Beantwoord

E-mail relaying werkt niet

  • 28 July 2019
  • 5 reacties
  • 260 keer bekeken

Mijn iPhone accepteert buitenshuis geen e-mail relaying. Alleen binnenshuis via Wi-Fi-netwerkvoorziening werkt e-mail via iPhone buitenshuis via data van KPN of WiFi buitenhuis kunnen alleen e-mails binnenkomen maar niet verzonden worden: e-mail relaying niet toegestaan of e-mail verzenden mislukt ivm pop server. Bij online is alles goed ingesteld waar ligt de fout?
icon

Beste antwoord door RBxx 29 July 2019, 10:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Krol1972 , dan ontbreekt vermoedelijk de authenticatie bij de uitgaande server instellingen.
Heb je daar je KPN e-mailaccount username en wachtwoord ingevuld?

Kijk anders eens in de toestelhulp op de KPN website:
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/devices/all/apple
Kies het juiste model en volg het stappenplan: E-mail - Instellingen KPNMail controleren

Succes!
Voor e-mail heb ik geen KPN account . Maar online account is ingevuld. SSL authenticatie werkt niet. Maar vreemde is dar ik thuis via iPhone wel gewoon kan verzenden en dat kan dan niet uitmaken naar mijn mening alleen omdat het een WiFi is die thuis gekoppeld is toch
Reputatie 7
Badge +21
Met "online" bedoel je daarmee de provider online.nl ? Je bent hier op het KPN forum, vandaar mijn suggesties voor het instellen van kpnmail met een KPN account.

Dat het thuis wel werkt, komt vaker voor. Dan zit je op het eigen netwerk van de provider en "hoeft" authenticatie niet.

Online.nl is nogal karig met de informatie over e-mail instellingen.
Met wat zoekwerk (niet op online.nl) kom ik op deze mogelijke instellingen voor de uitgaande server,
hopelijk werkt dit wel, helaas geen garantie 😞:

smtp.online.nl
poort 485
SSL/TLS
authenticatie met online account
Top dank je dit werkt!!!!
Reputatie 7
Badge +21
Mooi, goed nieuws!

Met dank aan Google en een techneut op tweakers.net die dit twee jaar geleden heeft uitgezocht.

Reageer