Beantwoord

E-mailadressen @kpnmail.nl

  • 27 July 2020
  • 24 reacties
  • 1131 keer bekeken

De mailadressen zijn niet persoonlijk maar maken deel uit van een bedrijf. Hierdoor zijn ze niet binnen Microsoft te gebruiken. Dit is een vreemde zaak daar andere providers geen problemen veroorzaken.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 September 2020, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Telco, welkom hier. 

Wat bedoel je precies met gebruiken binnen Microsoft? Bedoel je Outlook? 

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Alex_P , ik denk dat Telco het volgende bedoelt. Het is niet mogelijk om een Microsoft account aan te maken met een kpnmail.nl emailadres. Dan krijg je te horen dat het deel uit maakt van een bedrijf.

Toen ik laatst voor Youtube (mijn fout:stuck_out_tongue: : ik bedoel Skype) een nieuw (microsoft) account wilde maken, heb ik dat met een hetnet.nl emailadres gedaan. Dat mocht wel.

Reputatie 7
Badge +24

Voor YouTube (van Google dus) een Microsoft account aanmaken, dat klinkt heel raar 🤔

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Alex_P , misschien voor jou een goede actie om na te vragen, waar de ‘schuld’ ligt van deze blokkade. KPN of Microsoft….

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Alex_P , misschien voor jou een goede actie om na te vragen, waar de ‘schuld’ ligt van deze blokkade. KPN of Microsoft….

Heb ik zojuist gedaan. Ben ook benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Alex_P 

Heb je al terugkoppeling ontvangen?

Toevallig werd ik door dit topic herinnerd aan dit probleem. Ook daar probeert iemand een Microsoft account aan te maken met een kpnmail.nl adres. Kunnen KPN en Microsoft hier samen uitkomen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zelfs een Microsoft-account met een Planet-e-mailadres. Geen enkel probleem.

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zelfs een Microsoft-account met een Planet-e-mailadres. Geen enkel probleem.

Piet.

Dat klopt, het lukt ws. met alle ‘niet’-kpnmail adressen van KPN. Ook mijn Hetnet adres werkt prima.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ruud, de laatste reactie die ik heb is dat de persoon die dit in behandeling heeft niet aanwezig is in verband met zijn vakantie. Zijn out of office melding geeft echter niet aan tot wanneer, niet handig. We zijn nu bezig via een andere weg. Maar concreet weet ik dus nog niets.

Bij het maken een Microsoft account ivm installatie Office Professional ontvang ik de melding dat mijn e-mail adres een zakelijk of school e-mailadres is en daarom niet aangemaakt kan worden. 

Microsoft verwijst mij naar de provider (KPN) dat deze het e-mailadres op privé moet zetten. KPN zegt dat deze mogelijkheid niet bestaat. Ondertussen ruim een uur verder en niets opgeschoten. 

Het kan toch niet zo wijn dat ik een extra e-mailadres moet aanmaken voor het activeren van Office Professional? 

Wat is de oplossing?

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt Alex, ik wacht het af. In het hierboven door mij al genoemde topic komt je collega Thomas met een mogelijke verklaring: bedrijfs- , school- en werkgevers-adressen worden door Microsoft niet geaccepteerd omdat je die kwijt kan raken (bij verbreken van de ‘relatie’). Maar ja, andere KPN adressen zoals hetnet, wxs, planet e.d. vindt Microsoft wel goed. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Reputatie 7
Badge +24

Ja, ik zie het. Dat klinkt op zich wel aannemelijk, de vraag is dan waarom de andere extensies wel worden toegelaten. Ik voeg dit stukje informatie ook toe in mijn e-mailconversatie. Heb Thomas inmiddels ook gesproken, we werkten lekker langs elkaar heen. 

Reputatie 7
Badge +21

Heb Thomas inmiddels ook gesproken, we werkten lekker langs elkaar heen. 

@Alex_P om te voorkomen dat er drie moderators langs elkaar heen gaan werken, moet je misschien dit topic ook onder je hoede nemen :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +24

Dat topic bestaat nu niet meer, maar misschien was dat van @ReWe ? Want daar zie ik nu plots een reactie van tussen staan in dit topic.

Reputatie 7
Badge +24

@ReWe Ik heb het hier toegevoegd. Ik heb inmiddels ook een reactie. 

Deze optie is door ons dichtgezet, we hebben de extensies geclaimd als corporate e-mailadressen wat dus betekent dat je je niet meer mee kunt aanmelden. Dit vanwege een aantal privacyoverwegingen en zoals Thomas aangeeft vanwege alle problemen die kunnen ontstaan bij een overstap, je kunt dan niet meer je wachtwoord resetten. 

Dat de andere extensies nu nog wel werken hoort niet zo, dat is nog iets dat aangepast moet worden. Ik zou dus iedereen adviseren om die niet te gebruiken. 

Het makkelijkste is om een gratis Microsoft e-mailadres aan te maken om dit te gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +21

Dat de andere extensies nu nog wel werken hoort niet zo, dat is nog iets dat aangepast moet worden. Ik zou dus iedereen adviseren om die niet te gebruiken

Dat is een leuk advies, maar wat als je (zoals ik) al jaaaaren een hetnet.nl adres gebruikt voor een Microsoft account. Wordt dat gebruik dan met terugwerkende kracht onmogelijk??

Reputatie 7
Badge +24

Dat de andere extensies nu nog wel werken hoort niet zo, dat is nog iets dat aangepast moet worden. Ik zou dus iedereen adviseren om die niet te gebruiken

Dat is een leuk advies, maar wat als je (zoals ik) al jaaaaren een hetnet.nl adres gebruikt voor een Microsoft account. Wordt dat gebruik dan met terugwerkende kracht onmogelijk??

Nee, de registratie is geblokkeerd. Dat betekent dat dat daar simpelweg niet meer wordt geaccepteerd. Dat advies is specifiek gericht aan mensen die zich nu aanmelden. 

@ReWe Ik heb het hier toegevoegd. Ik heb inmiddels ook een reactie. 

Deze optie is door ons dichtgezet, we hebben de extensies geclaimd als corporate e-mailadressen wat dus betekent dat je je niet meer mee kunt aanmelden. Dit vanwege een aantal privacyoverwegingen en zoals Thomas aangeeft vanwege alle problemen die kunnen ontstaan bij een overstap, je kunt dan niet meer inloggen. 

Dat de andere extensies nu nog wel werken hoort niet zo, dat is nog iets dat aangepast moet worden. Ik zou dus iedereen adviseren om die niet te gebruiken. 

Het makkelijkste is om een gratis Microsoft e-mailadres aan te maken om dit te gebruiken. 

Dank voor het duidelijke antwoord. Jammer dat de helpdesk van KPN dat niet kan vertellen. Inmiddels een gmail adres aangemaakt. Wss gebruik ik dat verder nooit maar voor het Microsoft account een noodzakelijk alternatief. . Fijne avond en nogmaals dank. 

Reputatie 7
Badge +24

@ReWe Ik heb het hier toegevoegd. Ik heb inmiddels ook een reactie. 

Deze optie is door ons dichtgezet, we hebben de extensies geclaimd als corporate e-mailadressen wat dus betekent dat je je niet meer mee kunt aanmelden. Dit vanwege een aantal privacyoverwegingen en zoals Thomas aangeeft vanwege alle problemen die kunnen ontstaan bij een overstap, je kunt dan niet meer inloggen. 

Dat de andere extensies nu nog wel werken hoort niet zo, dat is nog iets dat aangepast moet worden. Ik zou dus iedereen adviseren om die niet te gebruiken. 

Het makkelijkste is om een gratis Microsoft e-mailadres aan te maken om dit te gebruiken. 

Dank voor het duidelijke antwoord. Jammer dat de helpdesk van KPN dat niet kan vertellen. Inmiddels een gmail adres aangemaakt. Wss gebruik ik dat verder nooit maar voor het Microsoft account een noodzakelijk alternatief. . Fijne avond en nogmaals dank. 

Snap ik, dit was echter best specifiek. Zoals je ziet heb ik dit ook flink na moeten vragen hier. Mijn excuses, maar ik ben wel blij dat het duidelijk is nu. 

Geldt dit ook voor tiscali.nl email-adressen?

Ik heb contact gezocht met Microsoft omdat een tiscali.nl-emailadres niet kan inloggen in Teams, maar wel een regulier, personal, Office 365 account is.

Microsoft geeft aan dat dit specifieke emailadres een business account is [hoe dan?] met weet ik veel hoeveel licenties van Dynamics, Power BI etc etc.

 

En waarom voert KPN deze handeling eenzijdig uit, zonder haar klanten hiervan op de hoogte te stellen? Dit soort emailadressen zijn toch persoonlijk en kunnen toch niet “zomaar” omgezet worden naar een business-account (waarbij de individuele klanten dan ook gelijk al hun (Microsoft)rechten en rollen kwijt zijn?

Dat de andere extensies nu nog wel werken hoort niet zo, dat is nog iets dat aangepast moet worden. Ik zou dus iedereen adviseren om die niet te gebruiken

Dat is een leuk advies, maar wat als je (zoals ik) al jaaaaren een hetnet.nl adres gebruikt voor een Microsoft account. Wordt dat gebruik dan met terugwerkende kracht onmogelijk??

Nee, de registratie is geblokkeerd. Dat betekent dat dat daar simpelweg niet meer wordt geaccepteerd. Dat advies is specifiek gericht aan mensen die zich nu aanmelden. 

...en waarschijnlijk ook met/bij een wachtwoord-reset.

Lekker dus KPN. #not

Kan en mag dit zomaar?

(ja, KPN- en alle andere overgenomen emailhosting, is “email on lease” - en dus niet van jou, maar toch...)

Reputatie 7

@Alex_P, Waarom zijn de domeinen voor abonnees zoals @kpnmail.nl, @planet.nl, @hetnet.nl, etc. als corporate e-mailadressen geclaimed? Het is toch wel vervelend voor abonnees dat zij hun KPN e-mailadres niet (meer) kunnen gebruiken als e-mailadres voor een Microsoft account.

Gelukkig had ik mijn @planet.nl adres al gebruikt voor mijn privé Micorsoft account waardoor ik hier geen last van heb.

Reputatie 7
Badge +24

Het fijne ervan weet ik niet, het is gedaan omdat er bij nieuwe aanmeldingen privacy issues optraden waar KPN niet achter stond. Iets wat bij de huidige niet speelt. Bijkomend voordeel is dat er bij een overstap geen problemen optreden, maar dat speelt minder hard mee. Vervelend is het wel, maar dit zal wel zo blijven. 

 

Het fijn ervan weet ik niet, het is gedaan omdat er bij nieuwe aanmeldingen privacy issues optraden waar KPN niet achter stond. Iets wat bij de huidige niet speelt. Bijkomend voordeel is dat er bij een overstap geen problemen optreden, maar dat speelt minder hard mee. Vervelend is het wel, maar dit zal wel zo blijven. 

 

Lijkt mij meer van “policy” communiceren i.p.v. volledig afsluiten om überhaupt een Microsoft account te kunnen maken,

Op zich zijn dit toch “persoonlijke” mailadressen (weliswaar “on lease”, maar toch), en staan los van het KPN-domein/-medewerkers. En dit mensen moeten dan simpelweg maar een Microsoft-account aanmaken - en dit aan iedereen in hun netwerk/persoonlijke kring gaan communiceren, omdat KPN haar zaakjes niet op orde heeft?

Erg vreemd allemaal deze gang van zaken. 't Maakt meer kapot dan je lief is. En komt op mij over dat er niet echt goed over nagedacht is en/of de consequenties zijn overzien; meer paniekvoetbal i.p.v. structurele oplossing zoeken.