Beantwoord

e-mailadressen werken niet meer.

  • 7 June 2021
  • 21 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, sinds enkele dagen kan ik niet meer inloggen in mijn web mail email account.

Tevens werkt de email van mijn vriendin ook niet meer.

In Mijn-Kpn staat wel het adres maar ik kan er niks mee.

Als ik druk op password veranderen krijg ik een heel andere email naam de zien , iets van ACHTERNAAM-789546.

Als ik hiervan het password verander kan ik er wel in met Webmail, maar dot is niet van mijn en er staat ook niks in.

 

AUB Help!!!

 

Met de vriendelijke groeten.

Vincent Hesseling

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 June 2021, 11:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 1


Helaas heb ik precies hetzelfde, ik wacht al dagen tot dat de back office terug belt.



Admin: reactie verplaatst naar eigen topic [originele topic]

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @vhesseling, welkom op het forum! We hebben je losse reactie in het andere topic even hier naartoe verplaatst.

Gebaseerd op je startbericht zou mijn eerste denkrichting iets zijn als dat het mailadres een alias is van dat achternaam-nummer adres dat je ziet. In dat geval is het wachtwoord van dat achternaam-nummer adres ook het wachtwoord van het andere mailadres. En kun je inloggen op de webmail met je originele mailadres en het nieuwe wachtwoord. Maar met de aanvulling nu dat blijkbaar de back office hier mee bezig is, kan het ook zijn dat er wel wat aan de hand is. Dus ik wil graag even meekijken. Je hebt je forumprofiel al ingevuld, waardoor ik dat ook gelijk heb kunnen doen. 

 

Wat ik zie is dat er inderdaad een ticket was, die is inmiddels ook al weer afgesloten. Je hebt een e-mailacount met inderdaad de opbouw achternaam-nummer@kpnmail.nl. Dat is je hoofdmailaccount, een die standaard wordt aangemaakt bij het aanmaken van je abonnement., Onder dat mailaccount zitten twee aliassen, beide met de opbouw initiaalachternaam@kpnmail.nl. Dat zijn dan de twee mailadressen van jou en je vriendin die jij bedoelt. Beide aliassen zijn actief en zien er hier goed uit. 

Een alias is in feite niets anders dan een andere naam voor dezelfde mailbox. Beetje het idee dat je een brievenbus bij de weg hebt staan en ook nog een brievenbus in je deur hebt. Twee manieren om post te ontvangen, maar ze komen wel bij hetzelfde huis uit. 

Dit betekent dan dus ook, wat ik hierboven al zei, dat het wachtwoord ook hetzelfde is. Dus zowel achternaam-nummer als beide intiiaalachternaam adressen delen hetzelfde wachtwoord. Je kunt dat wachtwoord beheren door, met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com. Daar zie je dan het achternaam-nummer adres. Die kun je aanklikken en dan zie je op de volgende pagina bovenaan de optie om het wachtwoord te wijzigen, en onderaan de aliassen die bij deze mailbox horen. Daar vind je dan dus de beide initiaalachternaam adressen.

 

Voor de webmail geldt dan dat je kunt inloggen met al die adressen, in combinatie met hetzelfde wachtwoord, en dat je dan in alle gevallen dezelfde mail zou moeten zien. Als de webmail leeg is, terwijl hij dat voorheen niet was, dan is er iets met de mail gebeurt die er wel was. Meestal is dat dan dat een van de adressen met POP3 ingesteld staat in een mailprogramma op een computer of mobiel apparaat. Als daar dan de mailapp wordt geopend, wordt alle mail uit de webmail gedownload. Het staat dan niet meer in de webmail. 

Reputatie 1

Nou ik ben erg teleurgesteld in Kpn, en ben alles kwijt wat er in mijn web mail had staan.

Door een fout bij hun zijn de accounts op 1 of andere manier losgekoppeld, en kon ik er niks meer mee doen.

Tevens heb ik er een email adres bijgekregen die ik zelf niet heb aangemaakt.

Na 5 dagen bellen, heeft de back office alles weer aan elkaar gekoppeld en al mijn contacten email zijn weg en kunnen ze ook niet meer terug krijgen.

Dus ik ben het vertrouwen in KPN helemaal kwijt, tevens heb ik van een insider(ex Technische medewerker) gehoord dat hun data base ook corrupt is en dat de back office deels bezet is door mensen met te weinig kennis van zaken.

Dus dit alles heeft me doen besluiten om weg te gaan bij Kpn, immers blijkt dat ik niet kan vertrouwen op hun systemen.

Met de vriendelijke groeten.

Vincent Hesseling

Reputatie 1

Hoi @vhesseling, welkom op het forum! We hebben je losse reactie in het andere topic even hier naartoe verplaatst.

Gebaseerd op je startbericht zou mijn eerste denkrichting iets zijn als dat het mailadres een alias is van dat achternaam-nummer adres dat je ziet. In dat geval is het wachtwoord van dat achternaam-nummer adres ook het wachtwoord van het andere mailadres. En kun je inloggen op de webmail met je originele mailadres en het nieuwe wachtwoord. Maar met de aanvulling nu dat blijkbaar de back office hier mee bezig is, kan het ook zijn dat er wel wat aan de hand is. Dus ik wil graag even meekijken. Je hebt je forumprofiel al ingevuld, waardoor ik dat ook gelijk heb kunnen doen. 

 

Wat ik zie is dat er inderdaad een ticket was, die is inmiddels ook al weer afgesloten. Je hebt een e-mailacount met inderdaad de opbouw achternaam-nummer@kpnmail.nl. Dat is je hoofdmailaccount, een die standaard wordt aangemaakt bij het aanmaken van je abonnement., Onder dat mailaccount zitten twee aliassen, beide met de opbouw initiaalachternaam@kpnmail.nl. Dat zijn dan de twee mailadressen van jou en je vriendin die jij bedoelt. Beide aliassen zijn actief en zien er hier goed uit. 

Een alias is in feite niets anders dan een andere naam voor dezelfde mailbox. Beetje het idee dat je een brievenbus bij de weg hebt staan en ook nog een brievenbus in je deur hebt. Twee manieren om post te ontvangen, maar ze komen wel bij hetzelfde huis uit. 

Dit betekent dan dus ook, wat ik hierboven al zei, dat het wachtwoord ook hetzelfde is. Dus zowel achternaam-nummer als beide intiiaalachternaam adressen delen hetzelfde wachtwoord. Je kunt dat wachtwoord beheren door, met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com. Daar zie je dan het achternaam-nummer adres. Die kun je aanklikken en dan zie je op de volgende pagina bovenaan de optie om het wachtwoord te wijzigen, en onderaan de aliassen die bij deze mailbox horen. Daar vind je dan dus de beide initiaalachternaam adressen.

 

Voor de webmail geldt dan dat je kunt inloggen met al die adressen, in combinatie met hetzelfde wachtwoord, en dat je dan in alle gevallen dezelfde mail zou moeten zien. Als de webmail leeg is, terwijl hij dat voorheen niet was, dan is er iets met de mail gebeurt die er wel was. Meestal is dat dan dat een van de adressen met POP3 ingesteld staat in een mailprogramma op een computer of mobiel apparaat. Als daar dan de mailapp wordt geopend, wordt alle mail uit de webmail gedownload. Het staat dan niet meer in de webmail. 

Hallo Erik, Fijn dat je reageert. 

Helaas is zijn alle mails en mappen met mails weg, Ik dacht bij KPN in de cloud zal het wel veilig zijn.

Volgens de mensen die ik van Kpn gesproken heb blijkt dat er nergens niks word geback upt, wegens 1 of andere persoons-privacy-wet.

Slechte zaak vind ik dat,tevens blijkt de datebase van kpn ook niet betrouwbaar te zijn heb ik van een ex insider gehoord. Hij waarschuwde mij al dat alles waarschijnlijk weg zou zijn.

Ik zit midden in een renovatie(offertes en contact personen) van een huis en zit ook met de afhandeling van mijn overleden vader, ook al die mail zijn weg.

KPN BEDANKT!!!!!

Zelf ben ik ook te naief geweest om te veel op KPN te vertrouwen. Ik had eerder alles moeten back-upen .De laatste keer was in nov,2020.

 

Met de vriendelijke groeten.

Vincent Hesseling.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je reactie, @vhesseling. Ah, dat ze weg zijn geweest kan ik op dit moment niet meer inzien omdat ze nu weer actief onder jouw abonnement staan. Maar dat verklaart dan inderdaad wel waarom alle mail weg is. Het klopt dat we geen back-up optie bieden. Maar, gezien de belangrijke mails die je nu kwijt bent ga ik toch even navragen of we hier nog iets aan kunnen doen. Ik kom daar morgen bij je op terug. 

Reputatie 1

Dank voor je reactie, @vhesseling. Ah, dat ze weg zijn geweest kan ik op dit moment niet meer inzien omdat ze nu weer actief onder jouw abonnement staan. Maar dat verklaart dan inderdaad wel waarom alle mail weg is. Het klopt dat we geen back-up optie bieden. Maar, gezien de belangrijke mails die je nu kwijt bent ga ik toch even navragen of we hier nog iets aan kunnen doen. Ik kom daar morgen bij je op terug. 

Hallo, Dat is fijn, alvast bedankt voor de moeite.

Met de vriendelijke groeten.

Vincent Hesseling.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen, @vhesseling, voorzichtig positief nieuws. Het zou mogelijk moeten zijn om nog wat van je mail terug te kunnen halen. Ik heb daar nu dan ook een verzoek voor ingediend. Zodra ik daar verdere reactie op heb of het inderdaad lukt/gelukt is kom ik hier weer bij je terug. Dat kan een dag of wat duren, maar ik hoop morgen meer te kunnen vertellen.

Reputatie 7
Badge +10

@vhesseling :

Misschien heb je nog iets aan het volgende:

Ik persoonlijk heb (op mijn laptop) een emailprogramma met 2 accounts. Van die accounts werkt er één met POP en het andere account werkt met IMAP. Beide accounts wijzen naar hetzelfde (KPN) emailadres. Bij dat POP account heb ik een optie aangevinkt waardoor het emailprogramma een kopie van de emails op de (KPN) server laat staan. Op deze manier heb ik altijd een kopie van alle emails op mijn laptop staan als er iets mis gaat op de KPN server.

Reputatie 1

Hallo Willy.

 

Dank je wel voor je tip.

 

Met de vriendelijke groeten.

Vincent.

Reputatie 1

Goedemorgen, @vhesseling, voorzichtig positief nieuws. Het zou mogelijk moeten zijn om nog wat van je mail terug te kunnen halen. Ik heb daar nu dan ook een verzoek voor ingediend. Zodra ik daar verdere reactie op heb of het inderdaad lukt/gelukt is kom ik hier weer bij je terug. Dat kan een dag of wat duren, maar ik hoop morgen meer te kunnen vertellen.

Hallo Erik, dat zou geweldig zijn.

Ik heb de laatste tijd zoveel tegenslagen gehad dat ik er zowat scheel van kijk, dus iets positief kan ik goed gebruiken.

Bedankt voor de moeite!!

Met de vriendelijke groeten.

Vincent Hesseling

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @vhesseling, hier ben ik weer. Ik heb nog geen definitieve reactie terug. Gezien het weekend verwacht ik dan ook niet eerder dan maandag meer nieuws. Dus ik kom er dan bij je op terug. 

Reputatie 1

Hallo @vhesseling, hier ben ik weer. Ik heb nog geen definitieve reactie terug. Gezien het weekend verwacht ik dan ook niet eerder dan maandag meer nieuws. Dus ik kom er dan bij je op terug. 

Hallo Erik

Ik ben vandaag gebeld door iemand van de Kpn klachten afhandeling, voor het re-activeren van mijn emails wat men 1 week geleden al gedaan is.

En met de melding dat mijn emails waren opgeheven en ik zou hier 2 mailtjes van hebben gehad.(nooit gehad)

Deze medewerker werd wel light geïrriteerd toen ik zei dat ik nooit zoń mail heb gehad.

En tevens melde deze medewerker nog eens dat daarom alle emails weg zijn en ook dat deze niet meer terug te halen zijn.

Dus ben door dit telefoon gesprek niet veel wijzer geworden en ze hebben me niet kunnen helpen.

Met de vriendelijke groeten.

Vincent

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @vhesseling. Ik was gisteren afwezig waardoor ik hier nu pas op terugkom. Fijn dat er contact met je is geweest, maar jammer dat dit niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Ik ga dit controleren bij de achterliggende afdeling. Want dit is niet het type contact wat ik verwacht had vanuit mijn verzoek richting hen. 

Reputatie 1

Dus weer 1 week verder en nog niks gehoord.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ja! Het heeft een poos geduurd, maar ik heb een update, met goed nieuws, @vhesseling!

Mijn aanvullende mail richting de afdeling was per abuis op afgehandeld gezet waardoor het wat langer duurde voor zij er bij mij op terugkwamen. Maar zojuist heb ik de bevestiging gekregen dat het gelukt is om een back-up van je mails terug te zetten. Als je nu inlogt op de mailboxen zou je alle verdwenen mail weer moeten kunnen zien.

Reputatie 1

Insane!!!!

Reputatie 1

Hoe kan dat dan?

Reputatie 1

Ik ga meteen naar huis moet alles te back uppen 

Reputatie 7
Badge +30

Ik maak hieruit op dat je inderdaad de belangrijke mails weer terug hebt, fijn :)

 

In de basis wordt er een back-up bijgehouden van mail op onze servers. Maar dat is een algemene back-up, van alles. Zonder dat het aan specifieke klantnummers en accounts gekoppeld is. En het is ook variabel in hoever hij teruggaat en hoe vaak het gedaan wordt. Wat betekent dat we wel, als het heel belangrijk is, kunnen kijken naar wat we kunnen terugvinden per mailadres, maar dat is handwerk. En daarom bieden we het ook niet als een optie aan, en kunnen we ook niet garanderen dat we alles kunnen terughalen.

Reputatie 1

Hallo Erik.

Ik heb het meeste wel terug, ik krijg wel de indruk dat alles door elkaar staat.

Bedankt daarvoor.

Heb jij nog een idee waarom ik de mail niet kan downloaden naar outlook?

Outlook probeert het wel maar het lukt niet echt, Outlook blijft op =-50 procent hangen.

Ik heb geprobeerd de meeste onbelangrijke mail te verwijderen maar dan nog lukt het niet?

Ik heb geen idee wat ik hier aan moet doen.

Met de vriendelijke groeten.

Vincent Hesseling.

 

Reputatie 7
Badge +30

Outlook is wat problematisch in combinatie met mailaccounts van derde partijen. Dit is ook iets waar Microsoft van op de hoogte is en aan werkt. Ik verwacht dat het daar mee te maken heeft. Wat je zou kunnen proberen is het account instellen in een ander los mailprogramma (bijvoorbeeld Thunderbird) of webmailclient (bijvoorbeeld Gmail) en daar de mail in downloaden.