Beantwoord

E-mail versturen lukt niet, iPhone XS

  • 20 September 2020
  • 8 reacties
  • 131 keer bekeken

Ook ik worstel hier al sinds eind juni mee. Toen kocht ik een iPhone XS en stelde deze in met mijn privé e-mail en mijn privé account. Voorheen  was alles zakelijk. Met het zakelijke Vodafone account had ik nooit problemen. Echter wel met het KPN  account. Bij e-mailen via wifi gaat het goed als het wifi punt kpn is, bij ziggo werkt het niet. Zet ik thuis wifi uit dan kan ik ook geen e-mails verzenden. Alle instellingen geprobeerd met kpn, Apple Support en Hcc support niets heeft geholpen. Ik moet wel vermelden dat ik een hccnet e-mail adres heb. Ik vind het flauw dat 2  support medewerkers bij kpn mij adviseren om maar een gmail account te nemen i.p.v het verder te onderzoeken zijn ze dan niet trots dat ze bij kpn werken?

ik hoop dat iemand hier wel een oplossing voor heeft!

met vriendelijke groet,

peter

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Pfaas 1 October 2020, 23:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@EHZ :

@Pfaas :

"Versleutelings fout”: Dan zou ik de opties nalopen die te maken hebben met de versleuteling. Dus TLS, SSL, Verificatie/authenticatie, STARTTLS, poorten e.d.

Een andere oorzaak dat het emailprogramma begint te klagen kan liggen aan het feit dat oudere software TLS nog niet ondersteunt of de laatste variant van TLS nog niet ondersteunt (TLS komt in de smaken v1.0, v1.1, v1.2). Dit kan liggen aan zowel het emailprogramma als aan het operating systeem. Want de versleuteling wordt softwarematig gedaan door het Operating System (bijv. Windows, iOS, Android, …….. ).

@Willy22

Dank voor de tips mbt de poorten.

ik heb al eerder zoiets meegemaakt met een Motorola G7 telefoon de oplossing was gewoon Outlook als als e-mail programma gebruiken, ik hoop dat dit mijn probleem kan oplossen.

ik zit alleen nog met mijn HCCNET Account het lijkt er op dat dit roet in het eten gooit.

Reputatie 7
Badge +10

@Pfaas :

Sommige providers zijn zeer kritisch (bijv. HCCnet) en andere zijn misschien (wat) toleranter (bijv. KPN) waar het om de timing van de “internet / email signalen” / uitwisseling van signalen gaat. Kun je misschien ook die timing opties nog wat "bijstellen" ?

Hoe stel ik de timing opties in?

Reputatie 7
Badge +10

Kijk bij de instellingen.

Reputatie 7
Badge +15

@Pfaas Welkom op het forum. Ik zie dat @Willy22 je aardig op weg geholpen heeft. Het probleem kan in dit geval veel oorzaken hebben, omdat het op een KPN verbinding wel werkt maar op andere verbinding niet is het helemaal lastig te zeggen waar het aan kan liggen. Is er al eens getest of het mailen met dezelfde simkaart in een ander toestel wel werkt? Daarmee kunnen we uitsluiten dat het probleem in het toestel zit.

Reputatie 7
Badge +15

@Pfaas Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Dank voor jullie hulp het werkt nu weer.

Bij Inkomend instellingen had ik bij Serverpoort 994 staan, deze gewijzigd in 993 en toen werkte het weer.