Vraag

E-mail verdwijnt (IMAP)

• 15 april 2018
  • 1 reactie
  • 709 keer bekeken

Sommige mails die naar mijn adres verzonden worden ontvang ik niet. Als mensen "allen beantwoorden" kiezen krijg ik soms wel hun antwoorden te zien.
Mail lijkt soms ook te verdwijnen als ik berichten in Microsoft Outlook 2016 vanuit Postvak-in naar een andere map verplaats.
Ik kan niet achterhalen waarom dit soms wel en soms niet gebeurt.
Ik gebruik IMAP om berichten te synchroniseren, en de berichten zijn ook niet te zien in KPN-webmail en op mijn mobiele telefoon (in de Bluemail client op Android).
De berichten zijn ook niet terug te vinden in de prullenbak, ongewenste berichten of in een andere map.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Paul! Wat een bijzonder probleem, vooral dat je wel mail ontvangt als "Allen beantwoorden" wordt gebruikt. In dit geval zou de verzendende partij een 'bouncebericht' moeten ontvangen. Dat is een bericht van de mailserver met de reden waarom de e-mail niet is afgeleverd. Heb je de mogelijkheid zo'n bericht op te vragen bij iemand? Ik heb je ook vast een testbericht gestuurd.

Het verdwijnen van de mail en de Bluemail client doet me aan dit topic denken: Mail verdwenen. Helaas niet duidelijk of dat probleem is opgelost. Er is niet nog een andere client die toevallig is ingesteld met POP3? Bluemail ook niet?

Reageer