Beantwoord

E-mailstoring?

  • 21 oktober 2019
  • 29 reacties
  • 257 keer bekeken

Sinds kort ontvangen wij geen reply's op door ons verzonden e-mails. Dit is buitengewoon hinderlijk.

Vraag: ligt het problerm bij KPN (exchange server) ??? of ligt het probleem dichter bij huis. 

Wij hebben windows 10 pro en windows mail. Op de door ons verzonden mail staat de naam van het emailaccount vermeld en niet de naam van de verzender. Zou in de emsilinstellingen iets verkeerd kunnen zijn gegaan en zoja, wat dan?

 

Gaarne een spoedige reactie.

M.vr..gr.

Kubi

 

 

icon

Beste antwoord door Kubi2018 28 oktober 2019, 20:39

Ik heb het bestaande emailaçcount verwijderd en een nieuwe gemaakt. Tevens het wachtwoord 'gewijzigd' in die zin dat ik hetzelfde(!!!) wacht- woord heb aangehouden. Alles lijkt het nu weer te doen, opk her replyen waarmede de ellende is begonnen. Kennelijk kan het zo eenvoudig zijn.

 

Mijn dank voor alle genomen moeite.

M.vr.gr.

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat je het hebt kunnen oplossen :-)

Ik heb het bestaande emailaçcount verwijderd en een nieuwe gemaakt. Tevens het wachtwoord 'gewijzigd' in die zin dat ik hetzelfde(!!!) wacht- woord heb aangehouden. Alles lijkt het nu weer te doen, opk her replyen waarmede de ellende is begonnen. Kennelijk kan het zo eenvoudig zijn.

 

Mijn dank voor alle genomen moeite.

M.vr.gr.

Reputatie 7
Badge +7

Oh, sorry. Er lopen een paar dingen door elkaar, waardoor ik ze ook door elkaar haalde.

Het “Mail Rejected” gedeelte betreft de foutmelding wanneer er naar kpnmail gemailed word.

 

De SORBS blacklisting is bekend. SORBS is vreselijk agressief met listen van servers en ze vragen betaling om te delisten, hier is als ISP dan ook niets aan te doen. De meeste listings zijn ook al erg oud. Geen partij welke mail serieus neemt zal SORBS gebruiken om mail te weigeren.

Het lijkt mij dat als jullie server op de blacklist staat er van mij geen verdere actie nodig is om die weer van de lijst te halen (ik ben immers de eigenaar niet). Maar ik zal vanavond de melding wel even doorsturen. 

Reputatie 7
Badge +7

“Mail Rejected” gok ik, in welk geval het inderdaad het spamfilter is. Zoals gezegt, neem even contact op met abuse@kpn.com. Doorgaans is het dezelfde dag nog geregeld.

Dat kan kloppen want 1 mail ging goed en een ander niet. Lijkt inderdaad te maken hebben met spamfilters die met de blacklist werken. Overigens staat de mailserver nog steeds op de blacklist.

De hele melding kan ik pas plaatsen als ik thuis ben. Maar het was een SMTP 550 error als ik het nog goed heb.

Reputatie 7
Badge +7

Klinkt als spamfilter. Kan de volledige foutmelding gemailed worden naar abuse@kpn.com? Dan kan ik het helemaal zeker zeggen en het ook verhelpen.

Reputatie 7
Badge +18

@Dennis ABD Kun jij hier iets over vertellen?

Ter info, ik had dit dus ook en nu blijkt dat de KPM mailserver op een blacklist staat

 

Zie: https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx en vul daar in:

cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com

 

Blijkbaar zijn de KPN mailservers misbruikt voor spam. Niets dat wij kunnen doen dan alleen afwachten dat KPN een andere server insteld of zich weer van de lijst haalt.

Reputatie 7
Badge +10

Zijn uw instellingen precies hetzelfde als bij mij? Gebruikt u Office 365? Misschien moet je bij KPN eens uw wachtwoord voor uw email veranderen. (en dan in Windows Mail dus ook)

Dat het geen KPN-product is, is mij bekend! Maar het kan zo zijn, dat KPN-mail op enigerlei wijze samenwerkt of moet samenwerken met een of ander pgr. van Ms? Op de pc draait immers Windows10. Maar mss draait er nog meer, wat ik niet weet. Zou zo maar kunnen, toch?

De instellingen die kloppen wel. Dat heb ik uit en te na gecontroleerd.

 

Reputatie 7
Badge +10

U gebruikt Windows Mail. Hoe heeft u de instellingen staan?

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Office 365 is geen product van KPN 😉

Wat Office 365 hier mee te maken heeft, weet ik ook niet. Het stond in de foutmelding (geciteerd!). Hopenlijk kunt u hier iets meer over zeggen. Het lijkt mij dat dit kennis is die binnen KPN beschikbaar zou moeten zijn, of heb ik dat mis???

Via de KPN webmail staan de mails ‘gewoon’ vermeld als ingekomen. Daar dus geen problemen.

 

M.vr.gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Als u inlogt op de webmail, ziet u daar dan de mail staan die de afgelopen weken / jaren naar u gezonden is? Of is het helemaal leeg?

Reputatie 7
Badge +10

Euhm... wat heeft Office 365 hier mee te maken? Word uw email opgehaald door Office 365 ofzo?

We hebben het zelf nog eens getest. Maar Reply werkt nog steeds niet! De volgende foutmelding werd ontvangen:

“CPSPS-EWS14.kpnxchange.com

heeft u bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd.

Hannalie Kaplan (keute077@planet.nl)

Het bericht is geweigerd door het emailsysteem van geadresseerde. Controleer het emailadres van de geadresseerde. 

Zie DSN-code 5.1.0 in Exchange Online- Office 365". 

 

Kunt u hier iets mee???

 

M.vr.gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Kubi2018 . Welkom op het forum.

Hinderlijk dat dit zomaar gebeurt. We vinden vast een oplossing.

Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Zou je in je profiel het e-mail adres willen noemen waar het om gaat?

 

Verder heb ik het volgende testje voor je:

Kun je inloggen op de webmail en vervolgens een mailtje naar je eigen e-mail adres sturen? Vervolgens kijken of die binnenkomt en of er op te reply’en valt. 

 

U hebt helemaal gelijk! Dat exchange-serververhaal is niets minder dan kletskoek.

Ik heb bedoeld: geavanceerde configuratie >> internet e-mail.

 

Mijn excuses voor de ontstane verwarring. Hopenlijk brengt het de oplossing van het bestaande probleem dichterbij.

 

M.vr.gr.

 

Zal even zoeken zijn, maar ga ik proberen terug te vinden.

Tot zover mijn dank voor de genomen moeite. Kom hier op terug!

M.vr.gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Waar adviseert KPN Exchange protocol? Want daar geloof ik helemaal niks van. Heb je daar een linkje van? KPN adviseert IMAP of POP3, en verder niets.

Idd via exchange protocol! Dat wordt ook door KPN geadviseerd.

Dat geldt ook voor imap.

En ik wil ook niet eigenwijs zijn, dus …...!

 

Reputatie 7
Badge +10

Er is IMAP en er is POP3. En dat werkt gewoon prima voor het verzenden en ontvangen van mail. Heeft u in mail programma het KPN mail adres ingesteld via Exchange protocol dan?

Neen  box zit zeker niet (te) vol!

 

Als er geen exchange server voor particilieren is, dan kunnen we dat als 'opgelost' beschouwen. Het probleem is evewel nog niet opgelost. 

 

Ik draai dit ook niet. Ben een 'simpele' pc-gebruiker.

M.vr.gr.

Reputatie 7
Badge +10

Zit uw mailbox niet gewoon vol? :thinking:

En ik lees "exchange server" in uw startpost. KPN heeft geen Exchange Server beschikbaar voor (particuliere) klanten. Dus wat bedoelt u hier mee? Draait u die zelf ofzo iets dergelijks?

Reageer