e-mails kwijt

• 4 juni 2014
  • 7 reacties
  • 3212 keer bekeken

Hallo,

Ik ben een heleboel mailtjes kwijt op de webmail.

Ik gebruik outlook 2013 IMAP. Misschien komt het hierdoor?

Zijn mijn verdwenen mailtjes nog terug te halen?

En kan ik outlook 2013 beter met POP3 instellen?

Bedankt!

7 reacties

Reputatie 7
Dag Marloes, welkom op het forum!

E-mails verdwijnen meestal niet "zomaar". Ik gebruik ook al enige tijd Outlook 2013 met IMAP; daarnaast ook de Windows 8 Mail app en de Mail app op Windows Phone 8, eveneens via IMAP. Ik ben voor zover ik weet nog geen mailtjes kwijt geraakt. Heb je al eens in je verwijderde items gekeken (ook in de prullenbak op webmail.kpnmail.com)?

Heb je IMAP zo ingesteld dat mailtjes direct op de (KPN) server verwijderd worden zodra je ze met Outlook 2013 ophaalt? Zo ja, dan kun je dat beter zo instellen dat daar een paar dagen (weken) vertraging inzit. Ze blijven dan nog enige tijd op de server staan en Outlook houdt zelf bij welke e-mails al zijn opgehaald en welke niet.

Reputatie 7
Badge +8
outlook heeft waarschijnlijk oudere mail lokaal op je computer gearchiveerd en/of via outlook.com gesynchroniseerd, daar kan kpn webmail niet bijkomen. bij kpn krijg je slechts 500mb imap. 

het beste is om gewoon compleet via https://outlook.com te werken als webmail oplossing. die kun je ook instellen om je imap te syncen of pop op te halen. pop werkt ook prima, alleen duurt dat soms wat langer (minuten) voordat je mail binnen krijgt.

Reputatie 7
Glen,

Leg mij ff uit hoe je outlook.com via IMAP synct met kpnmail. POP vind ik hiervoor wel op outlook.com, IMAP niet. Zoals ik hierboven al aangaf lukt het wel met de Mail app (Windows 8.1 Pro, Windows Phone 8.1) en Outlook 2013 (Windows 8.1 Pro en Windows RT 8.1).

Reputatie 7
Badge +8
dat kun je doen via mail.live.com/ol/Mail.mvc?rru=imp&n= 

alles over het instellen van mail via outlook kun je hier lezen, ook de juiste imap en smtp adressen, als je vervolgens smtp client wilt syncen met outlook/hotmail/live/msn/ect mailboxen!!. ik geloof dat het microsoft's bedoeling is dat je werkt met EAS (Exchange Active Sync) in hun apps, als dat niet werkt met imap of pop welke je het prettigste vind.

Reputatie 7
Hey Glen,

Voor zover ik dat heb geprobeerd is dat zo te zien alleen een éénmalige import van je mail. Als je continue wilt sync'en moet dat helaas nog via POP. Dit i.t.t. Outlook 2013 en de Mail apps waar je wel een IMAP-account voor kpnmail kunt instellen.

Reputatie 7
Badge +8
je hebt gelijk, het blijkt om een eenmalige import te gaan, weer lame van MS, maar wel begrijpelijk, die willen gewoon dat je hun diensten gaat gebruiken. 

enige nadeel is dat ISP providers zoals kpn geen smtp verkeer buiten het netwerk toestaan om misbruik te voorkomen, outlook lost dat op door "names" het kpn adres te verzenden, een ontvanger ziet dus wel je outlookadres, maar een reply gaat gewoon naar je kpn mail, wat outlook weer ophaalt.

kortom (van oorsprong darpa) mail is eigenlijk hopeloos ouderwets aan het worden, we hebben snel betere en veiligere protocollen nodig.

Reputatie 7
Ik heb al lang geleden afgeleerd standaard het e-mailadres te gebruiken dat je van een ISP krijgt. Het zorgt ervoor dat je heel veel problemen hebt als je eens zou willen switchen. Daarom gebruik ik dat soort e-mailadressen eigenlijk alleen nog maar voor communicatie met de ISP zelf (zoals rekeningen, acties en het forum).

Reageer