Beantwoord

E-mail only mogelijkheden

  • 28 March 2019
  • 8 reacties
  • 675 keer bekeken

Wij krijgen binnenkort ook glasvezel maar KPN biedt daarop bij ons helaas (nog) geen diensten. Na 20jr wordt ik daardoor helaas gedwongen om over te stappen op een andere provider en dus ook mijn emailadres te wijzigen. Na 20jr wordt dat een hele klus om dat overal te wijzigen...
Maar nu lees ik hier over het e-mail only abonnement. Bestaat die mogelijkheid nog steeds?

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 28 March 2019, 11:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@Z0nnetje Ja, die mogelijkheid bestaat nog steeds. Ik heb zelf gisteren nog zo'n abonnement genomen. Dat kan via de afdeling Opzeggingen van KPN (https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm). Je moet dan laten weten dat je je huidige KPN-internetabonnement wilt WIJZIGEN in een E-Mail Only-abonnement. Dus niet het KPN-abonnement OPZEGGEN, want dan komen je KPN-mailaccounts te vervallen.

Nieuwtje: wie overstapt van KPN naar een van de andere merken van KPN (bijv. Telfort, XS4ALL of Solcon) betaalt in het eerste jaar geen abonnementskosten voor het E-mail Only-abonnement. Dat scheelt toch weer 90 euro. Die actie heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat KPN alle dochtermerken gaat opnemen in het moedermerk. En als die operatie binnen een jaar rond is betekent dat dus dat men ook daarna geen extra abonnementskosten voor de mailaccounts hoeft te betalen, want dan is alles immers KPN.

Wie overstapt naar een andere provider betaalt die abonnementskosten voor het E-mail Only-abonnement echter wel.

Piet.
@P.J.M. van der Vooren
Dank voor je reactie. Dat ik niet moet opzeggen dat had ik al begrepen. Informatie online is er dus niet te vinden. Het enige wat ik blijkbaar kan doen is tzt bellen met KPN en het dan regelen. Want als ik op jouw link klik kom ik nog niet verder dan ik al was.

Helaas is het volgens mij geen dochtermaatschappij van KPN die bij ons gaat aanbieden. We hebben wenig keuzemogelijkheden. De kosten van email-only neem ik dan maar voor lief. Misschien dan maar tijdelijk, voor een jaartje en dan intussen toch overal mijn nieuwe emailadres doorgeven en wijzigen in accounts.

Ik had alleen graag van tevoren meer info online gevonden op de KPN-site.
KPN en haar dochters leveren alleen op KPN-netwerken. Koperdraad en Reggefiber-glasvezel. Sinds Solcon is overgenomen (ze functioneren wel nog geheel zelfstandig) schrijven zij zich ook niet meer in voor doorgifte op andere dan KPN-netwerken.

Op de website staat idd niets over e-mail only. Ik heb het i.i.g. nog niet gevonden.

TIP:
Er zijn e-mail adressen die onafhankelijk zijn van de provider die je voor internet hebt. Makkelijk met overstappen. (Gmail, Outlook, Yahoo, e.a.)

Zeg je op zonder gebruik van e-mail only dan zullen je e-mail adressen nog tot 1 maand na beëindiging van je abonnement doorlopen.
@PeterG
Dat vind ik wel jammer dat je niets online vindt. Waarschijnlijk wil KPN het gebruik niet teveel stimuleren?

En ja, Gmail-adressen hebben wij ook wel maar dat neemt niet weg dat ik al zo'n 15jr een soort van zakelijk-adres van Planet = KPN gebruik en dat moet dan OF wijzigen OF proberen aan te houden. En dat laatste is voor mij het handigste en kan blijkbaar.
Maar ik zou er graag wat meer over weten en kon niets vinden behalve hier dat het bestaat, dat het €7,50 per mnd kost en je moet bellen om het aan te vragen. Maar ik hoef het nu nog niet, ik wilde meer info. Dus bel ik liever niet voordat er straks iets mis gaat... Vandaar mijn vraag. Misschien zag ik de info toch ergens over het hoofd.

Vooral omdat Gmail niet altijd overal doorkomt, gebruik ik Gmail voor officiele zaken liever niet. Sommige instanties accepteren zelfs geen Gmail.
Vooral omdat Gmail niet altijd overal doorkomt,

Huh... ik heb 't nog nooit niet kunnen gebruiken, dus dit bevreemd mij.

Sommige instanties accepteren zelfs geen Gmail.

Ook nog nooit gemerkt. Zelfs de belastingdienst en gemeente heeft mijn Gmail.

p.s. op plekken waar glas van een concurrent ligt heeft kpn de intentie het koper op te gaan waarderen. Tot wel 200/20 indien mogelijk (afstand tot centrale).

Wat is nu trouwens de mogelijke snelheid van je koperlijn? Zie fourstack.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

(op een willekeurig adres in je woonplaats kom ik 95 Mb/s tegen. Dat is een prima snelheid)

@Z0nnetje
@PeterG
Ik heb die ervaringen beide wel gehad helaas. Meerdere keren. Het gaat gewoon niet altijd goed met gratis emailadressen en o.a. SPAM-filters.

Maar goed dat is een heel andere issue en dus niet het waarom van mijn vraag. Ik zit met de bekendheid van mijn emailadres bij 'klanten' als grootste punt. Daarnaast staat het op mijn visitekaartjes etc...ik kan dat allemaal gaan weggooien als ik mijn emailadres moet wijzigen. Als kleine zelfstandige is dat een grote kostenpost. Ik wil dat liever niet. €7,50 per maand kan ik nog wel opbrengen, dan is het wat verdeeld en kan ik eventueel geleidelijk overgaan op een nieuw emailadres (Gmail of provider) en als mijn huidige visitekaartjes op zijn dan het nwe emailadres op de nieuwe kaartjes laten drukken...
Ik wilde alleen graag van tevoren voordat wij de overstap naar glasvezel nemen alles mee overwegen en daarom was ik op zoek naar info over het email-only abonnement. Wat ik dus niet online kan vinden.

Ik woon in het buitengebied en wij hebben zeeeeeer traag internet. Weet de snelheid zo niet precies. Maar ze hebben een hele tijd zelfs korting op het laagste (basis) abo gegeven omdat ze zelfs die snelheid niet eens konden garanderen. Onlangs wel gratis een 4G modem erbij gekregen wat het aanzienlijk heeft verbeterd gelukkig, maar het blijft toch tobben. We zitten ook nog eens ergens aan het einde van de koperkabel. Dus ver van de kast vandaan.
EN wij willen ook van onze satelietschotel af en dan is - ALS de glasvezel aanleg hier doorgaat - dat toch wel gelijk een mogelijkheid waarmee wij in de toekomst verder meer kunnen dan nu met alle ouderwetse aansluitingen.
Later alsnog aansluiten op glasvezel kost €1000 aansluitkosten. Dat willen wij graag vermijden.
@Z0nnetje
Okee.
Inderdaad. Op de willekeurig gekozen Achterweg kom ik 95 Mb/s tegen maar ook 6 Mb/s ....

Volgens mij krijgt/heeft je huis ook meerwaarde met snel internet bij evt. verkoop.

Nou, de info over e-mail only is hier volgens mij wel gegeven. Dus je kunt nu een overwogen beslissing nemen lijkt me.
Indien je nog vragen hebt; stel ze gerust. Er zijn hier veel vrijwilligers met veel kennis en ook nog een KPN-team actief.
@PeterG thanks

Reageer