Vraag

e-mail verzenden vanuit buitenland werkt plotseling niet meer

  • 28 March 2020
  • 10 reacties
  • 709 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds vandaag (28-3-2020) kan ik ineens geen mail meer verzenden met mijn telefoon via de Outlook app. Ontvangen kan ik ze nog wel en via webmail lukt het ook. Mijn (Telfort imap) account al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd volgens de instructies op de site maar niets helpt. Tot gisteren werkte het altijd prima. Ik zit nu in het buitenland dus weet niet of het in Nederland  nog wel werkt.ik krijg steeds onderstaande fout als ik een mail probeer te verzenden.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @dikkiedirk 

Vervelend, heb je al geprobeerd om de outlook-app te verwijderen en opnieuw te installeren? 

Ander vraagje : Gaat het niet toevallig om een hele grote e-mail? (b.v. diverse foto's)

Lukt het nog wel met gmail of zoiets? Kan een alternatief zijn als je persé iets naar iemand moet mailen…..

 

 

Reputatie 1

Via mijn Outlook.com mail adres kan ik nog wel verzenden. Ik ga Outlook er niet opnieuw opzetten want mijn agenda synct ook met mijn Outlook account en ik ben bang dat dan alles weg is ( heb ik al eerder gehad). Maar moet toch ook met mijn Telfort account lukken, of is er weer iets veranderd net als een paar jaar geleden, toen lukte het maanden niet omdat er zogenaamd een "verbetering" was doorgevoerd. Tot gisteren werkte het gewoon.

 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat je in ieder geval een e-mail de deur kan uitdoen. Zover ik weet is er onlangs niets gewijzigd, dan had het forum vol gestaan met meldingen en dat is dus niet zo. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @dikkiedirk welkom op het forum! Ik heb zoals @Noordzee geen bekende wijzigingen of grote problemen met e-mails op het moment.
Ik lees in je laatste bericht dat je het over een Telfort account hebt, begrijp ik het goed dat je met je thuis abonnement bij Telfort zit? Je kunt dan het beste bij Telfort zelf terecht. Zij hebben ook een forum!

Reputatie 1

Ik dacht dat mijn telefoon abo van Telfort in februari is overgegaan naar KPN???? Ook de Telfort app werkt niet meer dan lijkt het mij toch logisch dat je de vraag bij het kpn forum neerlegt , aangezien ik nergens op de KPN website een manier kon vinden om direct kontakt of via de chat (tenminste als je particulier bent) met een helpdesk te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +28

@dikkiedirk 

Jouw mobiel abonnement is inderdaad gewoon van KPN. 

Je kunt direct contact leggen met de helpdesk via de telefoon (0800-0402 of 1200 vanaf jouw mobiel) 

Per chat kan het ook :  

https://www.kpn.com/service.htm

Reputatie 7
Badge +20

Alle mobiele Telfort abonnementen zijn inderdaad over naar KPN inmiddels maar deze hebben geen mailadressen.
Ik maakte de aanname dat het om een Telfort E-mailadres ging, excuses! 
Mijn telefonische en chat-collega's kunnen hier het makkelijkst even met je meekijken denk ik.
Als je een KPN mailadres gebruikt op een voormalig Telfort mobiel abonnement zou het kunnen helpen de mailinstellingen op je toestel aan te passen van Telfort naar KPN. Je kunt deze vinden op de toestelhulp 
Ik heb ze hier ook nog even op een rijtje staan:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reputatie 7
Badge +20

Is het nog gelukt dit op te lossen @dikkiedirk?

Reputatie 1

Het gaat wel om een Telfort e-mail adres,maar aangezien mijn Telfort mobiel wel is overgegaan naar KPN en mijn Telfort thuis abo nog niet zal dit wel de nodige problemen geven. Maar sinds gisteren kan ik weer e- mail verzenden met mijn mobiel vanuit Portugal met mijn Telfort account, zonder dat ik iets aan de instellingen veranderd heb. Neem dus aan dat de fout toch bij de KPN lag,. Erg jammer dat Telfort overgezet wordt naar KPN, zal nog wel de nodige problemen geven ben ik bang. Ook jammer dat op de website van de KPN voor de particulier niet duidelijk is aangegeven hoe je de helpdesk kan bereiken. Je gaat steeds van " doe dit" naar "doe dat".

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat het weer werkt ! :thumbsup_tone3: