Beantwoord

E-mail overzetten

  • 8 August 2019
  • 6 reacties
  • 740 keer bekeken

Beste ..

Ik wil mail overzetten van gmail naar Windows Live Mail, kpn. Het gaat om de mail die ik afgelopen maand gekregen heb omdat ik tijdelijk gmail gebruikt heb, omdat ik ben verhuist en mijn windows live mail niet meer werkte. Inmiddels werkt mijn windows live mail weer. Ik zou graag mijn mail van de afgelopen maand op de windows live mail hebben staan, omdat ik dan alles bijeen heb.

Ik heb al een archief gemaakt van mijn gmail en deze op mijn computer opgeslagen. Deze staat nu in mijn bestanden, bij documenten. Het lukt me echter nog niet deze mail te importeren in mijn windows live mail. Weet iemand misschien hoe dit moet? Je kunt bij windows live mail importeren kiezen uit verschillende programma's, outlook express, windows mail en windows live mail. Ik weet nu niet welke ik moet hebben, mijn mail staat bij geen een van deze programma's opgeslagen, alleen bij bestanden op mijn computer. Kan iemand me helpen bij deze vragen?

Groet, Timon
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 9 August 2019, 16:12

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Timon638 , Windows LiveMail wordt niet meer ondersteund door Microsoft sinds een aantal jaren en derhalve ondersteunt KPN genoemd programma ook niet meer.
Het is veiliger een ander e-mailprogramma te gebruiken, als je bijv, Windows 10 hebt het standaard meegeleverde MAIL-programma.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Timon. Welkom op het KPN forum! Ik sluit mij aan bij het verhaal van Jan-D. Windows Live mail wordt niet meer ondersteund en is daarom niet meer veilig om te gebruiken. Op deze pagina kan je bekijken hoe je een ander e-mailprogramma kan instellen.

Er zijn verschillende manieren jouw mail te importeren naar een ander e-mailprogramma. Je zou bijvoorbeeld jouw e-mail adres nog eens kunnen instellen maar dan met het imap protocol in Gmail. Daarna kan je mailtjes van de afgelopen verplaatsen naar het nieuwe (imap)account. Nadat je dat gedaan hebt log je in op KPN Webmail om te bekijken of deze e-mail nu ook daar staan. Zo ja, dan kan je het e-mail adres instellen (imap) in een ander e-mailprogramma en komen alle mailtjes van de afgelopen maand in je postvak in.
Reputatie 7
Badge +21
@Timon638 Is het inmiddels gelukt om jouw e-mail te importeren naar een ander e-mailprogramma?
Beste Vikash,

Het is nog niet gelukt. Ik heb inmiddels imap-instellingen aangezet in gmail, dus nu kan ik in gmail via imap berichten versturen en ontvangen. Het is me nog niet gelukt om de imap-instellingen in gmail te wijzigen, met poorten en e-mailadres; ik kan nergens vinden waar ik dit kan wijzigen. Ook voor kpn webmail kan ik nergens vinden waar ik de poorten en emailadres voor imap kan wijzigen. Weet jij waar deze instellingen staan?

Gr. Timon
Reputatie 7
Badge +21
Wat jammer dat het nog niet gelukt is. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb zojuist contact met je opgezocht en helaas is het ook mij niet gelukt. Ik ben erg benieuwd of het in Windows 10 wel gaat lukken. Mocht je toch nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer