Beantwoord

E-mails verzonden door een hotmail account komen niet aan op mijn kpn account

  • 24 January 2020
  • 17 reacties
  • 683 keer bekeken

E-mails verzonden door een hotmail account komen niet aan op mijn kpn account.

Zelfs mijn eigen hotmail account komt niet aan.

ook in de spamfilter is niets te vinden.

Hoe komt dat?

Rudolf

icon

Beste antwoord door Duursuur 29 January 2020, 12:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

En andersom ? Lukt dat wel? 

Probeer eens een e-mail van jouw eigen KPN-account te beantwoorden in Hotmail? 

Ik neem aan dat je gecheckt hebt dat jouw e-mailboxen niet (bijna) vol zitten. 

 

Bedankt voor je suggestie, maar ?

Versturen naar mijn Hotmail account werkt wel, maar vanuit Hotmail beantwoorden werkt niet.

Ik heb overigens het idee dat ik van meerdere accounts geen mails binnen krijg en waarschijnlijk zijn het mails van een account dat mij voor de eerste keer een mail stuurt..

Reputatie 7
Badge +28

@Duursuur 

Ik ben gaan zoeken in eerdere topics. Probeer dit eens : 


Gebruik je POP of gebruik je IMAP?
Gebruik je misschien poort 110? 
Die is onveilig en kan storingen veroorzaken.
Gebruik poort 995 voor POP en poort 993 voor IMAP
En zet ook TLS of SSL aan.

Nu je toch bezig bent ...
Waarschijnlijk gebruik je bij SMTP dan ook poort 21 
Dit is ook een onveilige poort, deze kun je beter niet gebruiken.
Gebruik poort 587 en vink TLS SSL aan
Zet identiteitscontrole op wachtwoord
en vul je complete gebruikersnaam en je wachtwoord in.
Gebruikersnaam dus compleet (naam@kpnmail.nl)

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Duursuur, welkom op het forum! Check inderdaad even of je mailinstellingen kloppen.In je Hotmail box, voor de zekerheid, staan de mails daar wel in de verzonden items? En krijg je ook een bouncemelding van de mails die je verstuurd? Of zie je er niets van/over terug? 

Beste Erik,

Het wijzigen van poort 110 naar 995 geeft geen verschil.

Ontvang nog steeds mijn eigen Hotmail niet, maar ik mis meerdere mails waarvan ik weet dat ze verstuurd zijn. Ze staan wel in de ‘verzonden’ map van Hotmail.

Niet alleen dat ik ze niet op mijn computer ontvang, maar ze verschijnen ook niet in de KPN webmail.

Ik heb intussen alle geblokkeerde e-mails in de webmail verwijderd, maar ook dat levert niets op.

Het lijken nieuwe emailadressen te zijn , waarvan ik de berichten niet ontvang.

Van e-mailadressen waarvan ik eerder e-mails ontving, komen ze wel binnen,

Mijn vermoeden is dat dit probleem gestart is met de introductie van de nieuwe KPN webmail.

Graag een oplossing, want zo kan het niet langer.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik tag even @Raymondt en @Dennis ABD .

Mogelijk zien zij een blokkade staan op bepaalde e-mailadressen. 

Reputatie 7
Badge +7

Check of in de webmail geen filters actief staan die rare dingen met je mail doen. Mocht dit wel het geval zijn, verwijder deze dan en pas je wachtwoord aan (als je ze zelf niet hebt gezet). Wij droppen geen mail van externe partijen maar plaatsen het in de spamfolder of geven een fout, de mail moet dan ook ergens aangekomen zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet niet of onderstaand bericht ook voor jou van toepassing is, maar er zijn problemen met een spamfilter. Ik meld het maar even voor de zekerheid. Dit bericht kreeg een andere klant vandaag: 

 

Bedankt voor uw bericht. De problemen die u in uw bericht omschrijft worden veroorzaakt doordat uw berichten worden tegengehouden door ons spamfilter. Wij hebben onze spamfilter leverancier zojuist verzocht deze blokkade ongedaan te maken.

De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt. Let op. Dit betreft een automatisch proces. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling over.
 

Reputatie 7
Badge +9

Nee, er zijn geen problemen met een spamfilter. Het is bij een spamfilter alleen zo dat er af en toe regels in staan die niet kloppen, zogenoemde false positives. Deze zijn dan van toepassing op specifieke mailings. Die kunnen we dan handmatig laten aanpassen zodat die betreffende mails weer doorkomen, en naar aanleiding daarvan wordt bovenstaand antwoord aan een klant gestuurd.

Dat gezegd hebbende, dat lijkt niet hetgeen te zijn waar TS het over heeft, dus ik verwijs daarin weer naar het antwoord van Dennis.

Inmiddels heb ik de oorzaak van mijn probleem gevonden: één van mijn filterregels bleek de oorzaak te zijn.

Ik heb het gevonden door alle filters uit te schakelen en ze één voor één weer in te schakelen.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn input.

Overigens heb nog wel een vraag: als ik een filterregelaanmaak en de actie op “annuleren” zet, wat gebeurt er dan met zo'n e-mail. Gaat hij naar spam of wordt hij geweigerd?

 

Admin: antwoordreactie hier ingeplakt voor het leesgemak:  

De mail word gedropped. ie, direct verwijderd.

 

Reputatie 7
Badge +7

De mail word gedropped. ie, direct verwijderd.

Dat is dus de reden dat ik geen van de mails ergens kon vinden.

Bedankt voor de verheldering.

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, heel veel mails komen niet aan, en anderen dan weer wel. Sommige mensen/klanten bellen dan en vragen waarom ik hun mail niet beantwoord. Maar die is gewoon niet aangekomen, héél vervelend. Ik vond een formulier op internet daaromtrent, heb dat ingevuld, maar krijg nu al 2 x dit antwoord. Van 2 verschillende personen. Wie kan me dan wèl helpen aub ?

Hello,

Thank you for your response.

 

Unfortunately, we are not the right place for you to direct your Support questions.

If your issue is related to receiving emails to your Hotmail account, please use our online support website. The website is: http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/hotmail

 

Sincerely,

Pratiksha ,                                                       

Outlook.com Deliverability Support

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @NinoLefevre ,

Welkom! Als ik het goed begrijp probeer je dus vanaf Hotmail/Outlook mail te versturen naar mailboxen van KPN, en deze worden tegengehouden/niet afgeleverd?

In dat geval wil ik graag weten wat je e-mailadres is waarmee je verstuurt, en eventueel wat voorbeelden van adressen waar je mails naar toe stuurt. Je mag deze gegevens in een privébericht doorgeven, dan kan ik e.e.a. voor je uitzoeken.

Dag Raymondt, bedankt voor je hulpvaardigheid. . . ik plaatste blijkbaar deze post verkeerdelijk. . .omdat ik mensen met hetzelfde probleem zag ….dacht ik.

Ik heb geen KPN, enkel hotmail. . .en ontvang veel emails gewoonweg niet. . .niet goed voor de zaak eigenlijk. En had gehoopt dat Microsoft me kon helpen, maar blijkbaar niet. Als u me desondaks toch kan helpen, graag. . alvast bedankt, mvg, Nino

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Nino,

Het probleem in dit geval is dat ik niet in de logs van de mailserver van Hotmail kan kijken, en ik niet weet hoe de mailservers van Hotmail exact geconfigureerd zijn. De dingen die ik wel weet bij KPN. Tevens zijn dat ook de dingen die wel noodzakelijk zijn om dit soort problemen op te lossen. Helaas kan ik je dus met de hotmailproblemen niet echt helpen.

dag Raymondt, oke begrijp ik, toch bedankt dan :-)

je mag dan de topic verwijderen hoor als je dat kan. . .

fijne feestdagen gewenst alvast

mvg

Nino