Beantwoord

E-mail opslaan als html of pdf

  • 8 July 2020
  • 7 reacties
  • 645 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heb geprobeerd om een e-mail op te slaan maar dat lukt niet, je ziet wel een bestand maar de inhoud is niet opgeslagen. Is het mogelijk om e-mail via de webmail zonder outlook of thunderbird in html of pdf op te slaan?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 9 July 2020, 18:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

ik heb nog nooit een e-mail opgeslagen. Wel bewaard in mijn e-mail (ik gebruik webmail via Gmail en Webmail KPN).

Een mail printen kan ook.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Loofboom, welkom op het forum. 

Als ik heel makkelijk denk, dan zou je het bericht in Webmail kunnen openen en daarna de optie Afdrukken kunnen kiezen. Onder kopje Bestemming kies je Opslaan als PDF. Zie voorbeeld hieronder. Ik maak zelf overigens gebruik van Chrome als browser. 

Een eventuele bijlage moet je nog wel apart opslaan. 

 

Bedankt Alex, ga het zo proberen. Super.

Wat ik graag wou is gelukt. Nogmaals bedankt.

Reputatie 7
Badge +24

Wat ik graag wou is gelukt. Nogmaals bedankt.

Fijn om te lezen, graag gedaan. :relaxed:

Bij het ovetzetten van Telfort webmail naar Kpn webmail zijn al mijn in mappen opgeslagen berichten verloren gegaan.

Dacht dat dat niet kon gebeuren. KPN heeft trouwens wel veel moeite gedaan om ze te vinden maar niet gelukt. Me toen gerealiseer dat ze dus op de pc opgeslagen moeten worden maar wist niet hoe.Wat Alex zei zou kunnen maar moet dat dan bij elk bericht en waar komt het dan terecht? Kan dat ook weer in mappen bijvoorbeeld? Als dit niet makkelijk gaat stap ik van de webmail af. Wie weet raad? 

Ineke

Hallo @tomsofie , binnen de webmail bestaat de mogelijkheid om de mail op te slaan op je eigen computer en/of uit te printen.

Als je een Windows10-machine hebt en je wilt de opgeslagen mail zichtbaar maken wordt die mail geopend door MAIL, het programma dat Windows10 standaard mee heeft.

Je zou hoogstens bij de instellingen standaard apps MAIL nog moeten kiezen als mailprogramma.

Wil je de MAIL-app niet gebruiken dan kun je via internet een read-only-mail-programma downloaden waarmee je je mail ook zichtbaar kunt  maken.

Succes.

Â