Beantwoord

E-mail van mijn planet.nl adressen wordt door Gmail ontvangers met waarschuwing voor fishingmail ontvangen

  • 9 August 2019
  • 4 reacties
  • 883 keer bekeken

Op verzoek van de telefonische klantenservice (die hier geen informatie over had) de volgende melding:

Vanmorgen reageerde een Gmail ontvanger van mails verzonden vanaf onze beide planet.nl adressen dat hij een oranje waarschuwingsbalk in de mails krijgt met de volgende tekst:
"Gmail kan niet verifiëren dat dit bericht echt afkomstig is van planet.nl. Klik niet op links, download geen bijlagen en beantwoord het bericht niet met persoonlijke informatie."

Ik heb vervolgens de volgende tests gedaan:
  1. een e-mail naar een ander, eigen Gmail adres gestuurd - gaf dezelfde melding in Gmail
  2. de e-mail verzonden via een andere smtp-server (van widexs, tegenwoordig KPN Internedservices) - gaf dezelfde Gmail melding
  3. de e-mail vanaf onze bij Internedservices gehoste bedrijfs e-mail account (met geldig SSL certificate aanwezig) gestuurd - geen Gmail melding.
Het lijkt er dus op dat Gmail moeite heeft met onze planet.nl adressen.
Wat kan hier aan de hand zijn?

Met vriendelijke groet,
Robert Molenaar
icon

Beste antwoord door Robmolen 15 August 2019, 10:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Robmolen, Welkom op het forum. Ik kan mij voorstellen dat je bent doorverwezen naar het forum, want deze melding komt niet snel voor. Ook ik herken hem niet, maar hoop wel een oplossing te vinden. Daarvoor heb ik wel meer informatie nodig. Je hebt al een aantal tests uitgevoerd. Welk e-mailprogramma heb je in gebruik? Heb je de e-mail ook al geprobeerd te mailen vanuit de webmail? Als je de e-mail doorstuurt naar andere gebruikers dan Gmail, krijgen die ook de melding? Hoor graag je bevindingen. Zou je daarnaast de planet e-mailadressen willen vermelden in je forumprofiel onder opmerkingen? Hopelijk weten we snel meer.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag @Robmolen!
Hoi Marina,

Dank voor je reactie.
Zojuist heb ik geprobeerd of de melding in Gmail nog steeds optreedt: ja dus.
Ik gebruik Outlook 2016 als e-mailprogramma.
Goede tip om het ook vanaf de webmail te proberen. Daar vond ik allereerst de meldingen dat je berichten op dit forumdraadje geplaatst had - in de spambox... Vandaar de late reactie!
Maar, interessant, een testberichtje vanaf de webmail naar Gmail sturen kwam aan zonder de melding.
Verder lijkt de melding alleen maar in Gmail te ontstaan. Van anderen krijg ik geen reacties daarover.

Maar ik heb het probleem gevonden. De verzending in outlook stond niet ingesteld op de smpt.kpnmail.nl server, maar op de server van widexs. Dat zojuist aangepast en nu geen melding in Gmail meer.
Opgelost dus.

Groet, Robert
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Robmolen, Goed om te lezen dat het is opgelost. Waarom dit alleen invloed had op Gmail, is heel gek. Het belangrijkste is, dat het weer werkt. Als je toch nog vragen hebt. Laat het vooral weten, anders wens ik je een fijn weekend.

Reageer