Beantwoord

E-mailstoring?

  • 21 October 2019
  • 29 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort ontvangen wij geen reply's op door ons verzonden e-mails. Dit is buitengewoon hinderlijk.

Vraag: ligt het problerm bij KPN (exchange server) ??? of ligt het probleem dichter bij huis. 

Wij hebben windows 10 pro en windows mail. Op de door ons verzonden mail staat de naam van het emailaccount vermeld en niet de naam van de verzender. Zou in de emsilinstellingen iets verkeerd kunnen zijn gegaan en zoja, wat dan?

 

Gaarne een spoedige reactie.

M.vr..gr.

Kubi

 

 

icon

Beste antwoord door Kubi2018 28 October 2019, 20:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

"reply's op door ons verzonden e-mails"

Wat bedoelt u hier mee? Klinkt een beetje vaag. Word de mail niet ontvangen door andere mensen? 

Reputatie 1

De mensen ontvangen wel de mail, maar willen ze replyen dan krijgen ze een foutmelding. 

Hopenlijk is dit duidelijker

M.vr.gr.

Reputatie 7
Badge +24

Welke foutmelding?

Reputatie 1

Code: smtp 5505.1.0

Reputatie 7
Badge +24

Zit uw mailbox niet gewoon vol? :thinking:

En ik lees "exchange server" in uw startpost. KPN heeft geen Exchange Server beschikbaar voor (particuliere) klanten. Dus wat bedoelt u hier mee? Draait u die zelf ofzo iets dergelijks?

Reputatie 1

Neen  box zit zeker niet (te) vol!

 

Als er geen exchange server voor particilieren is, dan kunnen we dat als 'opgelost' beschouwen. Het probleem is evewel nog niet opgelost. 

 

Ik draai dit ook niet. Ben een 'simpele' pc-gebruiker.

M.vr.gr.

Reputatie 7
Badge +24

Er is IMAP en er is POP3. En dat werkt gewoon prima voor het verzenden en ontvangen van mail. Heeft u in mail programma het KPN mail adres ingesteld via Exchange protocol dan?

Reputatie 1

Idd via exchange protocol! Dat wordt ook door KPN geadviseerd.

Dat geldt ook voor imap.

En ik wil ook niet eigenwijs zijn, dus …...!

 

Reputatie 7
Badge +24

Waar adviseert KPN Exchange protocol? Want daar geloof ik helemaal niks van. Heb je daar een linkje van? KPN adviseert IMAP of POP3, en verder niets.

Reputatie 1

Zal even zoeken zijn, maar ga ik proberen terug te vinden.

Tot zover mijn dank voor de genomen moeite. Kom hier op terug!

M.vr.gr.

 

 

Reputatie 1

U hebt helemaal gelijk! Dat exchange-serververhaal is niets minder dan kletskoek.

Ik heb bedoeld: geavanceerde configuratie >> internet e-mail.

 

Mijn excuses voor de ontstane verwarring. Hopenlijk brengt het de oplossing van het bestaande probleem dichterbij.

 

M.vr.gr.

 

Hoi @Kubi2018 . Welkom op het forum.

Hinderlijk dat dit zomaar gebeurt. We vinden vast een oplossing.

Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Zou je in je profiel het e-mail adres willen noemen waar het om gaat?

 

Verder heb ik het volgende testje voor je:

Kun je inloggen op de webmail en vervolgens een mailtje naar je eigen e-mail adres sturen? Vervolgens kijken of die binnenkomt en of er op te reply’en valt. 

 

Reputatie 1

We hebben het zelf nog eens getest. Maar Reply werkt nog steeds niet! De volgende foutmelding werd ontvangen:

“CPSPS-EWS14.kpnxchange.com

heeft u bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd.

Hannalie Kaplan (keute077@planet.nl)

Het bericht is geweigerd door het emailsysteem van geadresseerde. Controleer het emailadres van de geadresseerde. 

Zie DSN-code 5.1.0 in Exchange Online- Office 365". 

 

Kunt u hier iets mee???

 

M.vr.gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... wat heeft Office 365 hier mee te maken? Word uw email opgehaald door Office 365 ofzo?

Reputatie 7
Badge +24

Als u inlogt op de webmail, ziet u daar dan de mail staan die de afgelopen weken / jaren naar u gezonden is? Of is het helemaal leeg?

Reputatie 1

Wat Office 365 hier mee te maken heeft, weet ik ook niet. Het stond in de foutmelding (geciteerd!). Hopenlijk kunt u hier iets meer over zeggen. Het lijkt mij dat dit kennis is die binnen KPN beschikbaar zou moeten zijn, of heb ik dat mis???

Via de KPN webmail staan de mails ‘gewoon’ vermeld als ingekomen. Daar dus geen problemen.

 

M.vr.gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Office 365 is geen product van KPN 😉

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt Windows Mail. Hoe heeft u de instellingen staan?

 

 

 

 

 

Reputatie 1

Dat het geen KPN-product is, is mij bekend! Maar het kan zo zijn, dat KPN-mail op enigerlei wijze samenwerkt of moet samenwerken met een of ander pgr. van Ms? Op de pc draait immers Windows10. Maar mss draait er nog meer, wat ik niet weet. Zou zo maar kunnen, toch?

De instellingen die kloppen wel. Dat heb ik uit en te na gecontroleerd.

 

Reputatie 7
Badge +24

Zijn uw instellingen precies hetzelfde als bij mij? Gebruikt u Office 365? Misschien moet je bij KPN eens uw wachtwoord voor uw email veranderen. (en dan in Windows Mail dus ook)

Reputatie 1

Ter info, ik had dit dus ook en nu blijkt dat de KPM mailserver op een blacklist staat

 

Zie: https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en vul daar in:

cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com

 

Blijkbaar zijn de KPN mailservers misbruikt voor spam. Niets dat wij kunnen doen dan alleen afwachten dat KPN een andere server insteld of zich weer van de lijst haalt.

@Dennis ABD Kun jij hier iets over vertellen?

Reputatie 7
Badge +7

Klinkt als spamfilter. Kan de volledige foutmelding gemailed worden naar abuse@kpn.com? Dan kan ik het helemaal zeker zeggen en het ook verhelpen.

Reputatie 1

Dat kan kloppen want 1 mail ging goed en een ander niet. Lijkt inderdaad te maken hebben met spamfilters die met de blacklist werken. Overigens staat de mailserver nog steeds op de blacklist.

De hele melding kan ik pas plaatsen als ik thuis ben. Maar het was een SMTP 550 error als ik het nog goed heb.

Reputatie 7
Badge +7

“Mail Rejected” gok ik, in welk geval het inderdaad het spamfilter is. Zoals gezegt, neem even contact op met abuse@kpn.com. Doorgaans is het dezelfde dag nog geregeld.