Beantwoord

KPNmail adres wordt niet geaccepteerd bij het aanmaken van een microsoft account.

  • 6 September 2020
  • 7 reacties
  • 1243 keer bekeken

Ik wil bij Microsoft mijn kpn e-mail toevoegen als alias, maar krijg de melding, dat dit niet kan met een werk of school e-mail. Ik was in de veronderstelling dat mijn e-mail een privé e-mail is. Als dat niet zo is kan ik dan mijn zakelijk e-mail omzetten naar een privé e-mail.

icon

Beste antwoord door Nick83 6 September 2020, 10:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Kerkhog welk e-mailprogramma gebruik je op je PC, als het MAIL binnen Windows 10 is kun je rustig meerdere e-mailaccounts toevoegen.

Alleen als je al een e-mailaccount in MAIL hebt aangemeld, is de alias daarvan toevoegen niet zinvol, je krijgt de mail dan 2x binnen en dat schiet ook niet op.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij probeert topicstarter een account aan te maken bij Microsoft en daarbij een KPN email adres te gebruiken. Dat is een terugkerend item. Daar kan KPN niets aan doen. Microsoft blokkeerd gewoon alle KPN adressen. Ongeacht zakelijk of privé.

Reputatie 4
Badge +1

Maak voor jouw KPN e-mailadres een alias aan met een andere KPN domeinnaam dan @kpnmail.nl en registreer deze alias bij Microsoft.

Reputatie 7
Badge +24

Juist, dat kan een oplossing zijn. Bijvoorbeeld planet.nl. Of wxs.nl. Maar ik weet niet of Microsoft die wel accepteert. 

Reputatie 4
Badge +1

@Nick83Ja, werkt. Voor dit doel gebruik ik een wxs.nl alias bij Microsoft.

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad, ook een hetnet.nl alias doet het prima als Microsoft account

Reputatie 7
Badge +20

@Kerkhog is het je nog gelukt (met een ander mailadres) een microsoft account aan te maken?  Met een kpnmail adres wil dit helaas niet. 

Zoals ik het begrepen heb wil microsoft geen accounts met mailadressen van bedrijven.
De overweging is dat als je ooit op zou zeggen of om wat voor reden dan ook je mailadres kwijt zou raken  je niet meer bij je microsoft account kan.
Ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor emailadressen die je van je school of werkgever krijgt. Als je stopt met studeren of ergens anders gaat werken zou je het mailadres en dus je microsoft account kwijtraken.