Beantwoord

E-mail op PC en iPad synchroniseren + beantwoorde e-mail komt binnen op ander adres

  • 27 September 2021
  • 3 reacties
  • 334 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb twee vragen met betrekking tot e-mail en kan tot op heden geen oplossing vinden.

Mijn 1e Vraag/ probleem: Ik heb één e-mail account en twee emailadressen aangemaakt eindigend @kpnmail.nl Het eerste e-mailadres gebruik ik zelf het tweede e-mailadres gebruikt mijn partner. Als mijn partner vanuit haar eigen e-mailadres een e-mail verstuurd ontvang ik de beantwoorde e-mail in mijn inbox, dus op een ander e-mailadres dan van waaruit de oorspronkelijke e-mail is verstuurd. Waarschijnlijk staan de instelling verkeerd. Mogelijk kan iemand mij adviseren hoe ik e.e.a. stapsgewijs op de iPads en PC (MAC) moet instellen?

Mijn 2e Vraag/ probleem: Wij gebruiken e-mail voornamelijk op een iPad. Incidenteel gebruik ik de PC (MAC) voor e-mail. Als ik mijn e-mails op de iPad heb gelezen verwijder ik deze in de meeste gevallen direct naar de prullenbak. Belangrijke e-mail markeer ik als ongelezen en archiveer ik later via het e-mailprogramma op de PC. De prullenbalk leeg ik ook regelmatig. Als ik vervolgens e-mailprogramma op de PC open staan alle e-mails die ik via de iPad heb verwijderd, ongelezen in de inbox (Apple Mail). Is het mogelijk om dit te synchroniseren zodat ik e-mail niet twee keer hoef te verwijderen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?? 

Alvast bedankt!!

icon

Beste antwoord door WMG-N 27 September 2021, 20:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@JWMK73

Antwoord 1:

Jij en jouw partner gebruiken dezelfde account/mailbox (met gebruikersnaam + wachtwoord) en dan kun je inderdaad ook alle post lezen die voor jouw partner binnenkomt en omgekeerd.

Oplossing: maak een extra mailbox (met een aparte gebruikersnaam + wachtwoord) alleen voor jouw partner met het emailadres van jouw partner. Dan kun je het emailverkeer voor jou en jouw partner volledig scheiden. Daarvoor hoef je niet extra voor te betalen want bij een KPN abonnement kun je gratis 5 mailboxen aanmaken. Wil je meer mailboxen hebben dan moet je per extra mailbox per maand extra betalen.

Misschien moet dat emailadres van jouw partner nog worden verplaatst naar die andere mailbox ? Dan heb je hulp van een moderator nodig.

Reputatie 7
Badge +10

@JWMK73

@JWMK73

Antwoord 1:

Jij en jouw partner gebruiken dezelfde account/mailbox (met gebruikersnaam + wachtwoord) en dan kun je inderdaad ook alle post lezen die voor jouw partner binnenkomt en omgekeerd.

Oplossing: maak een extra mailbox (met een aparte gebruikersnaam + wachtwoord) alleen voor jouw partner met het emailadres van jouw partner. Dan kun je het emailverkeer voor jou en jouw partner volledig scheiden. Daarvoor hoef je niet extra voor te betalen want bij een KPN abonnement kun je gratis 5 mailboxen aanmaken. Wil je meer mailboxen hebben dan moet je per extra mailbox per maand extra betalen.

Misschien moet dat emailadres van jouw partner nog worden verplaatst naar die andere mailbox ? Dan heb je hulp van een moderator nodig.

 

Antwoord 2:

Ik wil wat meer weten over jouw email configuratie. Welke protocollen gebruik je op de iPad en MAC ? POP of IMAP ? Wat staat er bij “inkomende server” bij elk account op de iPad & MAC ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” (voor POP) of bijv. “IMAP.kpnmail.nl” (voor IMAP) ?

Het lijkt erop dat je op je iPad alleen POP gebruikt ??

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JWMK73, welkom! Ik zie dat Willy22 je al goed op weg helpt. Ben je er daarmee al uitgekomen? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten!