarom is deze informatie totaal niet terug te vinden op de kpn website?

Het e-mail only abonnement kent maar een kleine doelgroep. Alleen bedoeld voor klanten, die hun KPN internet abonnement willen beëindigen, maar wel de KPN e-mailadressen willen behouden en daar €7,50 per maand voor over hebben. Daarom staat het niet op de website.

Reputatie 7
Badge +15

@Flowerpower Welkom op het forum. Ik zie dat @P.J.M. van der Vooren en @RBxx je al van het juiste antwoord hebben voorzien. Waar het bedrag van € 2,50 vandaan komt durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Het bedrag van € 7,50 is het juiste bedrag. 

Hoe zeg ik een ‘e-mail only’ abonnement weer op? Kan dat online of alleen telefonisch?

Reputatie 7
Badge +9

@ThNK Kijk hier eens: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

@P.J.M. van der Vooren Hartelijk dank voor uw reactie! Hiermee ben ik geholpen.

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met KPN maar hier blijven ze aangeven dat je bij een overstap naar XS4All toch nog steeds die 7,50 betaald. De medewerker had contact opgenomen met de afdeling opzeggingen. Waar kan ik dan vinden of de mail only gratis is of niet?

Reputatie 7
Badge +9

@Bert50  Naar ik vorig jaar heb vernomen had KPN de abonnementskosten voor E-mail Only voor een jaar gratis gemaakt voor KPN-abonnees die toen overstapten van KPN naar Telfort of XS4ALL. De reden daarvan was dat deze abonnees op termijn weer bij KPN terecht zouden komen als gevolg van de toen voorgenomen integratie van Telfort en XS4ALL met KPN. Ze zouden anders eerst KPN-e-mailadressen hebben, vervolgens een korte periode Telfort- of XS4ALL-e-mailadressen, en tenslotte toch weer KPN-e-mailadressen. Om dit te ondervangen konden zij hun bestaande KPN-e-mailadressen een jaar lang gebruiken in een gratis E-mail Only-abonnement. De verwachting was toen dat de integratie van Telfort en XS4ALL in KPN wel binnen een jaar zou zijn afgerond.

Ondertussen is de situatie rond XS4ALL gewijzigd. Het merk XS4ALL blijft namelijk voor de huidige XS4ALL-abonnees bestaan. Zij kunnen hun huidige XS4ALL-e-mailadressen behouden, en het is  voor hen niet nodig om te zijner tijd over te gaan op KPN-e-mailadressen. Daardoor is ook de ‘noodzaak’ voor KPN vervallen om een gratis E-mail Only-abonnement voor hen aan te bieden. Ik vermoed dan ook dat dit de reden is dat KPN dat gratis abonnement niet meer aanbiedt.

Overigens is een gratis E-mail Only-abonnement (met behoud van KPN-e-mailadressen) nog wel mogelijk voor overstappers van KPN naar Solcon. Deze KPN-dochter neemt de kosten van dit abonnement dan voor haar eigen rekening.

Piet.

Dank je wel voor je reactie. Duidelijk antwoord!

 

Al die antwoorden zijn inderdaad hartstikke duidelijk, maar inhoudelijk zijn ze tegelijkertijd ook heel raar.

Het handhaven van alleen je emailadressen (€ 90/jr) is duurder dan het originele abonnement (internet en tv samen).

Dit maakt wel heel duidelijk, dat het belang van de klant en diens keuzevrijheid niet heel belangrijk zijn voor KPN.

De strategie is niet om het aantrekkelijk te maken bij KPN te blijven, maar om het heel onaantrekkelijk te maken weg te gaan. Dat is een strategie uit zwakte, niet uit kracht. Bang om omver gelopen te worden door concurrenten die hun zaken beter voor elkaar hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Al die antwoorden zijn inderdaad hartstikke duidelijk, maar inhoudelijk zijn ze tegelijkertijd ook heel raar.

Het handhaven van alleen je emailadressen (€ 90/jr) is duurder dan het originele abonnement (internet en tv samen).

Welk internet en tv abonnement is goedkoper dan 90 euro per jaar?

Geen. You’re right. Excuses.

Ik heb nu XS4all totaalpakket, daardoor krijg ik 5 Euro korting op mail only en betaal nog maar 2,50 per maand. Dat is nog wel aanvaardbaar.