Beantwoord

e-mails importeren van oude computer, maar niet in webmail

  • 20 January 2019
  • 3 reacties
  • 135 keer bekeken

Op mijn oude computer staan e-mails van jaren terug. Op mijn nieuwe computer heb ik deze geïmporteerd, maar dan worden ze ook direct in m'n KPNwebmail geïmporteerd. Dan is het postvak natuurlijk meteen vol, dus dat moet niet. Maar als ik die geïmporteerde mappen uit webmail verwijder, zijn ze ook meteen weer van m'n computer verdwenen!
Ik vermoed dat het te maken heeft met de instelling als IMAP account. Dat is handig, omdat ik ook veel mail lees vanaf m'n telefoon. Maar het vreemde is dat ik tot voor kort, met m'n oude computer, ook datzelfde IMAP-account had, maar toen stonden al die oude mails alleen op m'n computer en niet in m'n webmail.
Hoe los ik dit op? Ergens een vinkje uitzetten ofzo?

Ik hoor graag suggesties!
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 January 2019, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi MarGeir, welkom! Het heeft inderdaad te maken met IMAP, het synchroniseren van de mail is daarin een kernpunt. Ik vermoed dat het met de vorige computer niet zo was omdat de mails net in een iets andere plek stonden.

Wat je kunt doen is in je e-mailprogramma je mailaccount nog een keer toevoegen, alleen dan ingesteld als POP. Zorg dat je dan in de instellingen aanvinkt dat mail op de server achter moet blijven bij het downloaden. Je kunt dan hier je oude mail importeren. Die blijft dan op je computer voor je beschikbaar zonder ook weer binnen te komen op de webmail. Daarnaast kun je het op deze manier ingestelde account als een back-up gebruiken door daar periodiek je e-mail in te downloaden.
Beste Erik,
Het werkt! Dankjewel. Het was nog even puzzelen, maar het is nu gelukt.
Reputatie 7
Badge +30
Mooi zo, goed om dat te horen 🙂