Beantwoord

E-mail van server verwijderen

  • 4 November 2019
  • 4 reacties
  • 837 keer bekeken

Hallo, ik wil graag de email van de server verwijderen omdat ik steeds de melding krijg dat de webmail vol is. Maar ik wil ze dan op de computer niet kwijt. Ik heb outlook 2016 en kan bij de instellingen niet vinden hoe ik dat kan aanpassen. Als ik nu iets verwijder uit de webmail is het bericht ook weg op de computer,

groet, Bertina.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door wjb 4 November 2019, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Dan is jouw e-mailaccount in Outlook ingesteld als IMAP account.

Als je mails wilt behouden, dan zal je een POP3 account moeten instellen binnen jouw Outlook 2016. Let op, stel deze zo in dat deze de berichten op de server laat staan en pas verwijdert van de server als je ze verwijdert in Outlook zelf.

Zet ik dan bij de inkomende email: pop3.kpnmail.nl? Poort blijft 993? 

En bij uitgaande email hetzelfde? Of moet daar smtp.kpnmail.nl blijven staan? En poort 587?

Alvast bedankt voor je antwoord!

 

Groet, Bertina

Ik heb het inmiddels gevonden en het is gelukt.

groet, Bertina

Reputatie 7

Hoi @Bertina1, goed om te lezen dat het inmiddels is gelukt met de hulp van wjb :slight_smile: Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.