Beantwoord

E-mailadres kwijt

  • 14 April 2019
  • 10 reacties
  • 1072 keer bekeken

Goedendag,
Jaren geleden was ik betaald lid van clubs van hetnet en had daar een hetnet adres. Ik heb een website en alle tools waren daaraan verbonden. Toen clubs opgeheven werd, raakte ik ook m’n hetnet adres kwijt en kon ik er niet meer inkomen. Dit ontdekte ik pas later en heb er toen langdurig contact over gehad met een duur betaald nummer. Nu ik wat verder ben, schijnt er zoveel aan dat adres gekoppeld te zijn, dat ik nergens meer in kan. M’n grote hoeveelheid iPod muziek die ik kocht via iTunes, m’n Paypal etc etc. Kan ik mijn adres nog terug krijgen, want ben enorm gedupeerd!

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 April 2019, 16:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Summer64
Ben je nu nog wel KPN klant met ook nog een KPN e-mail account?
Dan kan je kijken of je het HetNet adres als e-mail alias daaraan kan toevoegen.
Hopelijk is dat HetNet adres niet sindsdien door iemand anders in gebruik genomen.

Als je geen KPN klant (meer) bent wordt het lastig (onmogelijk 🤔).
Hoi RBxx, nee, ik heb alleen mobiel van KPN 😔 het is toch te erg voor woorden dat je een mailadres zomaar kwijt raakt op deze manier. Je hele hebben en houwen staat eraan gekoppeld. Gebruikte hem al zo’n 15 jaar 🥺 Ik heb zelfs nog Zonnet en Versatel adressen die ik nog steeds in kan en die zijn ouder dan dat hetnet adres 😏 Wat bedoel je met hopelijk is het adres niet door iemand anders in gebruik genomen? Dan zouden zij dus al mijn mail ontvangen 😱
Reputatie 7
Badge +21
Het "alleenrecht" op een KPN emailadres eindigt als je het zelf uit je account verwijdert, of bij beëindiging van het contract waaronder het viel.
Er wordt nog eerst een reservering van 3 maanden op het email adres gezet, maar daarna kan het (door iedereen) opnieuw worden geclaimd.

Binnenkort reageert hier een KPN moderator, die (uiteraard) verder kan kijken dan ik (een KPN klant).
Fijn dat er nog iemand naar gaat kijken, maar betekent dat, dat de evt nieuwe eigenaar dan de mail ontvangt als ik bij probeerde in te loggen bij Paypal? Ik heb daar wel eens wachtwoord opvragen geklikt, waar komt die mail dan terecht? 😱
Reputatie 7
Badge +21
Helaas is het antwoord: JA, de evt. nieuwe eigenaar/gebruiker van het email adres ontvangt die mail.
Reputatie 7
Heb je al geprobeerd om dat email adres via https://email.kpn.com als alias onder één van jouw huidige emailaccounts vast te leggen?
Het lijkt alsof je alleen @kpnmail.nl adressen als alias kunt vastleggen, maar door gewoon het hele @hetnet.nl adres in te geven kan je die ook vastleggen.

Edit: Ik zie dat je geen KPN abonnement meer hebt en dan gaat dat dus niet werken.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @wjb dit had ik al gevraagd:

Ben je nu nog wel KPN klant met ook nog een KPN e-mail account?

Hoi RBxx, nee, ik heb alleen mobiel van KPN
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Summer, welkom op het forum! In de basis is het antwoord al gegeven. Als je geen klant meer bent bij ons komt ook je mailadres te vervallen. Na de drie maanden reservering kan iemand anders het adres dan ook aanmaken. Hoe waarschijnlijk dat is hangt een beetje van het adres af. Iets als a.jansen zal sneller weer in gebruik zijn als 123supertofadres123. Persoonlijke anekdote: ik kon vorig jaar nog mijn oude mailadressen die ik tien jaar geleden bij m'n abonnement had nog weer aanmaken :)

Wat ik in ieder geval kan doen is checken of je oude mailadres bij iemand in gebruik is. Vul daarvoor het adres op je forumprofiel in onder 'persoonlijke opmerking'.

Als het adres nog beschikbaar is, dan kunnen we regelen dat je deze weer kunt gaan gebruiken. Een mailadres is niet aan een mobiel abonnement te koppelen. We bieden echter ook de mogelijkheid tot een e-mail only abonnement. Dit kan normaal alleen als je een regulier abonnement hebt en dat wilt opzeggen. Dan kunnen we zorgen dat het op te zeggen abonnement omgezet wordt in een e-mail only. Maar daar is af en toe een workaround voor mogelijk. Maar, laten we eerst kijken of je adres überhaupt nog vrij is 🙂
Oh hier is m’n vraag 🙄 maar had bovenstaande reacties niet gezien, noch een mail ontvangen dat er reacties waren. Ik heb nooit een KPN adres gehad, ben alleen gestopt als VIPPER bij clubs.nl, maar als niet VIPPER had ik dat adres al en begrijp het laatste bericht niet. Er hangen belangrijke zaken aan dat mailadres, dus hem ergens openbaar plaatsen maakt me angstig, want hoeveel mensen zien mijn forumprofiel wel niet... Bovendien heeft u het over een abonnement en ik begrijp dat dat geld gaat kosten. Ik ben minima en heb amper geld om te eten, laat staan voor een extra abonnement. Begin een beetje in paniek te raken nu.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Summer, Erik is een weekje vrij, daarom krijg je van mij reactie. Alle vakjes in je profiel met "privé" er achter zijn alleen door jou en ons (KPN medewerkers) inzichtelijk.

Zonder een vast KPN abonnement kunnen we het e-mailadres helaas niet herstellen. Als je kennissen hebt met een KPN abonnement voor thuis die je hierbij willen helpen, kunnen zij een nieuwe mailbox aanmaken en het @hetnet.nl adres daaraan toevoegen via KPN mail settings. Dat is de enige workaround die ik zo zie. Je kunt het e-mailadres dan tijdelijk gebruiken om je gegevens bij Paypal/iTunes te wijzigen en daarna weer opheffen. Als dat geen optie is ben ik bang dat het e-mailadres niet meer is te herstellen.