E-mail verdwijnt 10 minuten na ontvangst

  • 2 August 2021
  • 8 reacties
  • 120 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Al sinds 2 weken heb ik problemen met mijn email. Als er al mail binnenkomt is die na 10 minuten spoorloos  verdwenen zowel van de laptop als van mijn telefoon. Ook in de webmail is niets terug te vinden. Na contact met kpn hedenmiddag kreeg ik het advies het op deze manier te proberen omdat de medewerker werkelijk geen idee  had waar  dit door zou komen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@bonnyenclyd 

Heb je misschien recentelijk een GMail of een ander extraaccount aangemaakt ? Dat ook email ophaalt van jouw (KPN) account ?

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt ergens de email via POP3 ingesteld. Als u het niet meer weet: verander het wachtwoord. Via http://email.kpn.com. Dat nieuwe wachtwoord voer je in op de laptop en telefoon. Verder nergens. Dan moet het weer goed gaan.

Reputatie 7

Welkom op het forum @bonnyenclyd. Mail hoort niet zomaar te verdwijnen inderdaad! Mijn eerste gevoel is hetzelfde als wat Nick al beschrijft, het kan zijn dat de mail ergens met POP3 wordt opgehaald. IMAP zorgt ervoor dat de mappen overal gelijk zijn, als je iets gelezen hebt of verwijderd is dat overal gelijk. Met POP3 worden de berichten van de server naar dat apparaat/programma gedownload en verdwijnen ze van de server. Zou je de stappen die Nick noemt kunnen uitvoeren en kijken hoe het daarna gaat?

Reputatie 7
Badge +10

@bonnyenclyd

@Nick83 

@Jasper 

Gezien het feit dat email na ca. 10 minuten verdwijnt uit de webmail doet vermoeden dat dit geen POP vs.  IMAP probleem is. Ik vermoed dat @bonnyenclyd ca. 2 weken geleden een extra account heeft aangemaakt bij bijv. GMail of bij een andere emailprovider.

Ik neem hieronder even GMail als voorbeeld. Bij GMail kun je instellen dat GMail ook email ophaalt van jouw KPN account. Maar dan moet er wel voor zorgen dat GMail een kopie van de opgehaalde email laat staan op de KPN server. Anders krijg je het probleem dat GMail regelmatig de email uit bijv. de webmail ophaalt én verwijdert.

Reputatie 7
Badge +24

Dan haalt gmail de mail dus op via POP3 waardoor de mail uit het postvak verdwijnt.

Reputatie 7
Badge +10

@Nick83 

Klopt, GMail gebruikt voor deze functie alleen POP. Maar nogal wat mensen vergeten dan om tegen GMail te zeggen dat GMail een kopie van de opgehaalde email op de emailserver moet laten staan. Allemaal volgens het standaard POP protocol. En dan lijkt het erop dat alle email uit bijv. de (KPN) webmail verdwijnt.

Je kunt nu meedoen aan een proef van de KPN waarbij je ook email van een ander account/provider (bijv. GMail) kunt ophalen. Ik denk dat de KPN hierbij wil terugslaan richting GMail.

We moeten gewoon even afwachten op de reactie van @bonnyenclyd

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt nu meedoen aan een proef van de KPN waarbij je ook email van een ander account/provider (bijv. GMail) kunt ophalen. Ik denk dat de KPN hierbij wil terugslaan richting GMail.

Nee, KPN slaat niet terug. De nieuwe webmail optie haalt niets op, het is een IMAP koppeling.

Reputatie 7

We moeten inderdaad even wachten op een reactie van @bonnyenclyd, tot die tijd kunnen we speculeren maar zonder een bevestiging van hen weten we ook niet waar we aan toe zijn.

We horen graag van je :slight_smile: