Beantwoord

Een afzender komt steeds in de spam hoe los ik dit op?

  • 28 November 2021
  • 9 reacties
  • 290 keer bekeken

Hoe zorg ik dat een afzender niet meer in de spam komt

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 November 2021, 23:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Bert En Margot Van Ee , de betreffende mail aanmerken als geen spam in de webmail, dan wordt de mail automatisch verplaatst naar de inbox, dit dan vaak genoeg herhalen, daar leert het filter van en een volgende keer komt de mail meestal meteen in de inbox

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Bert En Margot Van Ee 

Dit hoef je niet in de webmail te doen. Als je IMAP gberuikt in jouw emailprogramma dan kun je dit ook in jouw emailprogramma doen. Gewoon van de spammap naar de Inbox verplaatsen en weet het (KPN) spamfilter al voldoende.

Hallo @Willy22 

Gewoon van de spammap naar de Inbox verplaatsen 

Je bedoelt waarschijnlijk de inhoud van de spammap verplaatsen naar de inbox?

 

 

Reputatie 2

Vandaag werd de mail van KPN opnieuw gezien als spam. Naar de inbox slepen werkt niet. Niet voor de mail van KPN en ook niet voor andere nieuwsbrieven. Waarom kan dit niet opgelost worden?

 

Hallo @500W , de betreffende mail in de spammap toch als goed aanvinken.

Het spamfilter is zelflerend, en als je maar blijft aangeven dat bepaalde mail goede mail is komt het een volgende keer weer in de inbox.

Verder is het bij nieuwsbrieven zo dat als meer mensen het als spam markeren dan andersom blijft het in de spambak komen.

Nieuwsbrieven zijn in de regel geen spam, maar veel mensen verzuimen van de mogelijkheid gebruik te maken zich uit te schrijven van zo'n nieuwsbrief en markeren het voor het gemak als spam.

 

 

 

Reputatie 2

 Verder is het bij nieuwsbrieven zo dat als meer mensen het als spam markeren dan andersom blijft het in de spambak komen.

Nieuwsbrieven zijn in de regel geen spam, maar veel mensen verzuimen van de mogelijkheid gebruik te maken zich uit te schrijven van zo'n nieuwsbrief en markeren het voor het gemak als spam.

 

 

 

Hallo JanD,

Het is toch vreemd dat andere klanten gaan bepalen of de mail die ik ontvang spam is of niet? Dat is de weeffout in de werking van het spamfilter.

Reputatie 7
Badge +21

Het is toch vreemd dat andere klanten gaan bepalen of de mail die ik ontvang spam is of niet? Dat is de weeffout in de werking van het spamfilter.

Nee, dat is hoe het spamfilter werkt. Het is namelijk geen persoonlijk spamfilter, maar één die gelijk is voor alle klanten. Naast een aantal technische zaken (lees: Alles over e-mailbeveiliging: SPF, DKIM en DMARC) is de mening van een meerderheid van de gebruikers ook een factor om te bepalen of iets spam is (of niet).

Reputatie 2

Dat werkt dus niet, anders zou de nieuwsbrief van KPN gewoon in mijn inbox komen. Dit is overduidelijk geen spam. En op het groene duimpje drukken helpt niet. En "wijsheid van de groep" is in dit geval geen goede maatstaf.

Mijn ervaring is dat het het groene duimpje totaal niet werkt. Van bepaalde betrouwbare afzenders (bijv. de Consumentenbond) belandt de mail al jaren in de spammap. Elke keer klik ik op het groene duimpje, maar het zogenaamde zelflerende vermogen van het filter is kennelijk nagenoeg nul. Ik moet dus regelmatig naar de webmail om de achtergehouden mails er weer uit te vissen. KPN, kan dit echt niet beter?