Beantwoord

e-mail verzenden onderweg

• 8 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 23520 keer bekeken

Ik maak sinds enkele weken gebruik van KPN internet glasvezel. Naast de vaste computers heb ik ook mijn e-mail accounts, van zowel hotmail als een extern hosting bureau,  ingesteld in outlook en op mijn i pad. Bij die laatste gaat het verkeerd. Ik kan vanaf mijn huisadres wel e-mail verzenden. Zodra ik echter op locatie ben en gebruik maak van een daar aanwezige wifi verbinding kan ik wel e-mail ontvangen maar niet verzenden. Ik kreeg eerst de melding dat de email server geen relay accepteert. Nu krijgt ik een algemene foutmelding waarbij gevraagd wordt de instellingen te checken.

Ik heb telefonisch contact gehad met de helpdeks en kreeg daar 2 alternatieve servers om in te stellen als uitgaande server. Die heb ik geprobeerd maar toen kon ik helemaal geen e-mail verzenden ook niet meer vanaf thuislocatie. Na weer gebeld te hebben werd ik niet geholpen, i pad wordt blijkbaar niet ondersteund dus ik moest het maar op het forum zoeken. Ik heb inmiddels alle handleiding wel ontvangen en ingezien maar die lossen het probleem niet op. Het ligt niet aan de i- pad, met mijn vorige xs 4 all abonnement nooit een probleem gehad.

Vandaag ontdekte op een andere locatie dat ik wel dat een nieuwe e-mail kan  opstellen en die verzenden  maar een reply op een zojuist ingekomen mail niet. Nogmaals probleem is dus alleen op andere locaties dan het huisadres en ik heb een geen 3G op mijn I pad ik moet verbinding met wifi maken.

Ik loop dus vast en ben heel benieuwd op iemand me kan helpen

met vriendelijke groet

Carola Smits

icon

Beste antwoord door JvanHuessen 25 oktober 2012, 12:52

Hoi Carola,

Ik heb zelf ook KPN en heb dezelfde problemen gehad.

Mijn oplossing is nu dat ik naast KPN ook een XS4ALL Pack abbonement heb.

XS4ALL Pack is een dienst van XS4ALL die je email, website, .... geeft zonder een ADSL of Glas aansluiting. (+/- 15 euro per maand). Zie http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/

Hierdoor kan je gebruik maken van de SSL / TLS dienst van XS4ALL mail servers.

Binnen mijn Outlook heb ik dan een account staan die voor ontvangen gebruik maakt van KPN mailserver gegevens, en voor verzenden gebruik ik dan de XS4ALL mailserver gegevens.

Ik verstuur dus mijn KPN mail via de XS4ALL mail servers met de beveiligde SSL /TLS verbinding, en dat werkt prima.

Misschien nog een extra optie :-)

MvG,

Jeroen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1
Badge
Je geeft jezelf al antwoord:

Zodra ik echter op locatie ben en gebruik maak van een daar aanwezige wifi verbinding kan ik wel e-mail ontvangen maar niet verzenden. Soms kan een foutmelding met 0x800 veel informatie geven als je even zoekt in google.

Heb je niet zo'n foutcode gekregen?

Jelly

dag Jelly

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik ontvang nu ook geen foutmelding met een code meer. Alleen check instellingen. Via een Hotspot lukt het wel.... riekt naar KPN monopolie. Googelen heeft wel opgeleverd dat KPN de server dicht zou zetten in geval met spam en dat is wat een helpdeskmedewerker mij ook vertelde. Alleen de alternatieve servernamen die hij gaf werken ook niet. Ik vind het echt heel vervelend en overweeg weer terug te gaan naar XS 4 all. Nooit problemen en altijd een antwoord via de helpdesk. Dat is dienstverlening.

Groet

Carola

Hoi Carola,

Je probleem heeft inderdaad te maken met spam en security.

KPN heeft de mail-servers beveiligd waardoor ze alleen verzonden mail accepteren als dit vanuit een vertouwde omgeving komt.

Voorbeelden van zo'n vetrouwde omgeving is bijvoorbeeld:

- een KPN ADSL verbinding.

- een KPN VDSL verbinding.

- een KPN HotSpot verbinding.

- een KPN mobiele 3G verbinding.

Je ziet al, eigenlijk alleen KPN omgevingen.

Dit is trouwens niet iets van KPN zelf, meerdere providers hebben deze beveiliging (zoals UPC en Ziggo).

XS4ALL doet de beveiliging anders, zij vertrouwen op een beveiligde verbinding (veilig protocol) tijdens het verzenden van email, door middel van SSL of TLS. Hierdoor is het dus wel mogenlijk om vanuit iedere internet verbinding te kunnen mailen.

Eigenlijk zou KPN ook deze functionaliteit moeten bieden.

Maar tot die tijd kan je alleen mail versturen als je dus bij iemand bent die ook KPN heeft.

Hoop je hiermee een stukje verder te hebben geholpen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Huessen.

Hoi Jeroen

Je bevestigt inderdaad wat ik al dacht enik baal er enorm van ik werk als zelfstandig adviseur en ik zit op heel veel locaties en niet allemaal met een kpn omgeving. als ik dit van te voren had geweten was KPN geen partij voor mij geweest en ik vind het ook echt niet van deze tijd. 

maar goed: dat is mijn frustratie :)

dank voor je antwoord en ik me beraden op alternatieven

groet

Carola

Hoi Carola,

Ik heb zelf ook KPN en heb dezelfde problemen gehad.

Mijn oplossing is nu dat ik naast KPN ook een XS4ALL Pack abbonement heb.

XS4ALL Pack is een dienst van XS4ALL die je email, website, .... geeft zonder een ADSL of Glas aansluiting. (+/- 15 euro per maand). Zie http://www.xs4all.nl/klant/service/pack/

Hierdoor kan je gebruik maken van de SSL / TLS dienst van XS4ALL mail servers.

Binnen mijn Outlook heb ik dan een account staan die voor ontvangen gebruik maakt van KPN mailserver gegevens, en voor verzenden gebruik ik dan de XS4ALL mailserver gegevens.

Ik verstuur dus mijn KPN mail via de XS4ALL mail servers met de beveiligde SSL /TLS verbinding, en dat werkt prima.

Misschien nog een extra optie :-)

MvG,

Jeroen.

Hoi Jeroen

super alternatief! dank ik ga me aanmelden

groet

Carola

Badge
Waarom biedt XS4ALL wel eigentijdse service en kunnen we anno 2014 met KPN onderweg niet emailen?
een andere optie is om je kpn email via gmail te laten lopen. Voordeel is dat je kunt verzenden via google, dus van waar je wilt. Bijkomend voordeel is dat je meteen een backup hebt van al je email. Gmail biedt zo'n beetje onbeperkte opslag daar waar KPN een veel kleinere inbox biedt.

Het is met net gelukt, hier de stappen in het kort.

maak een speciaal hiervoor een gmail adres aan of log in op je bestaande.

onder instellingen ga je naar accounts. Hier kies je eers 'nog een email adres toevoegen waar je eigenaar van bent' doorloop de stappen (ik heb alias uitgezet)

daarna ook 'je eigen po3 adres toevoegen' en de stappen doorlopen.

Nu kan ik met mijn KPN adres gebruik maken van de gmail server  smtp.gmail.com, user: naam@gmail.com en wachtwoord,  SSL-aan

werkt als een zonnetje.

succes!

groeten, Bart

BartKramer schreef op 13 jan '14 om 20:05u
een andere optie is om je kpn email via gmail te laten lopen. Voordeel is dat je kunt verzenden via google, dus van waar je wilt. Bijkomend voordeel is dat je meteen een backup hebt van al je email. Gmail biedt zo'n beetje onbeperkte opslag daar waar KPN een veel kleinere inbox biedt.

Het is met net gelukt, hier de stappen in het kort.

maak een speciaal hiervoor een gmail adres aan of log in op je bestaande.

onder instellingen ga je naar accounts. Hier kies je eers 'nog een email adres toevoegen waar je eigenaar van bent' doorloop de stappen (ik heb alias uitgezet)

daarna ook 'je eigen po3 adres toevoegen' en de stappen doorlopen.

Nu kan ik met mijn KPN adres gebruik maken van de gmail server  smtp.gmail.com, user: naam@gmail.com en wachtwoord,  SSL-aan

werkt als een zonnetje.

succes!

groeten, Bart

Ik heb dit toegepast en het werkt geweldig. Het is buitengewoon vreemd dat dit op deze manier moet

Reageer