Beantwoord

E-mail werkt niet meer

  • 17 January 2020
  • 16 reacties
  • 239 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds twee dagen werkt mijn KPN e-mail niet meer, mijn wachtwoord is geblokkeerd en ik kan deze niet aanpassen. Het betreft een planet.nl  en kpnmail.nl account

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 19 February 2020, 17:35

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @quisp001! Hier help ik je graag mee. Waarom lukt het niet om het wachtwoord aan te passen? Als je het via deze pagina probeert met je klantnummer, lukt het dan om het wachtwoord aan te passen? Zo nee, wat gebeurt er dan precies? 

Hallo Sanne,

Omdat ik mijn klantnummer niet meer weet, ik heb dit account al sinds wxs. omdat ik geen rekeningen meer krijg op mijn nieuwe adres weet ik ook het klantnummer niet meer.

Reputatie 7
Badge +11

Je klantnummer is te vinden in:

  • MijnKPN, online (https://account.kpn.com/#/) of de App
  • De factuur, (maandelijks via de mail) of in MijnKPN
  • De omschrijving van de incasso op je bankrekening
Reputatie 7
Badge +17

Als je de inlog van je MijnKPN ook niet weet hierdoor raad ik je inderdaad ook aan om op de omschrijving van het incasso te kijken. Daar staat het klantnummer in vermeld, ik hoop dat het daarmee wel lukt! 

Maar ik heb deze E-mail only als gratis dienst dus krijg ik geen rekening, ik krijg steeds een nul factuur van een hetnet e-mail adres i.p.v. planet

Ik heb uiteindelijk mijn 10 cijferig klantnummer gevonden maar kan deze niet toevoegen bij mijn producten, ik krijg een foutmelding: De door u ingevoerde gegevens zijn niet herkend als product van KPN

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @quisp001 

 

vul dan je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Noteer dan het mailadres waar het om gaat bij ‘persoonlijke opmerking’.

Dan kan een moderator je helpen 😄

Reputatie 7
Badge +11

@quisp001 

 

Er is een landelijke storing zie https://forum.kpn.com/e-mail-10/kpn-webmail-zegt-dat-wachtwoord-fout-is-489038

Ik heb mijn profiel ingevuld

Hoi @quisp001 . Dat planet e-mail adres is zo te zien niet langer actief. Ik vind helaas ook geen e-mail only account terug. (ook niet op de postcode die je in je profiel hebt gegeven)

Kan het zijn dat deze ooit is aangevraagd op een andere postcode? Zo ja, kun je die in je profiel vermelden?

 

Hallo, ik heb het oude adres en postcode in mijn profiel gezet.

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Gek genoeg kan ik hier ook geen e-mail only op vinden. :confused:  Wanneer heeft het e-mail adres waar het om gaat voor het laatst gewerkt? Met andere woorden, wanneer heb je er voor het laatst een e-mail mee verstuurd/ontvangen? Het klantnummer dat in je profiel staat, is dit ook het klantnummer wat je op de €0,- factuur vond? Zo nee, wil je in je profiel dan het klantnummer van deze factuur zetten? Ook noemde je dat op deze factuur een hetnet e-mail adres stond, zou je deze ook nog in je profiel willen zetten? Ik hoop dat ik je e-mail account dan kan vinden! 

Laat maar Sanne, dank je wel voor de moeite, ik heb dit account al bijna 30 jaar en ineens werkt het niet meer. Ik laat al mijn contacten wel weten die ik in 30 jaar heb opgebouwd dat ik deze e-mail adressen niet meer gebruik.

Reputatie 7
Badge +17

Excuses voor de late reactie @quisp001! Ik heb inmiddels gevonden waar dit door komt; de gratis e-mail only mailboxen zijn vervallen per 1 februari. We hebben hier ook een mail over verstuurd met de titel ‘Toegang tot uw e-mailbox houden’. Je had daarbij de mogelijkheid om het e-mail adres aan je internetaansluiting/abonnement van KPN te koppelen. Wanneer je geen vaste diensten van KPN had kon je ervoor kiezen om een e-mail only abonnement te nemen voor €7,50 per maand, die zou het eerste jaar dan gratis zijn geweest. Deze mail is eind vorig jaar verstuurd. Ik heb nu een melding doorgezet naar mijn collega's hierover met het verzoek om de e-mail toch weer te activeren indien mogelijk. Zij zullen hierover contact met je opnemen, ik heb hierbij het 06-nummer opgegeven (eindigend op 668) en het gmail e-mail adres wat bij ons bekend was. Ik hoop dat er snel contact is en dat het nog hersteld kan worden! 

Reputatie 7
Badge +17

Nog een terugkoppeling @quisp001, ik heb gekeken hoe het ervoor staat met de melding, maar deze lijkt niet opgepakt te worden. Ik heb nagekeken waarom dit niet is gebeurd en heb gevonden dat er op 1 november contact is geweest met onze afdeling opzeggingen om het gratis e-mail abonnement stop te zetten. De datum waarop dit zou gebeuren is 1 december, daarna kun je het e-mail adres nog ongeveer 1 maand gebruiken. Vandaar dat het halverwege januari niet meer werkte, het abonnement is stopgezet. Je hebt hier als het goed is twee weken voordat het e-mail adres definitief verwijderd was ook nog bericht over ontvangen. 

Ontzettend balen dat je nu niet meer in het account kan, zeker als je het al 30 jaar gebruikte, maar het is dus met een reden stopgezet. Een alternatief wat je kunt overwegen is om vrienden of familie met een KPN abonnement op de vaste diensten te vragen of je bij hen een e-mail alias aan mag maken voor het e-mail adres wat je nu niet meer kunt gebruiken. Zo kun je er toch gebruik van blijven maken. Weet wel dat dit e-mail account dan onder de diensten van je familie of vrienden valt en zij dus ook toegang tot je e-mail kunnen krijgen (het wachtwoord kunnen wijzigen via hun MijnKPN bijvoorbeeld). Mocht dit echter geen probleem zijn, of mochten het mensen zijn die je vertrouwt, dan is dit hopelijk een optie. :slight_smile:

Ik heb hier nooit bericht over gekregen. Jammer…..

Reageer