Beantwoord

E-mail relaying probleem op Macbook Pro

  • 11 October 2021
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik probeer op mijn Macbook Pro de email instellingen te veranderen ivm een zogenaamd relaying probleem. Als ik op vakantie ben kan ik namelijk vanaf mijn Macbook Pro geen mail versturen. Ontvangen lukt wel. Bekend probleem. Overigens maak ik nog gebruik van de POP account. Nu ben ik in de instellingen in de uitgaande server de poort aan het veranderen vaan poort 110 naar poort 587. Tot zover goed. Probleem is alleen dat na een aantal seconden de poort “vanzelf” weer terug springt naar poort 110. Hiermee zie ik dus ook geen mails meer, totdat ik de poort weer verander naar 587. Iemand enig idee hoe ik deze instelling blijvend kan opslaan?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door WMG-N 13 October 2021, 18:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@emfj

Ben je nu op vakantie ? Loopt jouw email verkeer nu via een andere (buitenlandse) provider naar de KPN emailservers ? Ik vindt het vreemd dat er voor de inkomende server de (poorten-)combinatie 110/587 gebruikt wordt maar dat kan de instelling bij die andere provider zijn. Dit is zeker geen combinatie van de KPN (die gebruikt 465/587). Gebruik je thuis andere poortinstellingen dan op vakantie ?

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Het lijkt erop dat de (software van de) andere emailprovider i.s.m. de software op de Macbook de poort weer terug zet naar 110. Het lijkt erop dat er ergens besloten wordt dat je een onbeveiligde verbinding moet gaan gebruiken en dat er daarom wordt teruggeschakeld naar 110. Maar dan kun je geen email meer versturen.

Probeer eens om de TLS optie te veranderen in SSL of (tijdelijk !!!!!) beide (TLS en SSL) helemaal uit te zetten. Of probeer of je i.p.v. poort 587, poort 465 kunt gebruiken.

Misschien hebben andere mensen betere suggesties ?

Reputatie 7
Badge +17

@emfj mijn ervaring is dat het wijzigen van een account inderdaad vaker problemen geeft dan goed gaat. Mijn advies zou zijn het account te verwijderen en geheel opnieuw in te stellen als IMAP account. Het nadeel daarvan is dat als je mails lokaal opgeslagen zijn dat deze met het verwijderen van het account zullen verdwijnen. Het is dus van groot belang dat je die eerst ergens opslaat. Is het account alleen ingesteld op de Macbook Pro of gebruik je deze ook op een ander apparaat? 

Reputatie 7
Badge +10

@emfj 

Heb je wel “authenticatie / verificatie” aangezet bij de SMTP server ? Want als je via het netwerk van een andere provider (anders dan de KPN) contact probeert te leggen met het KPN netwerk moet je die optie wel aanzetten. En dat geldt zowel in het buitenland als hier in Nederland.