Vraag

E-mail versturen mislukt omdat de server relaying niet toestaat.

  • 7 februari 2018
  • 38 reacties
  • 18609 keer bekeken

Met een mailadres van hetnet krijg ik het niet voor elkaar om mail te versturen vanaf een mobiel apparaat. De melding 'De server accepteert de ontvanger niet, omdat de server relaying niet toestaat' blijft verschijnen. Dit heeft echter niets met de ontvanger te maken, maar met de instellingen van de uitgaande mail.

De inloggegevens kloppen, ik kan er namelijk mee inloggen via webmail en via het mobiele apparaat ontvang ik ook gewoon mail. Ik heb het op meerdere apparaten (zowel iOS als Android) geprobeerd, dus daar kan het niet aan liggen. Ook al via zowel wifi als 4G geprobeerd.

Nu is het zo dat ik al uren in een KPN winkel heb doorgebracht en met meerdere KPN medewerkers aan de telefoon heb gehangen. Ze lezen allemaal netjes de 'juiste' instellingen voor en zijn allemaal verbaast dat het dan niet werkt en sturen me van het kastje naar de muur. Inmiddels wel een klacht ingediend, maar heb dus nog steeds geen oplossing.

POP geprobeerd, IMAP geprobeerd, verschillende poorten (25/587) geprobeerd, SSL aan, SSL UIT, smtp.kpnmail.nl, mail.kpnmail.nl, etc. Het lijkt allemaal niet de oplossing te zijn.

Heeft iemand hiervoor de juiste instellingen? Bestaan ze überhaupt?!

Wendel

38 reacties

Reputatie 2
Oke dan. Dit heeft het opgelost! Ik kan weer mail versturen via mijn telefoon. Dank voor de hulp.
Live Long And Prosper!
Reputatie 7
Badge +7
Er staat inderdaad een blokkade op een van je aliassen. Wijzig je wachtwoord (kpn.com/wachtwoordwijzigen) en laat het hier even weten.

Haal tevens het screenshot weer weg, deze bevat je email adres (en dus prive data)

De blokkade staat overigens sinds 2-2 dit jaar. Het kan zijn dat je het niet eerder gemerkt hebt maar, door veranderingen aan onze kant, staat de blokkade sinds kort op de volledige mailbox in plaats van enkel het gebruikte email adres.
Reputatie 7
Badge +30
Zonnet werkt waarschijnlijk via het vaste netwerk omdat daar de KPN relay wordt gebruikt (niet handig, niet veilig, hoge spammarkering, maar werkt (helaas) wel).
Reputatie 2
sorry, stond meer verstopt op de site. wachtwoord is gewijzigd
Reputatie 2
Oke dan. Dit heeft het opgelost! Ik kan weer mail versturen via mijn telefoon. Dank voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +7
Wat WJB zegt is geheel correct. Werkt het niet, zou er een duidelijke foutmelding terug moeten komen waaruit op te maken is waarom het niet werkt. Helaas gaan echter niet alle mobiele devices goed om met foutmeldingen.

Je kan iig proberen het account te verwijderen en deze geheel opnieuw in te stellen. Mogelijk geeft dat meer duidelijkheid over eventuele foutmeldingen.
Reputatie 7
Badge +7
Relaying denied kan als melding gegeven worden door de "geweldige" foutafhandeling van (met name) iPhones. Check je email adres en de gekoppelde aliassen even op blacklist.kpnmail.nl. Het is goed mogelijk dat een daarvan hierop staat. Is dat het geval, even contact opnemen met Abuse.
Reputatie 7
Badge +7
Dat is duidelijk en dus de verandering. De blokkade uitgaande mail stond op het mail adres. Deze staat nu op de mailbox.

Edit: Om te veel ongemak te voorkomen heb ik de blokkade opgeheven. Verander echter je wachtwoord, desnoods met behulp van de klantenservice!

Gezien de blokkade al sinds Februari stond is de kans groot dat deze door derden veroorzaakt is. Dit betekend dat er volledige toegang is tot de mailbox, niet alleen tot uitgaande mail. Iets wat je uiteraard liever niet hebt.

Edit2: Ik zie het. ww succesvol gewijzigt! 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sporek
Dat klopt als je de wachtwoord gegevens eruit haalt bij de SMTP dan kun je alleen maar thuis e-mail verzenden
Vul bij Hostnaam in je SMTP-gegevens smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op wachtwoord
vink SSL aan en gebruik poort 587
Bij gebruikersnaam vul je je complete e-mailadres in.
Als je het zo doet dan moet het zowel thuis als op je werk werken.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi J, welkom! Je geeft aan dat het om een zakelijk adres gaat. Is dat wel een adres dat je via ons hebt? Of gaat het om een mailadres met een eigen domein?

Als het gaat om een KPN-adres, controleer voor de zekerheid aan de hand van dit overzicht of je instellingen kloppen. Zo ja, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Je mag het mailadres waar het om gaat invullen in het veld 'persoonlijke opmerking'.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

IMAP kan je gewoon laten staan. Verder 587 + SSL + identiteitscontrole: wachtwoord. Als je een screenshot kan plaatsen helpt het al heel wat.
Reputatie 2
Ik kreeg deze week ook de relay melding bij het verzenden van e-mail (op mijn iphone 6), die dus niet werd verzonden. Na enig puzzelen, werkte bij mij de oplossing om bij de uitgaande server alleen smtp.kpnmail.nl te vermelden en GEEN account gegevens neer te zetten (zijn optioneel); wel poort 587 gebruikt. Daarna kon ik weer mail verzenden. Wel vreemd dat het verzenden opeens niet meer werkt, wat het jaren wel gedaan heeft. Het probleem is bij KPN onvoldoende bekend, zij konden wederom geen gerichte oplossing geven; net als een paar jaar geleden, toen ik hetzelfde probleem had. En ook na proberen zelf tot een oplossing ben gekomen. Toen moest ik wel de account gegevens invullen, inclusief het @hetnet deel. Nu werkt die oplossing kennelijk niet meer.
Reputatie 2
Nu ja...nu op werk en daar doet het mailen weer niet; lijkt erop dat mijn oplossing alleen thuis werkt... lekker probleem dit.
Reputatie 2
Was het maar zo simpel. Dat werkt dus niet meer. Daar zit nu net mijn probleem. Dat werkte tot een week geleden nog.
Reputatie 2
Zo simpel is het dus niet. Want dat werkt niet! En dan ook nog een opmerking positief te blijven?
Reputatie 2
goed idee. Het werkt ook niet via 4G helaas. Wifi uitgeschakeld en getest.
Reputatie 2
...omdat de server geen relaying toestaat voor mijn mail adres.
Reputatie 2
Het is een pop account, maakt dat verschil?
Reputatie 2
Zou niet moeten, want het heeft altijd gewerkt
Reputatie 2
Admin: screenshot verwijderd in verband met privacy
Reputatie 2
Admin: screenshot verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 2
Je zult het niet geloven maar ik kan mijn e-mail wachtwoord niet wijzigen; het bedoelde overzicht is niet opvraagbaar. Is het duidelijk dat mijn e-mail account anders is dan mijn e-mail adres?
Reputatie 2
Ik had hetzelfde probleem: ik stond op de zwarte lijst. Heb je dat gecontroleerd?
@@RobinFlikkema Kun jij me verder helpen?
Welkom Desiree! Ik ga ervan uit dat dit hetzelfde e-mailadres betreft als je voor het forum gebruikt. Er lijkt een blokkade op dit e-mailadres te staan. Dit kun je controleren via blacklist.kpnmail.nl. De oorzaak kan uiteenlopen, vaak zijn er te veel e-mails verstuurd in een te korte tijd. Ik adviseer je contact op te nemen met abuse@kpn.com. Dit kun je via de webmail doen. Mijn collega's leggen je uit wat er aan de hand is en zorgen dat de blokkade wordt verwijderd. Dat gebeurt op korte termijn. Laat me weten of dit je verder heeft geholpen!

Ik heb ook last van dit probleem, maar zo te zien ben ik niet geblokkeerd...

Admin: post in ander topic samengevoegd met je eigen topic

Reageer