Beantwoord

E-mail verdwijnt spontaan

  • 20 November 2019
  • 2 reacties
  • 491 keer bekeken

Ik heb ook het probleem dat mijn email spontaan verdwijnt en ook niet de prullenbak terecht komt.

Het zou goed kunnen zijn dat ik POP gekozen heb en dat ik beter IMAP kan nemen, m……….……..

ik weet niet zeker wat ik gebruik. 

Vr. Hoe kan ik zien of ik POP of IMAP heb en als het nodig hoe verander ik dat dan???

Frits.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 20 November 2019, 11:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Veranderen kan eigenlijk niet. Een bestaand POP3 account kun je niet aanpassen naar IMAP.

In je email programma kan je wel een nieuw account aanmaken voor hetzelfde email adres en daarbij kiezen voor IMAP. Maar het oude POP3-account daarna verwijderen zou vervolgens betekenen dat je alle mail kwijt bent.

Wat je beter kunt doen is bij de instellingen kijken. Bij een POP3-account zou je zoiets moeten kunnen vinden:

 

Bij het eerste vakje dus een vinkje zetten. Het 2de en 3de vakje leeg laten. Dan word er geen mail meer verwijderd.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @leny huizinga 73. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Nick83 je al prima op weg helpt met de ‘verwijder van server’ instellingen. Ter aanvulling: je kunt in het e-mailprogramma dat je gebruikt bij de accountinstellingen en dan ‘Server voor inkomende e-mail’ checken of je POP3 of IMAP gebruikt. 

Reageer