Beantwoord

E-mail-only abonnement

  • 27 January 2021
  • 21 reacties
  • 3048 keer bekeken

Ik heb het forum doorzocht, en de website, en het oude forum van Telfort, maar de informatie die ik vind is niet met elkaar in lijn. Dus toch nog maar deze vraag om zekerheid te hebben.

Wij overwegen over te stappen met ons internetabonnement naar de provider van ons televisieabonnement (andersom kan in ons geval helaas niet). Maar we hebben sinds tientallen jaren e-mailadressen eindigend op @tiscali.nl en @telfort.nl. We zijn daar dus totaal afhankelijk van.

Ik begrijp dat we, nu telfort is overgenomen door KPN, bij overgang naar een nieuwe provider voor internet waarschijnlijk ons internetabonnement kunnen wijzigen in een e-mailonlyabonnement. Maar dat wordt overigens op andere plekken op de fora nog steeds tegengesproken.   Graag hoor ik wat de juiste status is.

Dan is er ook verschil in informatie over de kosten. Op sommige plaatsen staat dat dat € 7,50 per e-mailadres per maand is en op andere plaatsen staat dat je voor alle (dat zijn er bij ons in totaal 6, drie van tiscali.nl en drie van telfort.nl) e-mailadressen samen € 7,50 per maand betaalt.

Ook hierover lees ik graag wat de juiste info is.

icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 27 January 2021, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Mame51 Als je je KPN-internetabonnement wilt beëindigen maar je huidige e-mailadressen wilt behouden, kan je inderdaad een E-mail Only-abonnement nemen. De kosten van dat abonnement bedragen € 7,50 per maand. Je kunt voor dit bedrag alle huidige e-mailaccounts met de daarbij behorende e-mailaliassen behouden.

Om een E-mail Only-abonnement aan te vragen moet je telefonisch contact opnemen met de afdeling Opzeggingen van KPN. Daar moet je je huidige KPN-internetabonnement niet opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement.

Het aanvragen van een E-mail Only-abonnement is alleen mogelijk voor KPN-abonnees die hun KPN-internetabonnement willen beëindigen, maar hun huidige e-mailadressen willen behouden.

Succes!

Piet.

Dank je!

Ik hoop dat mijn oude telfortabonnement nu een KPN-internetabonnement is? Op de KPN-nota staat namelijk:

Periode 27 dec t/m 26 jan
TFT Internet 38,25
Korting zolang je TFT abonnement loopt

En het woord KPN-internetabonnement komt niet voor op de factuur.

Reputatie 7
Badge +9

@Mame51 Dat is geen probleem. Het is tegenwoordig gewoon een KPN-internetabonnement. De vermelding 'TFT Internet’ geeft alleen het soort abonnement aan, namelijk dat het vroeger een Telfort-abonnement was.

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Nogmaals hartelijk dank voor de informatie!

Reputatie 7
Badge +10

@Mame51 :

Het zit iets ander in elkaar. @P.J.M. van der Vooren heeft gelijk maar je moet ook aan het volgende denken. Het “Email Only” abonnement kost 7,50 Euro per maand en dan krijg je daar maximaal 2 accounts/mailboxen (elk met een apart wachtwoord + gebruikersnaam) voor. En aan elke mailbox kun je 5 email aliasen "hangen". Heb je nu meer dan 2 mailboxen dan moet je voor mailbox nr. 3, 4, etc. een andere oplossing vinden. Bijv. alle email voortaan naar mailbox nr. 1 & 2 laten sturen. Ik denk ook dat de KPN klantenservice hier betere informatie over heeft.

@Willy22 Ik schreef dat ik heb:

“ Op sommige plaatsen staat dat dat € 7,50 per e-mailadres per maand is en op andere plaatsen staat dat je voor alle (dat zijn er bij ons in totaal 6, drie van tiscali.nl en drie van telfort.nl) e-mailadressen samen € 7,50 per maand betaalt. “

Betekent dat dat ik 2 mailboxen heb? Met elk 3 email aliassen? Dus dat het goed gaat?

Ik heb ook nog een paar gmailadressen en een paar eigen-websitemailboxadressen die ik nu doorstuur naar een van de 6 genoemde adressen. Maar dat maakt toch niet uit? Of vergis ik me nu?

Reputatie 7
Badge +21

ik weet niet hoe dat bij Telfort was (bestond e-mail only daar ook?), maar bij KPN heb je in een e-mail only abonnement voor €7,50 per maand de beschikking over max 5 mailboxen (e-mailaccounts) met elk tot 10 extra e-mailadressen (aliassen).

Reputatie 7
Badge +10

@Mame51 :

Per mailbox heb je een aparte combinatie van gebruikersnaam + wachtwoord. Het lijkt er inderdaad op dat je nu 2 mailboxen/-accounts hebt bij de KPN.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

Email doorsturen naar die mailboxen lijkt me geen probleem.

@RBxx :

Maar dit is/wordt een “Email Only” abonnement en daar gelden andere regels. Dan krijg je maar 2 mailboxen.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen allen.  Om aan de discussie een eind te maken: E-mail only is een betaald pakket (€7,50 per maand), 5 mailboxen met elk maximaal 10 aliassen.  Er zijn dus geen bijzondere regels van toepassing @Willy22

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor de bevestiging @Jeroen_dB , ik wist niet beter dan dat ik gelijk had, maar was aan het zoeken naar een bron hiervoor.

@Jeroen_dB Dank voor het orde scheppen in de “chaos”.  Het is nu duidelijk dat de antwoorden van @P.J.M. van der Vooren klopten.

Reputatie 7
Badge +10

@Jeroen_dB :

OK. Dat wist ik dus niet. Weer wat geleerd.

Ineens kwam vrijdag de email naar een van onze 5 emailadressen niet meer binnen in “de goede” emailbox. Zeg maar dat de mail naar mailadres C binnen moest komen in emailbox D (want daar hing het mailadres C onder). Zonder dat wij iets hadden veranderd kwam die mail binnen in mailbox B. Getwitterd met de KPN helpdesk, het is toen verplaatst zodat het binnenkomt in mailbox A. 

Maar nog steeds niet in mailbox D.

Vandaag gebeld met de telefonische helpdesk. Daar werd gezegd dat je na een half jaar maar twee (!) mailboxen meer mocht hebben en dat het daar wellicht verband mee hield. Dat is dus in strijd met bovenstaande, waar we op hadden gerekend. Overigens hoefden we het eerste half jaar of jaar niets te betalen, Dus onze abonnementsvorm is ook een beetje vaag.

Het is niet gelukt om de mail voor mailadres C weer binnen te krijgen in emailbox D. Het lukt ons niet en KPN zou het ook niet kunnen doen voor ons. Mailbox D werkt op zich nog wel. Want mail naar mailadres D komt wel binnen in mailbox D. ,

Ik dacht dat het goed was dit hier even terug te koppelen naar aanleiding van bovenstaand draadje. En hoop uiteraard ook nog op een oplossing. 

Hallo @Mame51 , ben je nog klant van KPN of geen klant meer?

Als je geen klant meer bent van KPN vervalt uiterlijk na 6 maanden je emailaccount.

Eventueel kun je tegen betaling een mail-only account nemen.

Graag even meer duidelijkheid wat je nu precies voor mail-account hebt.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Mame51

Vul bij profiel hier op het forum bij “opmerkingen” de naam van alle mailboxen in. Maak ook goed duidelijk welk emailadres van welke mailbox naar welke mailbox verplaatst moet worden. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator is in staat om in de administratie van de KPN op te zoeken wat voor een type abonnementen jullie/jij hebt. Ook kan hij van dat emailadres de zogenaamde “reservering” afhalen zodat je dat emailadres weer bij mailbox D kan aanmaken.

Ik ga denk ik eerst eens met de afdelingen contracten bellen om te kijken of we nu een ander abonnement hebben gekregen dan we het afgelopen half jaar, na de overstap naar e-mail only, hadden. Maar dat wordt wel morgen. 

In mijn contract staat, heb ik net gevonden, dat ik E-mail Only heb, vanaf begin maart, 2021 voor € 7,50 per maand, waarvan de eerste twaalf maanden gratis.

Dus zou ik 5 e-mailadressen mogen hebben met elk maximaal 10 aliassen.

 

Ik ga op zoek naar “Opmerkingen” in mijn profiel en vul daar de mailboxen in (mochten ze er nog niet in staan). 

 

In “Opmerkingen” heb ik nu de namen van de e-mailboxen en betreffende e-mailadressen geplaatst. 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Mame51. Ik stuur je even een privébericht. Daarin kan ik iets beter uitleggen hoe de situatie qua e-mailadressen zit en kan ik ze bij naam noemen. 

Beste Jeroen,

Dank voor je reactie via het privébericht. Helaas komt de mail nog steeds in de verkeerde mailbox binnen. 

Het zou erg fijn zijn als het werd opgelost!

Reputatie 7
Badge +19

Jouw laatste privébericht is er tussendoor geglipt. Ik zal daar even op reageren @Mame51