Vraag

E-mail versturen mislukt omdat de server relaying niet toestaat.

• 7 februari 2018
  • 38 reacties
  • 18723 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 2
Admin: screenshot verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +7
Het is of dat, of verkeerde instellingen. Relaying denied betekend namelijk simpelweg dat je niet mag versturen via de betreffende mailserver, omdat je niet binnen de IP range valt waarvoor de server relayed (verstuurd). Bij verificatie met gebruikersnaam en wachtwoord komt deze foutmelding helemaal niet voor. De enige uitzodering hierop zijn iPhones bij een blokkade van een email adres. We geven hier een duidelijke foutmelding op terug maar, om volslagen onduidelijke redenen, maken iPhones hier ook "relaying denied" van.
Reputatie 7
Badge +7
Er staat inderdaad een blokkade op een van je aliassen. Wijzig je wachtwoord (kpn.com/wachtwoordwijzigen) en laat het hier even weten.

Haal tevens het screenshot weer weg, deze bevat je email adres (en dus prive data)

De blokkade staat overigens sinds 2-2 dit jaar. Het kan zijn dat je het niet eerder gemerkt hebt maar, door veranderingen aan onze kant, staat de blokkade sinds kort op de volledige mailbox in plaats van enkel het gebruikte email adres.
Reputatie 2
Je zult het niet geloven maar ik kan mijn e-mail wachtwoord niet wijzigen; het bedoelde overzicht is niet opvraagbaar. Is het duidelijk dat mijn e-mail account anders is dan mijn e-mail adres?
Reputatie 7
Badge +7
Dat is duidelijk en dus de verandering. De blokkade uitgaande mail stond op het mail adres. Deze staat nu op de mailbox.

Edit: Om te veel ongemak te voorkomen heb ik de blokkade opgeheven. Verander echter je wachtwoord, desnoods met behulp van de klantenservice!

Gezien de blokkade al sinds Februari stond is de kans groot dat deze door derden veroorzaakt is. Dit betekend dat er volledige toegang is tot de mailbox, niet alleen tot uitgaande mail. Iets wat je uiteraard liever niet hebt.

Edit2: Ik zie het. ww succesvol gewijzigt! 🙂
Reputatie 2
sorry, stond meer verstopt op de site. wachtwoord is gewijzigd
Reputatie 2
Oke dan. Dit heeft het opgelost! Ik kan weer mail versturen via mijn telefoon. Dank voor de hulp.
Reputatie 2
Oke dan. Dit heeft het opgelost! Ik kan weer mail versturen via mijn telefoon. Dank voor de hulp.
Live Long And Prosper!
Beste WJB, ik heb ook al 5 maanden hetzelfde probleem.
Ik krijg de volgende melding als ik een mail op mijn Iphone X verstuur vanuit mijn zakelijk emailadres:
E-mail versturen niet mogelijk
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst. De server accepteerd de ontvangen 'daar staat dan mijn werkmailadres' niet, omdat de server relaying niet toestaat.

Ik wordt er echt gek van!
Zoveel afdelingen en verschillende bedrijven gesproken, maar niemand kan mij helpen. Dit kan toch niet waar zijn, en zo'n bedrijf als KPN...
Die ene mederwerkster zegt, je moet je melden bij het bedrijf die jullie site (emailadres) host...
De ander zegt weer wat anders.
Ik heb een aantal jaren terug exact hetzelfde gehad. Toen ook echt 3 mnd bezig geweest, en plots sprak ik een vrouwelijk collega van je bij KPN, en die wist precies waar ik het over had. Dat moet je dan zo en zo doen, en ja hoor, toen werkte het direct.
Helaas heb ik die instellingen nooit genoteerd, want anders.... ;-)

Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb overigens ook al bovenstaande aanwijzingen opgevolgd, maar helaas zonder enig resultaat...
(overigens niet het account verwijderd en weer terug gezet, maar persoonlijk denk ik dat dat niet het probleem gaat verhelpen.
De 'blacklist' gecontroleerd, ook daar sta ik niet op.

Ik wacht je reactie graag af.

Mvg
J.
Dat is duidelijk en dus de verandering. De blokkade uitgaande mail stond op het mail adres. Deze staat nu op de mailbox.

Edit: Om te veel ongemak te voorkomen heb ik de blokkade opgeheven. Verander echter je wachtwoord, desnoods met behulp van de klantenservice!

Gezien de blokkade al sinds Februari stond is de kans groot dat deze door derden veroorzaakt is. Dit betekend dat er volledige toegang is tot de mailbox, niet alleen tot uitgaande mail. Iets wat je uiteraard liever niet hebt.

Edit2: Ik zie het. ww succesvol gewijzigt! :)

Hoi Dennis, nog even op jou reactie terugkomend, jij bent de wonderdokter volgens mij... ;-)
Sporek heeft volgens mij een KPN emailadres (als ik het goed heb)
Maar bij mij gaat het puur om het abonnement wat ik via KPN heb lopen.
Mijn privemail (outlook) kan ik wel gewoon versturen op mijn mobile, maar mijn werkmail helaas niet (zie boven mijn uitgebreide mail hierover).
Wat is jou verklaring hier denk je voor?

Alvast bedankt voor je hulp!
Gr.
J.
Reputatie 2
Ik had hetzelfde probleem: ik stond op de zwarte lijst. Heb je dat gecontroleerd?
Hoi,

Ja had ik gezien, dank voor je reactie.
Ja heb ik gecontroleerd, maar stond er niet op.

Even afwachten of iemand een oplossing heeft.
Mag ik toch wel hopen, en anders maar naar Vodavone... ;-)

Gr
J.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi J, welkom! Je geeft aan dat het om een zakelijk adres gaat. Is dat wel een adres dat je via ons hebt? Of gaat het om een mailadres met een eigen domein?

Als het gaat om een KPN-adres, controleer voor de zekerheid aan de hand van dit overzicht of je instellingen kloppen. Zo ja, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Je mag het mailadres waar het om gaat invullen in het veld 'persoonlijke opmerking'.

Reageer